Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

I.
I. van Gijn - 26-09-2020 04:53:45
Vakantie & Reizen

Mag een vakantiepark annuleringskosten rekenen voor annuleren vanwege covid-19?

voor de coronacrisis hebben wij een groepsbungalow bij roompot geboekt voor 11 personen afkomstig uit 7 verschillende huishoudens onder wie een persoon van 80 jaar. het geld hadden wij direct overgemaakt. deze boeking is vanwege de coronacrisis omgeboekt naar november dit jaar, maar we willen de boeking opzeggen vanwege de coronacrisis. volgens de richtlijnen van het rivm en de overheid mag roompot deze dienst ook niet aanbieden, wij zijn immers met te veel mensen uit te veel verschillende huishoudens. roompot heeft nota bene zelf op de site staan dat er maximaal 6 personen die geen deel uitmaken van één huishouden in een vakantiewoning mogen verblijven. nu wil roompot de boeking best annuleren, maar dan moeten wij wel annuleringskosten betalen: 75% van de kosten! of we kunnen kosteloos omboeken. een voucher biedt roompot niet aan. wij willen niet omboeken, omdat we dat al een keer hebben gedaan en wij onze vakantiedagen niet eindeloos kunnen wijzigen. als we te zijnder tijd niet komen, beschouwt roompot dit als een 'no show' en zijn we al ons geld kwijt. vanwege de onzekere situatie rond covid-19 willen wij gewoon ons geld terug en wel het volledige bedrag. kan roompot ons zomaar verplichten annuleringskosten te betalen voor een dienst die roompot volgens de overheidsrichtlijnen niet mag aanbieden?