Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ca
Catastrophaal - 14-07-2020 05:18:52
Geldzaken & Recht

Tnt claim

Tnt heeft tijdens transport mijn pakket beschadigd, dit is zelfs in hun track and trace info terug te vinden. vervolgens pakket opnieuw door hun ingepakt en doorgezonden. helaas werd het pakket precies bezorgd in de 3 uur dat ik die dag niet thuis aanwezig zou zijn, buurvrouw heeft pakket aangenomen. maar omdat ik me al zorgen maakte over de staat van het pakket, wel gevraagd aan de chauffeur om de staat van het pakket te controloren. hierop heeft de chauffeur de kartonnen verpakking verwijderd en het pakket als in zeer goede conditie afgeleverd beoordeeld. ook heeft deze chauffeur zelf getekend voor ontvangst met een onjuiste naam en onjuiste handtekening. echter was direct bij thuiskomst mij al duidelijk dat het pakket zwaar (en onbruikbaar) beschadigd is. het betrof een elektrische scooter die op een pallet, in een doos met  een stalen kooiconstructie en folie verpakt was, maar de metalen kooiconstructie was compleet om het frame gebogen en doorgeknikt. met als resultaat dat zowel het frame als de voorvork doorgebogen en ontzet zijn. verzender zegt dat het pakket door mij in ontvangst is genomen en getekend is met de  opmerking in goede conditie en wil niks betekenen in deze kwestie. bij tnt met erg veel moeite een claimprocedure gestart, maar geen bericht van hun zijde. na meerdere malen geprobeerd telefonisch contact op te nemen (4x verbinding plotseling verbroken na lang wachten), vernam ik dat ze de meegestuurde foto's niet konden bekijken. tnt zegt mij hierover gemaild te hebben, maar tot op heden nog nooit een mail ontvangen. foto's opnieuw opgestuurd, maar ditmaal via mail. wederom nooit een bevestiging van ontvangst of antwoord. nogmaals gebeld, meerdere keren toezeggingen gedaan vanuit tnt, maar wederom geen enkel bericht. uiteindelijk (na nog een paar keer bellen) een mail ontvangen van dame van klantenservice, waarin stond dat de afdeling claims meerdere malen hun conclusie naar mij gestuurd zouden hebben(nooit ontvangen). resultaat van hun beoordeling betrof letterlijk twee zinnen. de claim wordt niet gehonoreerd omdat de scooter alleen in folie verpakt zou zijn en dus niet conform hun regelmenten. dit onzinnig antwoord getuigd van de onkunde die ik continue ervaar bij tnt, vanaf verzending tot aan contact. als het al verkeerd verpakt zou zijn, is dit gedaan in de hub waar ze het pakket hebben laten vallen(van 2 a 3 meter hoogte?), waar zelfs op hun eigen track and trace te lezen is dat hun het opnieuw verpakt hebben. ook het fraude plegen door de chauffeur (handtekening,naam onjuist, staat van pakket onjuist) wordt compleet genegeerd en niet over gesproken. intussen zit ik als consument met een schadepost van over de 1000,- euro en een niet bruikbaar product. het lijkt mij zeer vreemd dat dit op deze manier kan en mag behandeld worden door tnt. hoe nu verder?