vs
door vschaapherder May 11, 2020 om 22:14
Huishouden & energie

NLE kom-erbij bonus niet erkend

Beste lezer,

Dank dat je de tijd neemt om dit bericht te lezen.

Afgelopen jaar zijn wij klant geworden bij NLE voor gas/licht met een kom-erbij bonus van €180 met een minimale contractduur van 1 jaar. Dit contract is - volgens het ontvangen pdf document genaamd uw contract - ingegaan op 27 maart 2019 met een looptijd t/m 26 maart 2020.

Onlangs ben ik overgestapt naar een nieuwe energieleverancier per 1 april ervan uitgaande dat de looptijd van het huidige contract tot 26 maart 2020 zou lopen. Toen ik de jaarafrekening kreeg stond de kom erbij bonus er niet op en is uitgegaan van een contract startdatum van 3 april 2019 tot 3 april 2020. Maar omdat ik per 1 april ben overgestapt ben ik geen volledig jaar klant geweest, aldus NLE.

Klantenservice vertelde mij dat er iets is misgegaan met de aanmelding destijds waardoor een andere datum gecommuniceerd zou zijn, maar hier heb ik nooit bericht van gehad. De website van NLE geeft wel de datum van 3 april 2019 tot 3 april 2020, er lijkt dus wel iets gaande te zijn.

Ik heb een klacht ingediend per e-mail en via de website maar vooralsnog geen reactie.

In hoeverre is een contract leidend en kan ik NLE vragen om de gemaakte afspraken na te komen en wat is het beste middel om dit te doen?
Wat is de juridische positie hierin?

Alvast bedankt voor de reactie en een fijne dag/avond.

Met vriendelijke groet,
Victor

1451 3 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 11, 2020 om 22:19
2094 Antwoorden / Vragen

Als u zwart op wit hebt dat uw contract loopt tot 26 maart moet u ze aan die bonus kunnen houden. Ze moeten nog antwoorden dus dat moet u eerst maar eens afwachten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 11, 2020 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw contract, is het contract, heel simpel.

Komen ze niet over de brug,ga dan naar de geschillencommissie. Mail ze dat ook, dat u naar die commissie gaat.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 12, 2020 om 10:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In hoeverre is een contract leidend en kan ik NLE vragen om de gemaakte afspraken na te komen en wat is het beste middel om dit te doen?
Dat contract heb je zwart op wit en is in dit geval leidend.
Ze dienen dus de daarin gemaakte afspraken na te komen.
Stuur ze een brief waarin je aangeeft dat je ze aan hun contract houdt en binnen 2 weken de bonus op je rekening wilt zien.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Uiteraard willen we je zo goed mogelijk van dienst zijn. Maar af en toe kan er toch iets misgaan. Heb je een klacht? Laat het ons weten via het klachtenformulier, dan gaan we er graag samen met je aan werken om tot een goede oplossing te komen. Per post kan ook. Stuur dan een brief naar: NLE Klantenservice t.a.v. Klachtencoördinator, Postbus 11950, 1001 GZ, Amsterdam. We proberen je klacht natuurlijk meteen op te lossen. Maar soms is dit niet mogelijk. Dan krijg je van ons binnen 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging van je klacht, en binnen 15 werkdagen een definitieve reactie. Precies volgens de richtlijnen van de ACM.

Zo niet leg je dit voor aan de geschillencommissie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier