Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Renée
Renée - 09-10-2019 16:17:26
Vakantie & Reizen

Hoe krijgen we Ryanair zover een vergoeding te betalen bij vertraging vlucht?

vorig jaar september ben ik vanuit spanje naar dusseldorf gevlogen met ryanair. 


deze vlucht zou vertrekken om 09:50 maar uiteindelijk is deze vlucht met 6 uur vertraging vertrokken.

vanuit ryanair zou er een compensatie moeten komen. ryanair weigert deze echter te betalen. 
ik ben vervolgens naar het europees consumenten centrum gegaan met de vraag hoe ik ryanair zover kan krijgen het bedrag te vergoeden.
zij hebben mij gestuurd naar de spaanse autoriteit aesa die inmiddels ook in mijn voordeel een uitspraak heeft gedaan. middels een brief die zijn ook aan ryanair hebben gestuurd hebben zij duidelijk gemaakt dat ryanair volgens de wetgeving inderdaad een compensatie dient te betalen.
helaas word ryanair ook hier niet warm of koud van. zij betalen gewoon niet, en alle mails die ik naar hen stuur blijven onbeantwoord.


het ecc heeft inmiddels ook aangegeven niet meer te kunnen helpen. zij werken op basis van bemiddeling. als een ondernemer niet bereid is mee te werken kunnen zij daarin niets afdwingen.


 


inmiddels weet ik niet meer welke wegen nog meer te bewandelen zonder (hoge) kosten te maken. het is toch onbegrijpelijk dat ryanair zomaar kan doen en laten wat hij wil? wetgevingen zijn er toch ook voor multinationals? zijn er stappen die ik wellicht over het hoofd gezien heb? andere mogelijkheden?