cr
door crazyritten May 11, 2020 om 22:53
Winkels & webshops

Coolblue werkt tegen.

Hallo,

Namens mijn zoon typ ik dit verhaal en hoop dat ik hem een duidelijk antwoord kan gaan geven.
Hij wil het erbij laten zitten. Maar 218 euro vind ik toch wel een dotje geld.

Vorig jaar juli heeft mijn zoon een fietscomputer van Mio gekocht bij Coolblue.
Hij ging op fietsvakantie en was van plan vanuit onze woonplaats naar Duitsland te fietsen en vandaar uit verder te kijken.
Hij zou 2 weken weg zijn.

Ik kon hem op de grens in Limburg de dag erop al gaan halen.
De fietscomputer werkte niet.
Hij stuurde mijn zoon over prive terrein heen, kilometers om laten rijden en toen hij een camping in Nederland had gevonden om de nacht
daar te overnachten, stuurde de Mio hem eerst naar Duitsland en via een omweg weer terug naar Nederland. Hierop was mijn zoon het zat na 8 uur fietsen nog geen steek verder te zijn.
Na de vakantie hebben we ernstige prive omstandigheden gehad waardoor we niet meer eraan toe zijn gekomen om Coolblue te contacteren.
Uiteraad hebben we alsnog Coolblue een mail gestuurd met het verzoek tot terug betaling want een ondeuglijk product. Ik dacht dat binnen 6 maanden mijn zoon zijn geld terug kon eisen.
Dit was mijn fout. Coolblue bood aan om het te repareren.
Uiteindelijk heeft mijn zoon het naar Coolblue gestuurd. Kregen we 2 weken later een mail dat we de oplaadkabel waren vergeten mee te sturen. Dit heeft mijn zoon direct gedaan.
De Mio kwam terug, ze hadden het gerepareerd. Wat er precies is gedaan werd mijn zoon niet verteld.
Inmiddels waren we over de 6 maanden heen.

Mijn zoon heeft zijn fiets moeten laten repareren vanwege iets met tandwielen (ik heb geen verstand van hoe een fiets in elkaar zit). Toen de fiets terug was wilde mijn zoon de Mio gaan testen en bleek dat de kabel en de bevestiging aan de fiets er niet bij zat.
Mijn zoon was er toen al klaar mee en ik heb uit mijn naam Coolblue gemaild. Die wilde me niet helpen omdat mijn zoon volwassen is en ze met mij dit niet konden oppakken ivm de wet op de privacy.
Ik heb dus achter de pc van mijn zoon via zijn email een mail gestuurd met de vraag of er de kabel en het bevestigingsmateriaal terug gestuurd kon worden omdat dit niet in de doos zat.
Excuses etc etc, de kabel kwam 2 weken later, maar het bevestigingsmateriaal niet.
Ik weer via de mail van mijn zoon Coolblue een mail gestuurd dat het niet compleet was.
Komt er een mail terug van Coolblue dat het bevestigingsmateriaal er niet was. Dat hadden ze niet.
Mijn zoon kon via de website van Mio het bevestigingsmateriaal bestellen en de factuur naar Coolblue sturen.
Hier ging ik niet mee akkoord. Ik heb in de mail ook gezet dat als mijn zoon het via de website van Mio kan bestellen, dat Coolblue dat dus ook kan. Ik heb erbij gezet dat Coolblue op deze manier de verzendkosten niet hoefde te betalen als mijn zoon het zou bestellen.
Ik heb aangegeven dat mijn zoon met Coolblue een overeenkomst heeft en dat als hun spullen niet op voorraad hebben dat dat hun probleem is en niet die van mijn zoon.
Ik heb dus aangegeven dat hij er niet mee akkoord ging en dat Coolblue voor het bevestigingsmateriaal moet zorgen. En dat Coolblue zelf bij Mio het bevestigingsmateriaal kon bestellen en het dan naar ons adres kon opsturen.
Kwam er een mail terug dat ze het jammer vonden dat hij niet akkoord ging maar dat Coolblue niet bij Mio ging bestellen.
Ik heb dus hierna aangegeven dat mijn zoon niet de dupe hoeft te zijn dat Coolblue geen voorraad hiervan heeft.
Dat hij zijn geld terug wil omdat dit al lang genoeg heeft geduurd.
Coolblue reageert hierop dat ze dit niet doen en weer zeggen ze dat hij bij Mio op de website moet bestellen.

Nu is mijn zoon ernstig ziek geworden nadien en sinds het weekend weer een beetje boven jan.
Ik zou graag advies willen wat nu te doen.
Ik wil dit niet erbij laten zitten, zeker niet omdat het bedrag behoorlijk hoog is.
Mijn zoon heeft zoiets, van: Mam, we winnen het toch niet van zo'n bedrijf.

Wat kan mijn zoon nu nog doen?
Weer een mail sturen waarin hij aangeeft dat hij zijn geld terug wil?
Ik vind het te gek voor woorden dat Coolblue het bevestigingsmateriaal niet zelf bij Mio besteld maar dat de klant dat maar moet doen.

