vs
door vschaapherder May 11, 2020 om 22:14
Huishouden & energie

NLE kom-erbij bonus niet erkend

Beste lezer, 

Dank dat je de tijd neemt om dit bericht te lezen. 

Afgelopen jaar zijn wij klant geworden bij NLE voor gas/licht met een kom-erbij bonus van €180 met een minimale contractduur van 1 jaar. Dit contract is - volgens het ontvangen pdf document genaamd uw contract - ingegaan op 27 maart 2019 met een looptijd t/m 26 maart 2020. 

Onlangs ben ik overgestapt naar een nieuwe energieleverancier per 1 april ervan uitgaande dat de looptijd van het huidige contract tot 26 maart 2020 zou lopen. Toen ik de jaarafrekening kreeg stond de kom erbij bonus er niet op en is uitgegaan van een contract startdatum van 3 april 2019 tot 3 april 2020. Maar omdat ik per 1 april ben overgestapt ben ik geen volledig jaar klant geweest, aldus NLE. 

Klantenservice vertelde mij dat er iets is misgegaan met de aanmelding destijds waardoor een andere datum gecommuniceerd zou zijn, maar hier heb ik nooit bericht van gehad. De website van NLE geeft wel de datum van 3 april 2019 tot 3 april 2020, er lijkt dus wel iets gaande te zijn. 

Ik heb een klacht ingediend per e-mail en via de website maar vooralsnog geen reactie.

In hoeverre is een contract leidend en kan ik NLE vragen om de gemaakte afspraken na te komen en wat is het beste middel om dit te doen?
Wat is de juridische positie hierin? 

Alvast bedankt voor de reactie en een fijne dag/avond. 

Met vriendelijke groet,
Victor 

1451 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 11, 2020 om 22:19
2094 Antwoorden / Vragen
10

Als u zwart op wit hebt dat uw contract loopt tot 26 maart moet u ze aan die bonus kunnen houden. Ze moeten nog antwoorden dus dat moet u eerst maar eens afwachten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 11, 2020 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Uw contract, is het contract, heel simpel.

Komen ze niet over de brug,ga dan naar de geschillencommissie. Mail ze dat ook, dat u naar die commissie gaat.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 12, 2020 om 10:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
10

In hoeverre is een contract leidend en kan ik NLE vragen om de gemaakte afspraken na te komen en wat is het beste middel om dit te doen?
Dat contract heb je zwart op wit en is in dit geval leidend.
Ze dienen dus de daarin gemaakte afspraken na te komen.
Stuur ze een brief waarin je aangeeft dat je ze aan hun contract houdt en binnen 2 weken de bonus op je rekening wilt zien.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Uiteraard willen we je zo goed mogelijk van dienst zijn. Maar af en toe kan er toch iets misgaan. Heb je een klacht? Laat het ons weten via het klachtenformulier, dan gaan we er graag samen met je aan werken om tot een goede oplossing te komen. Per post kan ook. Stuur dan een brief naar: NLE Klantenservice t.a.v. Klachtencoördinator, Postbus 11950, 1001 GZ, Amsterdam. We proberen je klacht natuurlijk meteen op te lossen. Maar soms is dit niet mogelijk. Dan krijg je van ons binnen 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging van je klacht, en binnen 15 werkdagen een definitieve reactie. Precies volgens de richtlijnen van de ACM.

Zo niet leg je dit voor aan de geschillencommissie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer