Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pr
prosier - 26-01-2020 14:40:29
Garantie & Verzekeringen

Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!

hallo,


 


onze dure tab s2 tablet sm-t813 32gb is aangeschaft te mediamarkt maastricht op 27-01-2017. afgelopen week werd de tablet opeens onbruikbaar. het opstarten voltooid niet en vlak voor het tonen van het home screen gaan de 2 toetsen knipperen en valt het apparaat uit. opladen gaat wel goed.


de mediamarkt kan ons niet verder helpen (een cache wipe en factory reset helpt niet), gezien ze een protocol hebben van 2 jaar “fabrieks”garantie. ik ben toen doorverwezen naar de vodafone winkel waar een samsung service punt zit, deze konden enkel de tablet ter reparatie opsturen (dynafix) maar hieraan zaten wel minimaal 36 euro onderzoekskosten verbonden. de technisch medewerker zei dat het moederbord vervangen moest worden, kost minimaal 170 euro.


 


de tablet is 27-1-2020 pas 3 jaar, dus er zit nog wettelijke garantie op. bij tablets vanaf 300 euro is dat namelijk 3 jaar. nu wil mediamarkt eerst een technisch rapport hebben waaruit blijkt dat het om een mankement gaat dat niet door de gebruiker is veroorzaakt. dat het dus een fabricagefout is. pas als dit blijkt, kunnen ze pas de garantie claimen aan samsung. er zou dan een vervangend product of een nieuw product worden verschaft. echter mediamarkt zegt dat het wel een onafhankelijk bedrijf moet zijn, welke wel gecertificeerd is om samsung tablet te beoordelen en te rapporteren.


 


welke bedrijf ik moest benaderen wisten ze niet. ik heb samsung gebeld, met de vraag welk bedrijf ik moest hebben; wisten ze ook niet!


 


dit kan toch niet! bizar! ik wil een rapport laten opstellen om garantie te claimen en niemand noemt mij een geschikt bedrijf!


 


-          - mijn vraag; hoe kan ik dit verder oplossen?


-         -  vraag 2: als ik een rapport laat maken zijn hier kosten aan verbonden, dit kan 20 euro zijn maar ook 100 euro. als nu blijkt dat het een fabricagefout is, en ik een nieuw of vervangend product krijg, dan lijkt het mij logisch dat mediamarkt de kosten betaald voor dit rapport, klopt dit wettelijk gezien?


 


mvg,


p.rosier


prosier(at)ziggo.nl