Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ge
Gerda1989 - 08-09-2020 12:33:59
Huishouden & Energie

Omruiling defecte koelkast mediamarkt

In maart 2020 een koel/vries combinatie bij de mediamarkt nl aangeschaft. begin juli kwam ik tot ontdekking dat mijn vriezer af en toe kuren had. het ene moment waren de producten half ontdooid en het andere moment waren ze weer bevroren. in eerste instantie wilde ik dit nog een aantal dagen aanzien maar na een paar weken, bleek toch dat de vriezer helemaal niets meer deed. 
 
vervolgens heb ik op 4 augustus een reparatieverzoek ingediend via de website van de mediamarkt en hierbij kreeg ik als antwoord dat samsung met 2 werkdagen, contact met mij zal opnemen.
dit is niet gebeurd waardoor ik zelf maar na 8 werkdagen, telefonisch contact heb gezocht met de mediamarkt. 
zij vertelden dat er een fout was bij de helpdesk van samsung waardoor het bij hun onbekend was, wat de problemen waren van mijn koelkast/diepvries. hierna kreeg ik een telefoonnummer om zelf samsung maar te contacteren. vervolgens heb ik op 15-08 alle ontbrekende informatie toegestuurd naar samsung en zouden zij weer contact met mij opnemen voor de vervolgstappen. nadat ik na heel wat dagen weer niks had gehoord heb ik er zelf maar weer achteraan gebeld. wéér  gaven ze aan dat er iets fout is gegaan en dat de gegevens niet goed waren doorgekomen.
uiteindelijk is er op vrijdag 21-08 een reparateur langsgeweest en deze gaf aan dat de vriezer én koelkast defect waren. deze informatie zou de monteur gelijk doorsturen naar de mediamarkt en de monteur gaf aan dat ik die middag wel kon bellen naar de mediamarkt voor een verdere afhandeling. zo gezegd, zo gedaan maar, de mediamarkt gaf aan dat zij nog niks hadden ontvangen van de reparateur.
op 25-08 weer telefonisch contact opgenomen en er werd toen nog steeds gezegd dat zij nog niks hadden ontvangen aan informatie dat de koelkast niet gemaakt kon worden en dat ik maar weer contact op moest nemen met de reparateur om een bewijs te krijgen met alle gegevens.
 
omdat het allemaal zolang duurde en ik ondertussen al een maand zonder koel/diepvries zat, wilde ik mijn geld terug. hier ging uiteindelijk ook weer veel tijd overheen en wilde ik dezelfde koelkast weer aanschaffen moest ik er flink wat geld bijleggen. hierop heb ik weer contact opgezocht om het product toch om te ruilen. mediamarkt gaf toen aan dat het wel mogelijk was maar zij nog steeds niet de gegevens hadden dat het product niet gemaakt kon worden.
weer hier achteraan gegaan en een bericht gekregen dat het toestel omgeruild zal worden en dat dit een aantal werkdagen zal gaan duren. intussen was ik ook al gebeld door het vervoersbedrijf dat ze de koelkast wilden ophalen. toen ik vertelde dat het een omruiling betrof, vertelde de vervoerder mij dat ik, zelf op een later moment contact met ze moest opnemen. dit probeer ik nu al dagen te doen maar zij zijn onbereikbaar. vind het echt geen stijl dat dit zo belachelijk lang moet duren en ik ondertussen bijna 1.5 maand zonder koel/diepvries zit terwijl het product gewoon op voorraad is! mijn vraag is: wat zijn mijn rechten en plichten en kan ik de gemaakte kosten op de mediamarkt verhalen?