Ik ben niet altijd in de gelegenheid om snel op de antwoorden te reageren, ik doe mijn best als er nog vragen zijn.

Gr, Jacquelien.

4642 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 11, 2020 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw zoon moest een oplaadkabel nasturen, maar dat bevestigingsmateriaal zal toch op de fiets gezeten hebben? Daar werd toch niet om gevraagd? En dan bevestigingsmateriaal voor € 218?  Ik denk dat u een beetje in de war bent.

Mijns inziens valt Coolblue niets te verwijten. U mag dat bevestigingsmateriaal zelfs op kosten van Coolblue bij Mio bestellen en de nota doorsturen, maar daar is uw zoon te beroerd voor? Nou, dan doet hij het zonder en koopt iets bij de Action of zo.

justmeagain
door justmeagain May 11, 2020 om 23:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger ik denk dat de Mio 218 euro kost, niet de bevestiging ervan. Zo lees ik het.

Tr
door Trostomaat May 12, 2020 om 00:30
239 Antwoorden / Vragen

Ik ook, maar dan is dat bedrag verder niet relevant, want het ding is gerepareerd. Het gaat nu alleen nog om bevestigingsmateriaal en dat is veel goedkoper.

cr
door crazyritten May 16, 2020 om 23:54
5 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger1, mijn zoon moest alles terug sturen, dus ook het bevestigingsmateriaal dat idd op zijn fiets zat.
Dat heeft hij eraf gehaald en opgestuurd. Ik ben niet in de war. U kunt dus blijkbaar niet lezen.
De Mio heeft 218 euro gekost.
Mijn zoon is zeker niet te beroerd. Ik heb hem gezegd dat dit niet de gang van zaken is.
En als u niet normaal kunt antwoorden en meteen oordeelt over iemand zonder dat u hem kent, antwoord dan niet.

Als Coolblue erop staat dat ze wel alles terug willen hebben en dat dit ook is gebeurd en bij het terug zenden zowel de kabel als het bevestigingsmateriaal er niet bij sturen dan kunnen ze dit alleen maar op hun eigen conto neerzetten.
Hun zijn zo stom geweest om het niet terug te sturen.
En dan moet mijn zoon het maar gaan bestellen?
Zo werkt het niet en dat weet u zelf ook wel.
Puur een principe kwestie. Ze verkopen iets maar kunnen onderdelen niet leveren. Ze hadden het zelf ook kunnen bestellen en opsturen en dat is dus teveel moeite.
Dan hoeft mijn zoon dus ook die moeite niet te doen.

ne
door neodutchio May 17, 2020 om 08:14
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Principes zijn duur. Zo lang u weigert iets te doen zal uw zoon dus niet op stap kunnen.
Ga eens naar AH en haal een blik bonen. Ga met de bonen waar een plekje aan zit terug naar de winkel en probeer 5 losse bonen mee te krijgen. Het is toch een schande dat AH wel een vol blik verkoopt maar geen losse.
Niet elke winkel verkoopt alles. Coolblue verkoopt pakketten, geen losse onderdelen van MIO. Wat niet is kunt u niet eisen. Coolblue zal ook niet rechtstreeks inkopen bij MIO, maar bij tussenpersonen. Daar worden in brede zin afspraken meegemaakt en niet alleen met 1 merk. Of denkt u dat zij duizenden fabrikanten hebben waar dagelijks afspraken mee gemaakt moeten worden? U weet schijnbaar niet hoe bedrijven werken, bepaal dan ook niet voor deze bedrijven hoe ze zouden moeten werken.

diumenge
door diumenge - May 11, 2020 om 23:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze bieden een oplossing waar jij, namens je zoon, geen gebruik van wenst te maken. Waarom is het zo'n probleem om dat materiaal te bestellen? Als je dat direct had gedaan, dan was je zo'n nu al aan het fietsen met z'n Mio.

cr
door crazyritten May 16, 2020 om 23:55
5 Antwoorden / 2 Vragen

Diumenge, Waarom is het voor Coolblue een probleem om te bestellen?
Hun zijn in gebreke gebleven en lossen het dus ook maar op.

diumenge
door diumenge May 17, 2020 om 01:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom is het voor jou een probleem?

Gr
door Grunn1 - May 12, 2020 om 00:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Coolblue is over het algemeen 1 van de betere webshops met een goede aftersales.
Van uw hele verhaal kan het overgrote deel achterwege blijven want privé omstandigheden doen niet ter zake en de ziekte van uw zoon al helemaal niet.
U heeft 14 dagen bedenktijd en geen 6 maanden, na die 14 dagen moet u de winkel gelegengeven het produkt te (laten) repareren.
Uw zoon heeft de Mio terug gestuurd voor reparatie en vergeten de oplaadkabel erbij te doen en heeft dat op verzoek van Coolblue achteraf gedaan. Coolblue repareert niks zelf en zal het doorsturen naar Mio en dan komt het weer terug. Kabeltje wordt nagestuurd bevestigings materiaal niet. Wat Coolblue niet heeft kunnen ze niet sturen maar heel netjes dat uw zoon op kosten van Coolblue het ontbrekende bevestigings materiaal zelf mag bestellen bij Mio en de rekening wordt door Coolblue betaald. Wat wil je nog meer.
Geen service van Coolblue nou ik vind het anders uitermate netjes en de oplossing die geboden wordt dat wordt niet door veel zaken gedaan. De enige die tegen werkt bent u en zeker niet Coolblue zoals in uw titel staat.

