Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Da
Daantje1986 - 11-10-2019 10:58:58
Geldzaken & Recht

Moet ik opdraaien voor de (bijkomende) kosten te laat gerepareerde waterleiding?

Ik verhuur tijdelijk mijn woning omdat ik door een ernstig zieke ouder tijdelijk mantelzorg verleen aan mijn vader. (appartement, met vve) de waterleiding is kapot gegaan (nu wel weer gerepareerd)

de huurder heeft mij aansprakelijk gesteld voor het betalen van de afrekening van de waterafrekening (vitens). ik ben van mening dat ik hiervoor niet verantwoordelijk ben, maar ik kan er weinig over vinden - misschien kan iemand mij helpen?

1. we zijn niet meteen op de hoogte gesteld van de lekkage. (dit duurde minimaal een half jaar) 
2. de lekkage was niet in de woning, maar zat in een ander deel van het complex (namelijk onder de vloer van het gemeenschappelijke deel) dit is vastgesteld door een onafhankelijke loodgieter. 
3. ik heb zoals het hoort de vve ingelicht over de lekkage (zowel telefonisch als per brief en mail) en het rapport van dr loodgieter meegestuurd. ik heb hier geen reactie op ontvangen. 
4. na nog eens zes maanden vernomen we dat de lekkage niet was opgelost. ik heb daarop wederom een loodgieter ingehuurd, deze heeft het probleem verholpen. de huurder verleende geen medewerking (maar werkte juist tegen door ons geen toegang te verlenen. ik heb haar ook aangeboden dat ze zelf een loodgieter kon inhuren, de kosten daarvan zouden we later op lossen) 
5. de vve heeft de loodgieter betaald. ze waren op de hoogte van de lekkage, maar hebben er niets aan gedaan. ook niet na mijn email, brief en telefoontje. (ze zeggen dat ze mij hebben gemaild, maar ik heb deze niet ontvangen?) 
6. nu heeft de bewoner een afrekening ontvangen van €6000 en stelt mij aansprakelijk voor de kosten. 

ik vind het erg vervelend, maar mijn mening is dat de huurder zelf verantwoordelijk is. het contract staat op haar naam en ze heeft niet tijdig aan de bel getrokken. ook terwijl ze wist dat het niet opgelost was heeft ze pas een half jaar later weer wat laten horen. de relatie was altijd prima, maar nu dreigt ze met een rechtszaak. sta ik in mijn recht door te zeggen dat ik het niet ga betalen?