Rapporteren
Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.
Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.
Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:
Fraude
ze hebben het hier al vaker over fraude praktijken gehad
binnenkort gaan ze het daar het weer over hebben
het valt me op dat bepaalde fraude zaken nooit zijn genoemd
die ook wel vaak voorkomen
zoals mensen die ergens geld in hebben gestopt en het na een tijd weer het terug willen hebben
moeten vaak eerst geld betalen om bijvoorbeeld hun honderdduizend terug te krijgen
maken ze bijvoorbeeld 1500 euro over dan krijgen ze te horen dat het geld te laat bij ontvanger is
er weer een bedrag over gemaakt moet worden ze verzinnen dan steeds iets anders
er zijn ook bedrijven waar je geld kunt lenen zonder dat je geregistreerd woord bij bkr
moet je bijvoorbeeld 100 euro over maken om de lening te ontvangen
later blijkt dat je het niet krijgt krijg je ook het zelfde verhaal te horen meer geld over te maken
weet zeker dat er veel mensen zijn die in dit soort situatie hier mee te maken hebben gehad
deze verhalen hebben ze hier nooit onderzocht
nu ik het toch over fraude zaken heb
er is een oplossing dat kan werken
op alle sites waar je je aanmeld
ook bij je woning bouw of energie bedrijf etc etc
moeten ze gewoon gaan verbieden dat mensen hun telefoon nummer verplicht moeten vermelden
als je email gegevens worden door verkocht aan andere instantie hebben ze
als het goed is niet je telefoon nummer om makkelijker misbruik van je te kunnen maken
instanties kunnen dan ook niet meer bellen en zo komt je telefoon nummer ook niet meer bij verkeerde mensen die je dan steeds gaan bellen om je iets aan te smeren
instantie zijn gewoon te lui om een mail terug te sturen
willen daarom telefoon nummer geregistreerd hebben
bij de meeste bedrijven mogen mensen in werk tijd geen privé gespreken
mensen die kantoor functie hebben moeten gewoon nadenken en de praktijk na komen
die voor werknemers ook gelden en mensen niet in de verleiding brengen om ze toch de telefoon laten opnemen waardoor ze dan aangesproken kunnen worden door hub leidinggevende
zij vinden dat ze nooit hoeven na te denken en gewoon kunnen doen waar ze zin in hebben
om dat de directie ze nooit aanspreekt als ze de dingen nooit willen doen zoals ze het eigenlijk wel moeten doen