Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

La
LaanS - 26-05-2020 10:40:45
Vakantie & Reizen

Terug vordering van een aanbetaling

in november 2019 hebben wij via een reisorganisatie online een villa geboekt in ibiza, dit wegens onze bruiloft, wij zouden ook 16 gasten meenemen. er werd ons vanuit spanje april 2020 door onze weddingplanner en de fotograaf geadviseerd om te annuleren wegens de corona. het was zeer onduidelijk of wij zouden kunnen gaan vliegen met 18 personen. dit medegedeeld aan de eigenaar van de villa, waarin hij vermelde om zo snel mogelijk te annuleren ivm kosten. dus wij hebben geannuleerd. hierna volgt de vraag om teruggave van de aanbetaling a 1278 euro, waarop ik als antwoord kreeg: sorry, maar je kunt op dit moment niet annuleren zonder annuleringskosten. we zullen dit geld niet terugbetalen! sorry! september wordt een mooie maand om op ibiza te zijn! met vriendelijke groet,
vreemd antwoord. afijn contact opgenomen met tripadvisor, die hebben contact opgenomen met de eigenaar, en die wilde wederom niks terugbetalen. ook hebben we gekeken om het te verplaatsen naar mei 2021, dit was wel mogelijk en dan zouden we wel de aanbetaling terugkrijgen, maar helaas werd de aanbetaling voor mei 2021 dan 3100 euro en de totale kosten 6500 euro, september boeking zou 4200 euro zijn voor de gehele villa.
wij zijn er zeker van bewust dat er annuleringskosten zijn, maar dit is overmacht door de corona, de onzekerheid of we wel kunnen vliegen maar ook de gezondheid van onze gasten staat voorop. wat kunnen wij doen om toch die 1278 euro terug te krijgen.