Alleen al door zoals Coolblue zich opsteld zou ik daar vaker kopen.

cr
door crazyritten May 17, 2020 om 00:01
5 Antwoorden / 2 Vragen

Epcot, dat klopt, nog nooit iets verkeerds over Coolblue, maar nu dus wel.
En dat mijn verhaal zo is en dat prive niet ter zake doet dat is dan jouw mening.
Als ik het niet had gedaan, dan had je gezegd dat het verhaal te summier is en je meer info had gewild.
Dus links of rechtsom, maakt niet uit. Gebeurt hier wel vaker.

Dat na 14 dagen klopt niet. je hebt bij Coolblue 30 dagen de tijd om je geld terug te vragen zonder reden.
Dat een product niet werkt dan heb je gewoon een garantie van 1 jaar, en soms 2 jaar. De 6 maanden zijn ervoor dat mijn zoon dan niets had  te bewijzen van hoe of wat. Wel de wet kennen he.
Hij heeft Coolblue de gelegenheid gegeven tot reperatie om het naar Mio te sturen.
Op het moment dat het retour terug komt en er ontbreken dingen dan hoort Coolblue dat na te sturen.
Ik geloof toch dat je als burger nog steeds het recht hebt om iets te weigeren.
coolblue blijft bij zijn standpunt en ik dus ook. en dat is mijn goed recht.
Ik werk zeker niet tegen, ik maak gebruik van mijn recht.

ne
door neodutchio May 17, 2020 om 08:19
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U bent een draaikont Crazyritten. U gaf aan dat u dacht dat u binnen 6 maanden iets terug kon sturen en het geld terug kon eisen. Niet ineens de wijsneus uithangen om tegen anderen te zeggen dat ze de wet zouden moeten kennen. Overigens is het ook wettelijk bepaald dat de herroepingstijd 14 dagen is. Dat winkeliers een positieve uitzondering maken is alleen maar netjes te noemen.
Dat gedraai van u is onzinnig te noemen, de MIO is gerepareerd en het heeft geen geld gekost. Anders had u dat wel gezegd.

Wie zegt dat MIO het gerepareerd heeft? Er bestaan ook reparatiebedrijven.

En ja, vooral gebruik maken van uw recht. Alleen al voor de hilariteit en het tegenwerken. Soms kan je je ook mensenlijk opstellen om gezamelijk sneller tot het gewenste resultaat te komen.

Gr
door Grunn1 May 17, 2020 om 11:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@crazyritten,

Wel de wet kennende he?
U kent de wet zelf niet, u denkt dat je binnen 6 maanden iets terug kunt sturen en nee dat klopt niet dat is 14 dagen.
Dat Coolblue 4 weken hanteert is buiten de wet om in het voordeel van de klant.
De 6 maanden is dat je als klant niet hoeft te bewijzen wat er wel of niet fout aan een product en daarna wel.
En nee het hele prive gebeuren doet niet ter zake bij een defect product, een lang verhaal wat ook duidelijk en kort kan.
Wat wel ter zake doet is dat uw zoon blijkbaar zelf weinig kan en u alles wilt regelen alsof het een klein kind is en dat u er van alles bij haalt en uw antwoorden verdraaid omdat de gegeven antwoorden u niet aanstaan.
Coolbue heeft dat gedaan wat ze moeten doen en als extra kunt u op hun kosten ook nog eens een fiets bevestiging bestellen. Uit uw eerste verhaal blijkt overigens nergens uit dat uw zoon dit ook heeft opgestuurd of nagestuurd alleen dat het ging om het laad kabeltje.

Kan je bewijzen dat hij het bevestigings materiaal ook heeft opgestuurd? Wat Coolblue niet heeft kunnen ze ook niet versturen.

1paul
door 1paul - May 12, 2020 om 08:37
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt de rekening opsturen naar CB, wat is dan het probleem????

zij spreken over de rekening, hier zitten de verzendkosten bij in, deze worden vermeld op de rekening en niet apart....

bussy02
door bussy02 - May 12, 2020 om 08:52
145 Antwoorden / 37 Vragen

Eerlijk gezegd weet ik niet wat het probleem is. Heel vervelend iets kan defect raken/zijn maar CB komt met een oplossing.
Ik zou zeggen "Take It our Leave It"{

ne
door neodutchio - May 12, 2020 om 09:01
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Uw zoon kon wel met een defecte navigatie naar Limburg fietsen, maar wist niet meer de weg terug naar huis? Een vakantie afbreken omdat de navigatie niet meer werkt? U denkt 6 maanden de tijd te hebben om een aankoop terug te sturen? U denkt dat Coolblue alles maar op voorraad heeft liggen?

