Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Em
Emm2309 - 19-08-2019 15:47:20
Geldzaken & Recht

Levering radiator

bij een vriend van ons een kleine radiator gekocht in een specifieke kleur. op verzoek van ons heeft deze vriend bij hetzelfde bedrijf waar hij de kleine radiator heeft gekocht een grote radiator telefonisch besteld.


omdat het een radiator in afwijkende afmetingen en in een specifieke kleur betreft heeft het bedrijf verzocht dit vooraf te betalen. na ontvangst van de offerte hebben wij dat gedaan.


bij leverering bleek dat de kleur niet de gevraagde kleur was. dit hebben wij dezelfde dag nog gemeld bij het bedrijf.


als oplossing werd aangegeven dat de radiator overgespoten kon worden bij een spuitbedrijf naar hun keuze, zij de helft van de kosten en wij de helft van de kosten. de kleur zou dan wel dicht in de buurt van de kleine radiator komen. de andere optie was de radiator over laten spuiten bij de producent van de radiator met aanzienlijk hogere kosten ook hier zij de helft van de kosten en wij de helft van de kosten.


tijdens telefonisch contact hebben wij aangegeven dat de fout bij hen lag en dat wij vonden dat zij de radiator in de juiste kleur hadden moeten leveren.


het bedrijf ontkent dat er tijdens de telefonische bestelling gesproken is over de specifieke kleur terwijl dat gesprek heeft plaatsgevonden over de carkit met een getuige erbij.


en het bedrijf geeft aan dat we de kleurcode hadden moeten controleren, terwijl dit op de site van het bedrijf absoluut niet te controleren is.


heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?