el-zorro
door el-zorro Sep 18, 2020 om 21:19
Geldzaken & recht

Fraude

ze hebben het hier al vaker over fraude praktijken gehad

binnenkort gaan ze het daar het weer over hebben

het valt me  op dat bepaalde fraude zaken nooit  zijn genoemd

die ook wel vaak voorkomen

zoals mensen die ergens geld in hebben gestopt  en het  na een tijd weer het terug willen hebben

moeten vaak eerst geld betalen om bijvoorbeeld hun honderdduizend terug te krijgen

maken ze bijvoorbeeld 1500 euro over  dan krijgen ze te horen dat het geld te laat bij ontvanger  is

er weer een bedrag over gemaakt moet worden ze verzinnen dan steeds iets anders

er zijn ook bedrijven waar je geld kunt lenen zonder dat je geregistreerd woord bij bkr

moet je bijvoorbeeld 100 euro over  maken om de  lening te ontvangen

later  blijkt dat je het niet krijgt krijg je ook het zelfde verhaal te horen meer geld over te maken

weet zeker dat er veel mensen zijn die in dit soort situatie hier mee te  maken hebben gehad

deze verhalen hebben ze hier nooit onderzocht

nu ik het toch over fraude zaken heb

er is een oplossing  dat kan werken

 op alle sites waar je je aanmeld

ook bij je woning bouw  of energie bedrijf  etc etc

moeten ze gewoon gaan verbieden dat mensen hun telefoon nummer verplicht moeten vermelden

als je email gegevens worden door verkocht aan andere instantie hebben ze

als het goed is niet je telefoon nummer om makkelijker misbruik van je te kunnen maken

instanties kunnen dan ook niet meer bellen  en zo komt je telefoon nummer ook niet meer bij verkeerde mensen die je dan steeds gaan bellen om je iets aan te smeren

instantie zijn gewoon te lui om een mail terug te sturen

willen daarom telefoon nummer geregistreerd hebben

bij de meeste bedrijven mogen mensen in werk tijd geen privé gespreken

mensen die kantoor functie hebben moeten gewoon nadenken en de praktijk na komen

die voor werknemers ook gelden  en mensen niet in de verleiding brengen om ze toch de telefoon laten opnemen waardoor ze dan aangesproken kunnen worden door hub leidinggevende

zij vinden dat ze nooit hoeven na te denken en gewoon kunnen doen waar ze zin in hebben

om dat de directie ze nooit aanspreekt als ze de dingen nooit willen doen zoals ze het eigenlijk wel moeten doen

942 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 18, 2020 om 21:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mensen die in dat soort fraude trappen zijn niet bijster slim en zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Ergens 100 duizend euro in investeren en dan 1.500 euro moeten betalen om het terug te krijgen. Hoe komen mensen die in zulke oplichting trappen, aan zulke bedragen?

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2020 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een complot theorieën allemaal. Men moet een beetje minder hebberig zijn, dan trap je niet in zulke onzin.

gerbera
door gerbera - Sep 18, 2020 om 21:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zou haast denken dat het verhaal op u zelf slaat.

tenormin
door tenormin - Sep 18, 2020 om 22:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U bent in een opstandige stemming vanavond, zo te lezen.

justmeagain
door justmeagain - Sep 19, 2020 om 01:00
623 Antwoorden / 8 Vragen

Neem contact op met de firma L.O. ser. Online makkelijk te vinden. Over makkelijk te vinden, zou de overheid bepaalden mensen niet de toegang tot Internet moeten ontzeggen, puur op basis van hun zoekresultaten. Niet zo fijn voor de privacy maar wel bescherming kunnen bieden aan deze groep die steeds opnieuw opgelicht zal worden.

rj
door rjw - Sep 19, 2020 om 10:11
3262 Antwoorden / 5 Vragen

[edit redactie - bijdrage verwijderd]

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2020 om 10:47
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas maar zo ongeveer het meeste dat u noemt is geen fraude. Dat is toch echt iets waar nog altijd mensen zelf ín trappen'. En dat is dus eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.

Ik noem er één: geld lenen zonder BKR, dan wel eerst of extra betalen. Tja het mag in feite niet maar het is geen fraude.

En ook: men kan niemand nooit verplichten telefoonnummers te verstrkken. Degenen die dat niet doen hebben dan wel te maken met mogelijk veel minder service verlening. Ook dat is eigen keuze.

Redacteur
door Redacteur - Sep 19, 2020 om 14:39
1054 Antwoorden / 62 Vragen

We sluiten het topic. Gebruik het forum s.v.p. als je een consumentenvraag of -probleem hebt waar je raad bij zoekt!

De redactie