In de beginjaren hoorde ik wel eens verhalen dan reizigers de ANWB alarmcentrale belde omdat de navigatie niet meer werkte en ze niet wisten hoe ze moesten rijden. Ik dacht dat het een geintje was, maar gezien uw verhaal zijn er dus echt mensen die niet zonder navigatie kunnen.

6 maanden herroepingstijd is natuurlijk kolder. U denkt iets te weten, kijkt niet na of dat kloppend is en gaat daarop handelen. Ik lees dus eigenlijk alleen maar fouten aan uw kant.

Uiteindelijk is alles gerepareerd en werkt het weer. Jammer dat er iets fout gegaan is, maar dat kan opgelost worden. De tijd die u nu al kwijt bent aan online klagen en reageren hadden er al tig bevestigongsmaterialen besteld kunnen worden. U bent al zo druk, dan was dat makkelijker geweest.

cr
door crazyritten May 17, 2020 om 00:05
5 Antwoorden / 2 Vragen

Neodutchio, de weg naar huis kon hij niet omdat hij zo ontzettend moe was en er geen camping in de buurt was waardoor hij een nacht kon slapen en zelf terug naar huis kon gaan.
Ik ben mijn kind gaan ophalen idd. Is dat teveel moeite voor u als u kinderen zou hebben?
Als de navigatie niet meer werkt en hij had dus zonder navigatie door duitsland naar Zwitserland willen fietsen. Yeah right. Je brengt het leuk. Zou jij dat doen zonder navigatie. En voor dat bedrag mag je toch wel iets goeds verwachten.
Ik kan idd niet zonder navigatie. Mijn zoon heel goed, maar niet als je zover zou gaan fietsen als hij dat zou doen.
Ik heb het niet over herroepingstijd. het gaat erom dat ik wil weten hoe of wat en geen geouwehoer of ik fout zit of dat mijn kind niet zonder navigatie kan.

Hij weet niet of het werkt omdat hij het niet kan testen, dus oordeel niet meteen. Ik dacht dat dit forum was om te klagen en een oplossing te vragen. Niet om afgezeken te worden door mensen die denken het beter te weten, maar geen antwoord kunnen geven.

ne
door neodutchio May 17, 2020 om 08:09
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U klaagt om het klagen. De MIO is netjes gerepareerd, echter er mist een onderdeel. U zegt dat het meegestuurd is terwijl dat niet nodig zou zijn voor de reparatie. U kunt een nieuwe krijgen, maar moet daar zelf iets voor doen. Probleem dus opgelost.
Klagen mag best, maar het moet wel realistisch blijven.

"Ik heb het niet over herroepingstijd" (uw reactie hierboven)
"Ik dacht dat binnen 6 maanden mijn zoon zijn geld terug kon eisen." (uit uw eerste topic)
U hebt het dus wel degelijk over herroeping.

"en er geen camping in de buurt was" (uw reactie hierboven)
"en toen hij een camping in Nederland had gevonden om de nacht daar te overnachten" (uit uw eerste topic)
Er was dus wel een camping in de buurt. En niemand in de buurt om even te vragen?

"Hij weet niet of het werkt omdat hij het niet kan testen".
Ga een stukje wandelen of fietsen. Ik zie niet in waarom het niet getest kan worden. Een montagebeugel heeft niets met de werking te maken. En de kabel is ook universeel.

"Zou jij dat doen zonder navigatie"
In mijn jongere jaren pakte ik regelmatig de fiets, spullen achterop en gaan. Belgie, Frankrijk en Engeland. En dat zonder navigatie. Voordat je welke reis ook gaat maken ga ja plannen maken. Blind opstappen en de navigatie volgen is niet bepaald slim te noemen. Je moet altijd weten welke richting je op moet. Heb je onderweg vragen kom je altijd wel iemand tegen om het daar aan te vragen. Dat uw kind dat allemaal nagelaten heeft heeft dus niets te maken met het gebruik van de navigatie.

"Niet om afgezeken te worden door mensen die denken het beter te weten, maar geen antwoord kunnen geven."
Het antwoord hebt u al gekregen, namelijk gewoon even die onderdelen bestellen. U bent al veel meer tijd kwijt nu dan even bestellen. Je kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen.

panter22
door panter22 - May 12, 2020 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen

Het probleem is dat je zoon de verzendkosten moet betalen? Hoeveel gaat dat wel niet kosten.
Heb je het bevestigingsmateriaal wel opgestuurd toen het apparaat naar Coolblue werd gestuurd? Want je hoefde alleen de oplaadkabel na te sturen.
Coolblue vergoedt het bevestigingsmateriaal, je zoon kan de fietscomputer weer gebruiken,
Je zoon heeft recht op reparatie. Dat is gebeurd. Nu is het tijd om het apparaat te testen.
En wat doe je? Alleen maar mopperen over wat volgens jou Coolblue zou moeten doen. Verder niet,
En als je je poot stijf houdt, dan kost het je zoon €218, want dan gaat die Mio de clicko in?

cr
door crazyritten May 17, 2020 om 00:08
5 Antwoorden / 2 Vragen

panter22, alles is opgestuurd, de kabel was mijn zoon vergeten en nadat Coolblue dat per mail had gevraagd om na te zenden heeft mijn zoon dat gedaan.
dan verwacht je dat als het retour wordt gestuurd dat alles er dan ook inzit en niet 2 dingen die ontbreken.
Het gaat nu om het principe, een bedrijf wat op zijn strepen gaat staan om de kabel terug te hebben, dus ga ik nu op mijn strepen staan wat het bevestigingsmateriaal betreft.
Dat jij en meerdere hier er niet mee eens zijn, is niet mijn probleem.

