Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vs
vschaapherder - 11-05-2020 22:14:46
Huishouden & Energie

NLE kom-erbij bonus niet erkend

Beste lezer, 

dank dat je de tijd neemt om dit bericht te lezen. 

afgelopen jaar zijn wij klant geworden bij nle voor gas/licht met een kom-erbij bonus van €180 met een minimale contractduur van 1 jaar. dit contract is - volgens het ontvangen pdf document genaamd uw contract - ingegaan op 27 maart 2019 met een looptijd t/m 26 maart 2020. 

onlangs ben ik overgestapt naar een nieuwe energieleverancier per 1 april ervan uitgaande dat de looptijd van het huidige contract tot 26 maart 2020 zou lopen. toen ik de jaarafrekening kreeg stond de kom erbij bonus er niet op en is uitgegaan van een contract startdatum van 3 april 2019 tot 3 april 2020. maar omdat ik per 1 april ben overgestapt ben ik geen volledig jaar klant geweest, aldus nle. 

klantenservice vertelde mij dat er iets is misgegaan met de aanmelding destijds waardoor een andere datum gecommuniceerd zou zijn, maar hier heb ik nooit bericht van gehad. de website van nle geeft wel de datum van 3 april 2019 tot 3 april 2020, er lijkt dus wel iets gaande te zijn. 

ik heb een klacht ingediend per e-mail en via de website maar vooralsnog geen reactie.

in hoeverre is een contract leidend en kan ik nle vragen om de gemaakte afspraken na te komen en wat is het beste middel om dit te doen?
wat is de juridische positie hierin? 

alvast bedankt voor de reactie en een fijne dag/avond. 

met vriendelijke groet,
victor