Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cr
crazyritten - 11-05-2020 22:53:44
Winkels & Webshops

Coolblue werkt tegen.

Hallo,

namens mijn zoon typ ik dit verhaal en hoop dat ik hem een duidelijk antwoord kan gaan geven.
hij wil het erbij laten zitten. maar 218 euro vind ik toch wel een dotje geld.

vorig jaar juli heeft mijn zoon een fietscomputer van mio gekocht bij coolblue.
hij ging op fietsvakantie en was van plan vanuit onze woonplaats naar duitsland te fietsen en vandaar uit verder te kijken.
hij zou 2 weken weg zijn.

ik kon hem op de grens in limburg de dag erop al gaan halen.
de fietscomputer werkte niet. 
hij stuurde mijn zoon over prive terrein heen, kilometers om laten rijden en toen hij een camping in nederland had gevonden om de nacht
daar te overnachten, stuurde de mio hem eerst naar duitsland en via een omweg weer terug naar nederland. hierop was mijn zoon het zat na 8 uur fietsen nog geen steek verder te zijn.
na de vakantie hebben we ernstige prive omstandigheden gehad waardoor we niet meer eraan toe zijn gekomen om coolblue te contacteren.
uiteraad hebben we alsnog coolblue een mail gestuurd met het verzoek tot terug betaling want een ondeuglijk product. ik dacht dat binnen 6 maanden mijn zoon zijn geld terug kon eisen.
dit was mijn fout. coolblue bood aan om het te repareren.
uiteindelijk heeft mijn zoon het naar coolblue gestuurd. kregen we 2 weken later een mail dat we de oplaadkabel waren vergeten mee te sturen. dit heeft mijn zoon direct gedaan.
de mio kwam terug, ze hadden het gerepareerd. wat er precies is gedaan werd mijn zoon niet verteld.
inmiddels waren we over de 6 maanden heen.

mijn zoon heeft zijn fiets moeten laten repareren vanwege iets met tandwielen (ik heb geen verstand van hoe een fiets in elkaar zit). toen de fiets terug was wilde mijn zoon de mio gaan testen en bleek dat de kabel en de bevestiging aan de fiets er niet bij zat.
mijn zoon was er toen al klaar mee en ik heb uit mijn naam coolblue gemaild. die wilde me niet helpen omdat mijn zoon volwassen is en ze met mij dit niet konden oppakken ivm de wet op de privacy.
ik heb dus achter de pc van mijn zoon via zijn email een mail gestuurd met de vraag of er de kabel en het bevestigingsmateriaal terug gestuurd kon worden omdat dit niet in de doos zat.
excuses etc etc, de kabel kwam 2 weken later, maar het bevestigingsmateriaal niet.
ik weer via de mail van mijn zoon coolblue een mail gestuurd dat het niet compleet was.
komt er een mail terug van coolblue dat het bevestigingsmateriaal er niet was. dat hadden ze niet.
mijn zoon kon via de website van mio het bevestigingsmateriaal bestellen en de factuur naar coolblue sturen. 
hier ging ik niet mee akkoord. ik heb in de mail ook gezet dat als mijn zoon het via de website van mio kan bestellen, dat coolblue dat dus ook kan. ik heb erbij gezet dat coolblue op deze manier de verzendkosten niet hoefde te betalen als mijn zoon het zou bestellen.
ik heb aangegeven dat mijn zoon met coolblue een overeenkomst heeft en dat als hun spullen niet op voorraad hebben dat dat hun probleem is en niet die van mijn zoon. 
ik heb dus aangegeven dat hij er niet mee akkoord ging en dat coolblue voor het bevestigingsmateriaal moet zorgen. en dat coolblue zelf bij mio het bevestigingsmateriaal kon bestellen en het dan naar ons adres kon opsturen.
kwam er een mail terug dat ze het jammer vonden dat hij niet akkoord ging maar dat coolblue niet bij mio ging bestellen.
ik heb dus hierna aangegeven dat mijn zoon niet de dupe hoeft te zijn dat coolblue geen voorraad hiervan heeft.
dat hij zijn geld terug wil omdat dit al lang genoeg heeft geduurd.
coolblue reageert hierop dat ze dit niet doen en weer zeggen ze dat hij bij mio op de website moet bestellen.

nu is mijn zoon ernstig ziek geworden nadien en sinds het weekend weer een beetje boven jan.
ik zou graag advies willen wat nu te doen.
ik wil dit niet erbij laten zitten, zeker niet omdat het bedrag behoorlijk hoog is.
mijn zoon heeft zoiets, van: mam, we winnen het toch niet van zo'n bedrijf.

wat kan mijn zoon nu nog doen? 
weer een mail sturen waarin hij aangeeft dat hij zijn geld terug wil? 
ik vind het te gek voor woorden dat coolblue het bevestigingsmateriaal niet zelf bij mio besteld maar dat de klant dat maar moet doen.

ik ben niet altijd in de gelegenheid om snel op de antwoorden te reageren, ik doe mijn best als er nog vragen zijn.

gr, jacquelien.