Triest, echt triest. Totdat er bij jullie wat gebeurt, dan is het lijden en last en mopper je ook.

panter22
door panter22 May 17, 2020 om 07:50
6599 Antwoorden / Vragen

Er is helemaal niets aan de hand.
Je kunt gewoon de bevestiging kopen.Gratis verzending bij bestelling op de site.De rekening stuur je naar Coolblue. Je krijgt je geld van Coolblue terug. Prima oplossing.
Trouwens, het is Leiden in last en niet lijden en last.

newmikey
door newmikey - May 12, 2020 om 09:19
830 Antwoorden / 0 Vragen

Een lang onzinverhaal waar van alles aan de oren wordt bijgesleept. U heeft in het begin al geconcludeerd dat de fietscomputer niet werkte omdat er één enkele route-afwijking was. Dan kunnen we met z'n allen wel alle navigatieapparatuur gaan terugbrengen (zowel auto als fiets) want de kaarten lopen atijd iets achter en kunnen niet op allerlei actuele situaties reageren.

Ik heb géén idee hoe oud uw zoon is maar u helpt hem zeker niet door zo maar alles voor hem te willen regelen. Leer hem dat het leven imperfecties heeft, óók de producten die hij aanschaft. De rijsttafel van een pak Conimex wodt ook niet zo mooi als hij op het doosje is afgebeeld en er zitten ook géén knappe Javaanse dansdames in het pak.

Coolblue is een dijk van een zaak en heeft inmiddels wel bewezen service te kunnen en willen bieden zoals ook hier weer. Maar u zit te wachten tot de zaken voor u hapjesgewijs geregeld worden. Bij nader inzien is het gebrek aan zelfredzaamheid van uw zoon goed te verklaren, hij kijkt het bij u af. Laat dit toch gewoon en bestel dat materiaal even bij Mio, stuur de rekening naar CB of betaal die paar centen zèlf. Met dit gezuer maakt u uw leven en dat van uw zoon leuker noch beter.

cr
door crazyritten May 17, 2020 om 00:13
5 Antwoorden / 2 Vragen

newmikey, onzin verhaal??? omdat|? ik het niet eens ben met een webshop?
Er waren meerdere route afwijkingen zei mijn zoon en Coolblue heeft dat ook bevestigd.
Hoe oud mijn zoon is doet er niet toe. En ik regel dit idd, voor de rest doet hij alles zelf.
Ik ben nog steeds moeder van mijn kids en als ze hulp nodig hebben dan help ik punt.

Wat ben jij een zelfingenomen persoon zeg bah bah. Je oordeelt over iemand die je totaal niet kent. Mijn kids zijn beide zeer redzaam, zo heb ik ze ook opgevoed. Dat jij achter de meute aanloopt is jouw probleem.
Ik vroeg om eventueel advies en zit zeker niet te wachten op blijkbaar een kind zoals jij die niet weet wat het woord Antwoord betekend, maar meteen idioterie uit spuwt.

Coolblue is idd een dijk van een zaak, maar ook die maken fouten net als jij, ik en de rest.

Het is puur principe, maar denk niet dat jij dat snapt.

ne
door neodutchio May 17, 2020 om 08:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Zeer redzaam uw zoon inderdaad. Maar even de weg vragen is niet opgekomen?

newmikey
door newmikey May 17, 2020 om 09:03
830 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk zijn er meerdere route afwijkingen, dat heb je met elke GPS en zeker met een budget apparaat als de MIO. Garmin heeft afwijkingkjes, TomTom heeft ze, zo werken GPS navigatiekaarten nu eenmaal. De zaken veranderen sneller dan de kaart kan bijhouden. Hoe met dit soort dingen rekening wordt gehouden zit in de software van het apparaat zelf. Voor deze specifieke MIO was één van de reviewers erg duidelijk:

"Als je van de route afraakt geeft de Mio een waarschuwing met 3 piepjes en een melding “Warning dir. Turn around!”. Echter tijdens het fietsen ontgaat je deze melding want deze 3 piepjes klinken ook bij iedere afslag en bovendien nog veel vaker, zie boven. Even daarna verschijnt er een nieuwe track (replan) op het scherm. Je weet daarom nooit of je wel of niet de oorspronkelijke track volgt. Dat is erg verwarrend en zeer ongewenst want je wilt niet alleen van A naar B maar ook de gewenste route volgen."

