Terug vordering van een aanbetaling
In november 2019 hebben wij via een reisorganisatie online een villa geboekt in Ibiza, Dit wegens onze bruiloft, wij zouden ook 16 gasten meenemen. Er werd ons vanuit Spanje april 2020 door onze weddingplanner en de fotograaf geadviseerd om te annuleren wegens de corona. Het was zeer onduidelijk of wij zouden kunnen gaan vliegen met 18 personen. Dit medegedeeld aan de eigenaar van de villa, waarin hij vermelde om zo snel mogelijk te annuleren ivm kosten. Dus wij hebben geannuleerd. Hierna volgt de vraag om teruggave van de aanbetaling a 1278 euro, waarop ik als antwoord kreeg: sorry, maar je kunt op dit moment niet annuleren zonder annuleringskosten. We zullen dit geld niet terugbetalen! Sorry! September Wordt een mooie maand om op Ibiza te zijn! Met vriendelijke groet,
Vreemd antwoord. Afijn contact opgenomen met tripadvisor, die hebben contact opgenomen met de eigenaar, en die wilde wederom niks terugbetalen. Ook hebben we gekeken om het te verplaatsen naar mei 2021, dit was wel mogelijk en dan zouden we wel de aanbetaling terugkrijgen, maar helaas werd de aanbetaling voor mei 2021 dan 3100 euro en de totale kosten 6500 euro, september boeking zou 4200 euro zijn voor de gehele villa.
Wij zijn er zeker van bewust dat er annuleringskosten zijn, maar dit is overmacht door de corona, de onzekerheid of we wel kunnen vliegen maar ook de gezondheid van onze gasten staat voorop. Wat kunnen wij doen om toch die 1278 euro terug te krijgen.
En voor wanneer had u dan die villa gehuurd? Voor september? Dat had toch zo goed als zeker door kunnen gaan? Maar u annuleert zelf en ja dan moet u annuleringskosten betalen.
De weddingplanner en fotograaf die op Ibiza wonen, adviseerde ons om te annuleren. Wij zijn zeker bewust van annuleringskosten, maar niet de gehele aanbetaling a 1278 euro! Het gaat ook om de gezondheid van onze gasten, 18x personen moeten ook in het vliegtuig en ook dit is onzeker wanneer er echt gevlogen gaat worden. Denk ook is aan de vliegtickets. de fotograaf, de weddingplanner etc. Om alles op het laatste moment te annuleren lijkt mijn geen goed plan, het gaat hier trouwens om een bruiloft.
De gezondheid van de gasten heeft de villa-eigenaar niets mee van doen, ook niet met de fotograaf of de weddingplanner. U huurt iets en u annuleert, dat kost geld. En in de voorwaarden zal beslist staan hoeveel geld.
U heeft allemaal losse zaken geboekt die niets met elkaar te maken hebben. Voor zover nu bekend kan er in Soptember gebruik gemaakt worden van het huis. Of er wel of niet gevlogen wordt is niet relevant. U hebt dat huisje geboekt en heel hard gezegd is het uw probleem hoe u daar dan komt. Beide partijen moeten zich aan de overeenkomst houden. Annuleren kan wel, maar dan op basis van wat er overeengekomen is.
Dus, wat staat er in de overeenkomst over annuleren? Vaak staat daarin het percentage dat de huurder verschuldigd is als deze zelf annuleert. En dat doet u ook. Het is uw keuze om te annuleren, niet omdat u niet mag gaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer