Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ce
celtjuh - 18-08-2019 19:18:38
Huishouden & Energie

Meternummers verwisseld, problemen met greenchoice, powerpeers en nuon


hallo allemaal. ik zit met een probleem, ik ben in 2015 van mijn oude woning naar een gloednieuwe woning gegaan. de woningbouw had mij verteld dat de huur wel hoger was, maar omdat het zo goed geisoleerd was zou ik veel minder betalen aan energie. niet dus. ik zat toen bij nuon, die ik ook had opgebeld omdat ik vermoedde dat er iets niet klopte. vervolgens kreeg ik te horen dat dat niet aan de meter kon liggen, want het was een slimme meter. woning bouw ook ingelicht en daar kreeg ik het zelfde te horen.dus ik dacht, nou dan moet het wel goed zijn.
 

ook niet dus. ik ben in april vorig jaar over gestapt naar greenchoice. toen mijn contract verliep zou ik overstappen naar powerpeers. maar ik had wat nare dingen gelezen over greenchoice dus ik dacht ik ga maar even foto's maken van de meterstanden, dan heb ik bewijs als het fout zou gaan. 
vervolgens heb ik gekeken op mijn profiel, en wat schetst mijn verbazing. er zat een megagroot verschil tussen de standen. qua gas heb ik 1090 kuub teveel betaald, en qua stroom 1700kwh. 
ik natuurlijk meteen contact op genomen, en moest de meterstanden nogmaals fotograveren met een krant erbij. zo gezegd zo gedaan, en wat bleek nou, de meterstanden correspondeerden niet met de meterstanden bij hun. ze hebben mijn meternummers verwisseld met die van iemand anders. 
ik hoor dus een behoorlijk bedrag terug te krijgen.
maar dat schiet dus absoluut niet op, ik ben al 5 en een halve maand bezig om mijn geld terug te halen.
liander is geweest om de nummers en standen te corrigeren. die zijn allemaal doorgegeven aan powerpeers, waar ik nu dus klant bij ben. 
nu moest greenchoice weer de standen bij powerpeers opvragen. dat heeft weer 2 maanden geduurd voor dat weer eens gedaan word. nu zouden ze weer met nuon contact opnemen, want die hadden ook teveel berekend. volgens powerpeers is dat op 3 juli gebeurd, vervolgens bel ik vorige week nuon om die maar weer eens achter de broek te zitten, die vertelden mij dat er niks in hun systeem stond over contact met powerpeers. af gelopen vrijdag powerpeers maar weer eens gebeld, die zouden er meteen werk van maken en nuon bellen. en ze zouden mij later op de dag weer terugbellen. wat ze niet gedaan hebben. 
afgelopen woensdag weer gebeld en ik zou in de loop van de dag weer terug gebeld worden. dit gebeurde ook, maar de man was nog niks wijzer. ik zou de volgende ochtend opgebeld worden, zo niet dan vrijdag, ik had wat afspraken staan, dus kon niet met zekerheid zeggen of ik thuis was, maar mochten ze me niet bereiken dan zou ik een mail toegestuurd krijgen. niet dus. niks nada noppes. moedeloos word ik ervan. 
ik heb van powerpeers en chreenchoice ondertussen wel een mail gekregen waarin stond wat ik nog tegoed had volgens hun aan gas en stroom, maar de berekening komt niet overeen met de standen die ik gefotografeerd heb. daar zit een verschil tussen van 3 kuub gas en 160kwh aan stroom ten nadele van mij. als ik een mail stuur om te vragen hoe ze aan die berekeningen komen, dan word ik gewoon genegeerd.
wat ik nu graag zou willen weten, is horen ze dit niet binnen een bepaalde tijd afgehandeld te hebben wettelijk gezien? ik vind het belachelijk dat ik hier nu al 5 en een halve maand mee bezig ben. en heb ik ook recht op eventuele rente? als iemand mij helpen kan dan heel graag. groetjes marcella