Eerlijk gezegd betwijfel ik of uw apparaat stuk was - het lijkt mij volstrekt normaal gedrag waar iedereen wel na even oefenen een oplossing op kan vinden. Uw zoon niet. Opmerkelijk dat u beiden blijkbaar slecht om kunt gaan met onvolkomenheden in het bestaan. Dat u vervolgens iedereen op dit forum maar gaat afbekken als u op onwaarheden in het verhaal wordt betrapt, is ook al uw keuze. Jammer voor u en jammer voor uw zoon.

me
door mein33 - May 12, 2020 om 09:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR CRAZYRITTEN 11 MEI 2020
Hij ging op fietsvakantie en was van plan vanuit onze woonplaats naar Duitsland te fietsen en vandaar uit verder te kijken.
Hij zou 2 weken weg zijn.

Ik kon hem op de grens in Limburg de dag erop al gaan halen.
De fietscomputer werkte niet

@crazyritten,

Inderdaad een crazyritje.
"TIP" :  Al gebruik je een fietscomputer, dan nog is het verstandig en aan te raden altijd een (ouderwetse) papieren fietskaart mee te nemen, voor het geval zo'n apparaat het om de e.o.a. reden laat afweten en/of gestolen wordt.
Onbegrijpelijk dat het niet werken van dat apparaatje je fietsvakantie kan verpesten of dat je daarvoor je vakantie zou onderbreken of zelfs zou afbreken.
In dit geval had bij de eerste de beste boekwinkel een Europa fietskaart kunnen worden gekocht en had hij lekker verder kunnen pedaleren.

Het probleem met Coolbleu is inmiddels ruimschoot door de anderen benoemd.

cr
door crazyritten May 17, 2020 om 00:15
5 Antwoorden / 2 Vragen

Mein33. Tip, zodra de winkels gesloten zijn gaat een kaart kopen nogal moeilijk he.
Weer zo 1 die meteen oordeelt en niet met een oplossing komt.

ne
door neodutchio May 17, 2020 om 08:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een hele goede oplossing voor de volgende trip lees ik in zijn reactie hoor. En dat de winkels nu dicht zijn wil niet zeggen dat de volgende dag alles dicht is.
Gewoon een kaart meenemen dus.

gerbera
door gerbera - May 12, 2020 om 10:54
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij dat CoolBlue met een nette oplossing is gekomen en dat uw zoon daar niets mee doet is dan verder zijn probleem.

Ik wil dit niet erbij laten zitten, zeker niet omdat het bedrag behoorlijk hoog is.

De computer is gerepareerd dus wat is dan verder het probleem, of heeft uw zoon spijt van zijn aankoop en wil er weer van af. U kunt wel van alles willen maar heeft geen poot om op te staan.

Het grote probleem is de geografische kennis van uw zoon, want als je de weg naar huis via een door een computertje opgegeven omweg gaat rijden ben je niet slim bezig. Maar hij is in elk geval in Duitsland geweest wat uiteindelijk zijn doel was.

cr
door crazyritten May 17, 2020 om 00:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

Gerbera, wat hilarisch ben jij zeg pffff.

mijn zoon heeft zeker geen spijt van zijn aankoop, integendeel. hij gaat dit jaar naar een vriend in het hoge noorden en op de fiets idd.
En is het een groot probleem dan als je de kennis niet hebt?
Of heb jij geen navigatie?
En hij was niet op weg naar huis slimpie, en duitsland was zijn eindpunt niet geweest. Hij zou eerst naar Keulen gaan en vanuit daar verder fietsen.
Als je niet kan lezen, reageer dan ook niet.

gerbera
door gerbera May 17, 2020 om 09:39
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Och als u zelf al niet weet wat u schrijft en verder niet kan lezen wat ik schrijf houdt het op. Dit schreef u;

stuurde de Mio hem eerst naar Duitsland en via een omweg weer terug naar Nederland.

Maar hij is in elk geval in Duitsland geweest wat uiteindelijk zijn doel was.
Keulen ligt toch echt in Duitsland en waar schrijf ik dat het zijn eindpunt was? Maar gezien uw overige reacties blijkt wel dat deze u niet welgevallig zijn en uw gelijk wilt halen. En ja ik heb naast mijn fietsnavigatie ook het gezond verstand en dat werkt prima samen.

Gr
door Grunn1 May 17, 2020 om 13:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@crazyritten,

mijn zoon heeft zeker geen spijt van zijn aankoop, integendeel. hij gaat dit jaar naar een vriend in het hoge noorden en op de fiets idd.

Het hoge noorden, gaat hij naar zweden of Noorwegen? Als hij verstandig is neemt hij dan wel een papieren kaart mee voor het geval de navigatie niet dat doet wat je verwacht.
Of bedoel je het noorden van Nederland, zo hoog is dat niet hoor maar ach wie ben ik, eigenwijs zoals u wel weer zult zeggen.

aurora1
door aurora1 May 18, 2020 om 01:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welnee, als je even heel snel vanuit je woonplaats in Duitsland belandt, dan wordt met "het hoge noorden" zeker niet Scandinavië bedoeld, maar de provincie waar het gas uitgetrokken wordt en de mensen met de brokken zitten, of de provincie met de jaknikkers en hunebedden, dan wel de provincie van de elfsteden én skûtsjesilen..... Net zoals de Randstad met "het hoge noorden" bedoelt als al ze niet Noord-Holland bedoelen....

