Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Yv
Yvonne Raaijmakers - 15-10-2019 14:58:27
Vakantie & Reizen

Extra betalen als online inchecken niet lukt?

online inchecken ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven.


 


betreft: boekingsnummer jy16hh


flight fr9123 ryanair 14 okt 2019 vucht girona-eindhoven 6.15 uur


op 14 oktober 2019 werden mijn vier zussen en ik na een gezellig weekendje barcelona  op het vliegveld in girona geconfronteerd met een vervelende situatie. we moesten bij het inchecken van onze terugreis een toeslag van 55,- per persoon betalen ! we hadden het online inchecken verschillende malen geprobeerd, zo ook op de heenreis op 11 oktober in eindhoven was dit niet gelukt maar toen was het op het vliegveld in eindhoven opgelost omdat er nog een betaling  van een stoel open zou staan. het klopt inderdaad dat toen alles vast is gelopen toen ik deze betaling wilde gaan doen en daarna niet meer online kon inchecken. na dit nu alsnog (17,-) betaald te hebben zou het opgelost zijn en mijn ryanair online weer kunnen openen en inchecken voor de terugreis over twee dagen. maar dit bleek dus niet het geval! wéér kon ik niet inchecken online voor de terugreis! iedere keer als ik op mijn boekingen ingelogd was en inchecken indrukte bleef deze steeds hangen met een lopende gele lijn erachter. dit had ik op heenreis precies hetzelfde dus dacht ik dat het ook nu wel goed zou komen. maar op vliegveld girona aangekomen was de enige optie 55,- pp betalen, pas dan kon we ingecheckt worden. nergens heb ik kunnen lezen dat alleen online inchecken kosteloos is en ik kon er niets aan doen dat ik niet online in kon checken.


nu had ik deze reis via gotogate geboekt bij ryanair. de mevrouw in girona vertelde dat ik daar mijn klacht kon indienen omdat zij die kosten zouden vragen ? ik voel me echt belazerd, dan denk je goedkoop te vliegen maar uiteindelijk is het een een duur grapje.  om maar niet te spreken over de stress die ik hierover gehad heb.


heb ik nog recht op tegemoetkoming in deze kosten of moet je altijd extra betalen als je online niet kunt/lukt?