Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

schiphuis
schiphuis - 27-04-2020 10:45:40
Auto & Vervoer

Garantie

hoi,


vorige week heeft mijn fiets onderhoudsbeurt gehad waarbij ik heb aangegeven dat de versnelling moest worden afgesteld omdat hij vaak bij rijden vanaf stilstand de 1 ste versnelling niet oppakte. helaas is er niks veranderd en ben weer teruggegaan. daar ik een hondenmand achter en voor een fietsmand heb geplaatst,heb ik een andere standaard geplaatst in het midden die extra breed uit gaat staan als ik hem op de standaard zet en de fiets rechtop blijft staan. nu zeggen 2 monteurs dat,doordat het stuur helemaal omklapt, er spanning op de versnellingskabel komt en daardoor de versnelling niet goed zou kunnen werken. zij zeiden dat ik een veer had moeten plaatsen om te voorkomen dat het stuur omklapt. echter,ondanks mijn naspeuring op het internet ben ik nergens tegengekomen dat dit moet. ik ga ervan uit dat het zo wie zo het mogelijk moet zijn om het stuur helemaal om te klappen.


 


2 monteurs hebben toegegeven dat de kabel te kort is . vorig jaar is de kabel al vervangen ,want toen was de 1 ste versnelling verdwenen. ik zie dit nu als een montagefout door fabrikant veroorzaakt,want als de kabel langer was geweest,dan had dit probleem zich niet voorgedaan. op 2 mei word er een nw. kabel geplaatst en weet dus niet hoe de monteur dit financieel oplost. ik meende te horen ze beiden iets zeggen over alleen de kabel betalen. wanneer dat zo is,is dat nog geen oplossing voor mij waarmee ik kan instemmen,daar ik ervan uit ga dat de fout bij fabrikant zit.


 


het zal me niet de kop kosten,maar het gaat mij om het principe en zou het zien als service naar de klant toe als zij het probleem kosteloos zouden oplossen. zie ik dit verkeerd of???

nb. de fabrikant is tevens verkoper.  mvg.  jan