sw
door swat1500 - May 17, 2020 om 00:08
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie geen enkele grond waarop teruggave van het koopbedrag kan worden gevorderd dan wel afgedwongen kan worden dat BOL het bevestigingsmateriaal voor uw zoon zou moeten bestellen. De geboden oplossing is voldoende.
U kunt altijd naar de rechter stappen maar erg kansrijk is uw zaak niet en gaat dat u ook veel meer geld kosten.

tijger1
door tijger1 May 17, 2020 om 00:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Arme Bol, krijgen ze hier ook al de schuld van.

cr
door crazyritten May 17, 2020 om 00:19
5 Antwoorden / 2 Vragen

Swat1500, BOL??? Ik weet niet waar jij dat woord vandaan haalt hoor.
Maar fijn dat je 1 van de weinige bent die een normaal antwoord geeft zonder oordeel of veroordeelt te worden. Thx.
Ik ga dit aan mijn zoon doorgeven en dan moet hij maar beslissen wat hij gaat doen.

Tr
door Trostomaat May 17, 2020 om 00:26
239 Antwoorden / Vragen

COOLBOL, dat zegt ie toch.

sw
door swat1500 May 17, 2020 om 17:30
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, zat waarschijnlijk nog na te denken over een casus met BOL en dat het COOLBLUE moet zijn. Het antwoord verandert hierdoor niet overigens. Veel forumleden doen hun best om oplossingen voor aangebrachte problemen te vinden. Het is voor een aantal helaas lastig om dat te doen zonder extra commentaar te geven. Uiteraard zijn er ook momenten waarbij ik denk bij een vraagsteller "Hoe stom kan je wezen?" maar het uiten van dit soort gevoelens heeft geen meerwaarde en uit het antwoord kan de goede lezer ook wel begrijpen waar hij of zij in de fout is gegaan.

marita5
door marita5 - May 17, 2020 om 00:47
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Crazyritten ,

Coolblue komt met een mooie en goede oplossing , maar u weigert , omdat het nu voor u een principe kwestie is .
U kunt nog een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Coolblue is daarbij aangesloten , of dit zoden aan de dijk zet , is een ander paar mouwen .

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Tr
door Trostomaat May 17, 2020 om 00:49
239 Antwoorden / Vragen

'Een ander paar mouwen'? Weer wat geleerd. Bent u Vlaams wellicht?

marita5
door marita5 May 17, 2020 om 00:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Nee , ik ben niet Vlaams , maar is een Belgisch -  Nederlandse uitdrukking

me
door mein33 - May 17, 2020 om 10:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR CRAZYRITTEN 17 MEI 2020 OM 00:15
0 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Mein33. Tip, zodra de winkels gesloten zijn gaat een kaart kopen nogal moeilijk he.
Weer zo 1 die meteen oordeelt en niet met een oplossing komt.

@crayzyritten,

Zodra de winkels gesloten zijn is het ook een mooie tijd om je slaapplek te regelen, daar heb je geen MIO of routekaart voor nodig.
En als je s'morgens weer wakker wordt, dan gaan de winkels al bijna weer open en heb je een hele dag voorhanden om wel een routekaart op de kop te tikken.
Nu was zoonlief nog maar net bij de grens en Nederland nog niet uit, maar zou u hem ook opgehaald hebben als hij in bijv. het Zwartewoud had gezeten en z'n computertje had daar de geest gegeven ?
Kom nou toch, door zo'n kleinigheid laat je toch je vakantie niet verknallen.

Oplossing : En dat gedoe met Coolbleu  is ook helmaal onnodig, maar als u dwars wil liggen en blijven,dan heeft u van Coolbleu verder niets te verwachten !!

Aan @Neodutchio schreef u :
Neodutchio, de weg naar huis kon hij niet omdat hij zo ontzettend moe was en er geen camping in de buurt was waardoor hij een nacht kon slapen en zelf terug naar huis kon gaan. Ik ben mijn kind gaan ophalen idd.

En dat voor een "volwassen vent" na één dagje fietsen al te moe om verder te gaan.
Een fietsvakantie behoeft een goede voorbereiding, zeker als je dat nog nooit gedaan hebt en dit ook nog eens in je eentje wil gaan doen.
En bij die voorbereiding behoort ook het uitproberen van je fiets en je fietscomputertje (ook een routekaart bij je hebben en die kunnen lezen is van belang) en dan heb jezelf ook al de nodige kilometers in de benen, VOOR je aan je trip begint .
Maar goed, wat moet u er verder mee, behalve dan het accefietje met Coolbleu even netjes oplossen.

