Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ro
Rob Schenau - 24-11-2020 14:53:06
Auto & Vervoer

NS voert beëindiging abbonement niet uit na omschakeling naar flex abonnement en

ik heb op 3 augustus 2020 mijn traject vrij abonnement laten wijzigen naar een flex abonnement omdat ik ivm corona thuis moet werken niet of nauwelijks nog met de trein reis. werd vriendelijk geholpen en traject vrij kon worden beeindigt en kreeg hiervan ook netjes een mail met bevestiging. wel moest ik het flex abbonnement even activeren. in de opzeggingsmail stond dit als volgt aangegeven; 


let op:


uw overstap is pas definitief als u ns flex heeft geactiveerd door bij de kaartautomaat de bestelling op te halen. dit moet u doen vóór 2 september 2020 en kan bij de ns-kaartautomaat of bij één van de overige ophaalpunten voor de ov-chipkaart. kijk voor een overzicht van de ophaalpunten op http://www.ov-chipkaart.nl/adresvinder" target="_blank">www.ov-chipkaart.nl/adresvinder.


 


ik heb netjes voor 2 september mijn flax geactiveerd. zo far so good.


 


nu ben ik niet zo'n boekhouder en kwam ik er op 24 oktober achter dat er nog steeds 125,70 euro van mijn rekening wordt afgeschreven. en blijkt mijn traject vrij abonnement niet door de ns te zijn beeindigt per 03 augustus 2020 met een retour bedrag van 72,99 euro, dit in tegensetlling tot de mail die ik had gekregen.   ik denk ik bel even met de klantenservice van de ns. nu blijkt dat ze gewoon zijn blijven innen en had ik op de ns automaat ook mijn traject vrij abonnement moeten laten beeindigen. dit staat overigens niet in de beieidigingsmail van de ns. zie hierboven. de medewerker van de ns gaf aan dat ze het abonnement nu wederom zal laten beeindigen echter vanaf de datum van 21 augustus 2020 omdat dit vanuit het systeem niet meer kan vanaf 3 augustus 2020 (zoals eerder in de mail bevestigt).  en dan met ik wl bij de karten automaat het traject vrij abonnement laten beeindigen. dit is nu ook alszodanig beveistogt in de mail.  ik vind dit toch wel een vreemde situatie.  ik heb netes opgezegd en krijg daarbij een instructie om het flex abonnement te activeren. daarmee vanuit gaande dat ik alles goed heb gedaan conform instructie. echter daarmee werd blijkbar mijn traject vrij abonnement niet beeindigt en blijft de ns gewoon geld innnen. ben blij dat ik nu wel een restitutie krijg vanaf 21 augustus. echter ik heb toch van 3 augustus tot en met 21 augustus ten onrechte abbonnementsgeld betaald. dit kan ik niet van de ns terug krijgen. ik ben het hier niet mee eens. ik mag van de medewerker klantenservice wel een klacht indienen. zij geeft aan dat de klacht echter niet verder zal worden behandeld en dat ik hier ook geen antwoord op zal krijgen van de ns dat doen ze namelijk niet. ze gebruiken klachten alleenvoor managementinformatie.  ik kan evt. wel naar de geschilencomissie. echter als ik daar een vraag wil indienen dan moet ik eerst minimaal 25 tot maximaal 152 euro betalen. alvorens zij de vraag in behandeling nemen en dan maar hopen dat je het geld (deels) terugkrijgt. dit doet natuurlijk geen mens. je kunt echter verder nergens terecht. ik vind dit echt onrechtvaardig.  ik heb nooit een bericht gekregen dat ik bij de automaat ook mijn oude abonnement moest beeindigen. ik vind dat ook overigens onzin. ze hebben mijn beeinging toch binnen gekregen. ze hebben dit zelfs bevestigt. dat zouden ze toch gewoon moeten doorvoeren in hun adminstratie.  beste kassa, ik zal niet de enige zijn in corona tijd waarin dit fout gaat. om mijn gelijk te halen worden hier zulke drempels opgeworpen. dat kan toch niet waar zijn.