Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

le
leiden.nl - 06-11-2019 14:25:07
Vakantie & Reizen

HomeAway is GeldAway!

https://nl.trustpilot.com/reviews/5dc2c3d66048580a6c49ee9b" target="_blank">homeaway geldaway!!!!

let op: fraudeurs en oplichters!!!
één ster is nog te veel voor deze site. je boekt via hun pagina en maakt gebruik van hun gesloten e-mail systeem. ze adviseren jou om binnen dit systeem met de eigenaar in contact te treden om de boeking rond te krijgen. doordat er een fout op hun pagina staat kun je niet betalen met je creditcard en krijg je bericht dat de betaling/ reservering niet heeft kunnen plaatsvinden, waarop ze je verzoeken om de betaling via een normale banktransactie te verrichten. daarmee maken ze gebruik van een afdruk van hun pagina waarop een bankrekening en de naam van homeaway staat waarnaar je het geld moet overmaken. ze verzekeren een bevestiging binnen 1-2 werkdagen te versturen, zodat de boeking rond is. echter de volgende dag krijg je bericht dat je aanvraag gecanceld is. via de zogenaamde verhuurder krijg je te horen dat dit een normale gang van zaken is en dat de bevestiging later komt. om dat wij toch argwaan kregen hebben wij direct telefonisch contact opgenomen met homeaway nederland. ze voelde zich blijkbaar direct betrapt en hebben het chalet dat wij gereserveerd hadden van hun site gehaald. ze gingen onderzoeken of hier sprake was van fraude. volgens hen mag je geen betalingen doen via een bankoverboeking, al staat op hun site te lezen dat dit tot één van de mogelijkheden behoord om in aanmerking te komen voor hun 'boek met vertrouwen-garantie' waarbij ze garanderen dat je het geld dan terug krijgt als het fout gaat. ze beweren nu dat de verhuurder een oplichter is en dat zij niet verantwoordelijk zijn. hoe is dit mogelijk??? zij hebben mij immers binnen hun vertrouwde mail- / websitesysteem verzocht contact op te nemen met deze verhuurder, anders hadden wij dit nooit gedaan( wij moesten een berichtje plaatsen om in de gunst te komen van de verhuurder). wij verdenken homeaway ervan dat zij de oplichters zijn in dit geval. door net te doen alsof je met de verhuurder in contact staat, die helemaal niet bestaat en de fout op hun pagina waardoor de gegevens van de creditcard niet juist verwerkt worden, kunnen zij uit naam van de zogenaamde verhuurder jou laten betalen, om vervolgens net te doen alsof zij hier helemaal niets mee te maken hebben. nadat het hen te heet onder de voeten werd konden wij ook niet meer gebruikmaken van hun afgeschermde mailadres.
we hebben aangifte gedaan bij de politie inzake oplichting door homeaway( httpss:// een beveiligde site!) zij hebben ons van € 1.401,85 bestolen!!