Succes !

ro
door ron503 - May 17, 2020 om 10:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u uw verhaal een goed terug leest is het een opéénstapeling van fouten en nalatigheid van u en uw zoon geweest. De Mio deed niet wat die moest doen maar dat bleek pas toen de fietsvakantie was begonnen en uw zoon niet verder durfde te fietsen. U stelt dat door persoonlijke omstandigheden geen tijd heeft gehad om contact met Coolblue op te nemen en doordat niet te doen is er geen sprake meer van herroepingsrecht. De normale procedure gaat dan in werking want u heeft recht op een werkend apparaat en staat het Coolblue vrij om tot reparatie over te gaan maar dan dient het product met alle toebehoren wel retour gezonden te worden en dat is blijkbaar niet gedaan want de kabel is later na gestuurt. Vraag blijft waar is het bevestigsnmateriaal gebleven niet bij u maar ook niet bij Coolblue en dat maakt dat de kans aanwezig is dat u het bevestigingsmateriaal nog in bezit heeft maar u krijgt wel het voordeel van de twijfel en als uw zoon bij Mio het bevestigingsmateriaal zou bestellen Coolblue de kosten zou vergoeden. Prima opgelost maar u bent het er niet mee eens want zoonlief is hopeloos verdwaald en brak de fietsvakantie af omdat de Mio niet deed wat er van verwacht werd. Ik heb meer het idee dat u Coolblue verantwoordilijk stelt voor de emotionele schade en uw nalatigheid gebruikt om uw gelijk te halen.

tijger1
door tijger1 May 17, 2020 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geef ik de Ts aan alle kanten gelijk, en adviseer hoe haar "recht" te halen. Is het nog niet goed, wordt mijn reactie weer verwijderd. :-))

ne
door neodutchio May 17, 2020 om 12:20
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Er zit inderdaad weer een melder onder ons. Reacties van mij zijn ook al verwijderd.

tijger1
door tijger1 May 17, 2020 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij wil de moderatie gewoon het forum om zeep helpen, want lezen doen ze niet.

aurora1
door aurora1 May 18, 2020 om 01:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier nog eentje van wie steeds allerhande verwijderd wordt. Wie o wie is de melder, gelijk de melders van groepjes in het park, of wie hoopt zo carrière te maken?

Ar
door AriEllis - May 17, 2020 om 10:59
57 Antwoorden / Vragen

Om zijn recht te halen zou je zoon een klacht moeten indienen bij thuiswinkel.org. Lijkt er namelijk niet op dat Coolblue uit zichzelf hun standpunt zal veranderen. De link is allang door Marita5 gegeven.

Ik vrees alleen dat dit niet de snelste oplossing is. Geen idee hoe lang het in deze gekke tijden zal duren. Meer dingen lopen op het moment niet zo soepel als we gewend zijn. Aan zoon de afweging te maken tussen (jouw?)
principes en wachttijd.

Succes!

marita5
door marita5 May 17, 2020 om 13:23
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Ariellis , door de principes van Ts wordt dit wederom een crazyrit , en raakt de zoon letterlijk gezien nog verder van huis .

Ar
door AriEllis May 17, 2020 om 13:28
57 Antwoorden / Vragen

@Marita5, ik ben juist bang dat door aan de principes vast te houden er deze zomer helemaal geen rit gemaakt kan worden ????

marita5
door marita5 May 17, 2020 om 14:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Ariellis , juist , maar waarom ook moeilijk doen , als het makkelijk kan .

aurora1
door aurora1 - May 17, 2020 om 12:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Naar mijn indruk maakt u het nodeloos ingewikkeld en akelig voor uw zoon met uw "principes". Kon uw zoon nergens de weg vragen en waren er ook nergens naamborden van dorpen e.d., bewegwijzering dus? En dan is er nog de - gratis - Google Maps die erg duidelijk is.

Hoe oud is uw zoon? Volwassen en 18+ begrijp ik. En hij wil het er bij laten zitten? Heel verstandig. Maar waarom gaat u dan ermee aan de haal? En dan ook nog daarvoor zijn mailaccount gebruiken?
Zoon kan maar het beste doen wat CoolBlue voorstelt, een prima regeling. En natuurlijk niet het aankoopbedrag terug, want die termijn was al lang verstreken.

En, zoals gezegd, bij elke navigatie zijn er af en toe afwijkingen omdat wegen, rijrichtingen etc. nogal frequent veranderen en geen enkel app kan dat tot op de seconde bijhouden. Wat denkt u dat men deed om de weg te vinden vóórdat er dergelijke navigatie systeempjes waren en al helemaal geen Google Maps? Men bereisde de hele wereld en ook vanaf jonge leeftijd. De weg vragen, aanduidingsborden/ bewegwijzering volgen, een beetje kennis van topografie en eventueel papieren kaarten mee die ook vaak niet up-to-date waren.
https://www.consumentenbond.nl/navigatiesysteem/fietsnavigatie

ma
door malty - May 17, 2020 om 15:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Uw zoon zal graag zijn dure aankoop weer willen testen en gebruiken en om dat snel mogelijk te maken de ontbrekende onderdelen maar bij Mio bestellen en de rekening naar coolblue sturen.
Uw zoon laat al doorschemeren dat hij uw opstelling niet de beste oplossing vindt voor zijn probleem.

Dat de navigatie niet altijd correct werkt blijkt wel uit de conclusie van de volgende test.
Misschien dat de Mio bij Coolblue een firmware update heeft gekregen en nu hopelijk wel feilloos werkt.
https://www.sebastiaanhorn.nl/reviews/electronica/mio-cyclo-505-hc/