Ro
door Rob Schenau Nov 24, 2020 om 14:53
Auto & vervoer
NS voert beëindiging abbonement niet uit na omschakeling naar flex abonnement en

NS voert beëindiging abbonement niet uit na omschakeling naar flex abonnement en

Ik heb op 3 augustus 2020 mijn traject vrij abonnement laten wijzigen naar een flex abonnement omdat ik ivm corona thuis moet werken niet of nauwelijks nog met de trein reis. werd vriendelijk geholpen en traject vrij kon worden beeindigt en kreeg hiervan ook netjes een mail met bevestiging. wel moest ik het flex abbonnement even activeren. in de opzeggingsmail stond dit als volgt aangegeven; 


Let op:


Uw overstap is pas definitief als u NS Flex heeft geactiveerd door bij de kaartautomaat de bestelling op te halen. Dit moet u doen vóór 2 september 2020 en kan bij de NS-kaartautomaat of bij één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart. Kijk voor een overzicht van de ophaalpunten op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder.


 


Ik heb netjes voor 2 september mijn flax geactiveerd. zo far so good.


 


Nu ben ik niet zo'n boekhouder en kwam ik er op 24 oktober achter dat er nog steeds 125,70 euro van mijn rekening wordt afgeschreven. en blijkt mijn traject vrij abonnement niet door de NS te zijn beeindigt per 03 augustus 2020 met een retour bedrag van 72,99 euro, dit in tegensetlling tot de mail die ik had gekregen.   Ik denk ik bel even met de klantenservice van de NS. Nu blijkt dat ze gewoon zijn blijven innen en had ik op de NS automaat ook mijn traject vrij abonnement moeten laten beeindigen. Dit staat overigens niet in de beieidigingsmail van de NS. zie hierboven. de medewerker van de NS gaf aan dat ze het abonnement nu wederom zal laten beeindigen echter vanaf de datum van 21 augustus 2020 omdat dit vanuit het systeem niet meer kan vanaf 3 augustus 2020 (zoals eerder in de mail bevestigt).  en dan met ik wl bij de karten automaat het traject vrij abonnement laten beeindigen. dit is nu ook alszodanig beveistogt in de mail.  Ik vind dit toch wel een vreemde situatie.  ik heb netes opgezegd en krijg daarbij een instructie om het flex abonnement te activeren. Daarmee vanuit gaande dat ik alles goed heb gedaan conform instructie. echter daarmee werd blijkbar mijn traject vrij abonnement niet beeindigt en blijft de NS gewoon geld innnen. ben blij dat ik nu wel een restitutie krijg vanaf 21 augustus. echter ik heb toch van 3 augustus tot en met 21 augustus ten onrechte abbonnementsgeld betaald. dit kan ik niet van de NS terug krijgen. Ik ben het hier niet mee eens. ik mag van de medewerker klantenservice wel een klacht indienen. zij geeft aan dat de klacht echter niet verder zal worden behandeld en dat ik hier ook geen antwoord op zal krijgen van de NS dat doen ze namelijk niet. Ze gebruiken klachten alleenvoor managementinformatie.  Ik kan evt. wel naar de geschilencomissie. Echter als ik daar een vraag wil indienen dan moet ik eerst minimaal 25 tot maximaal 152 euro betalen. Alvorens zij de vraag in behandeling nemen en dan maar hopen dat je het geld (deels) terugkrijgt. Dit doet natuurlijk geen mens. Je kunt echter verder nergens terecht. Ik vind dit echt onrechtvaardig.  ik heb nooit een bericht gekregen dat ik bij de automaat ook mijn oude abonnement moest beeindigen. ik vind dat ook overigens onzin. ze hebben mijn beeinging toch binnen gekregen. Ze hebben dit zelfs bevestigt. dat zouden ze toch gewoon moeten doorvoeren in hun adminstratie.  Beste kassa, Ik zal niet de enige zijn in corona tijd waarin dit fout gaat. Om mijn gelijk te halen worden hier zulke drempels opgeworpen. Dat kan toch niet waar zijn.  

1607 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Nov 24, 2020 om 16:18
11512 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Rob Schenau , 

Nu blijkt dat ze gewoon zijn blijven innen en had ik op de NS automaat ook mijn traject vrij abonnement moeten laten beeïndigen . Dit staat overigens niet in de beeïndigingsmail van NS  

Het staat wel op hun  site , klik op de rode regels .

Nadat je bij NS hebt aangegeven dat je je abonnement wilt beëindigen, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Hierin staat wat je moet doen om de opzegging definitief te maken.
Verwijder je abonnement van je OV-chipkaart. Dit kun je doen bij elk oplaadpunt voor de OV-chipkaart of bij de Tickets & Service balie op de grotere stations.
In de bevestigingsmail vind je ook de uiterste datum waarop je abonnement van je OV-chipkaart moet zijn verwijderd.
Pas na het verwijderen van je abonnement is de opzegging definitief en betaal je niet meer voor je abonnement.
Heb je je abonnement vooruitbetaald, dan storten wij het te veel betaalde bedrag automatisch terug.
Wijzig je je NS Flex abonnement in NS Flex Basis (€ 0,- per maand)? Dan hoef je niets te doen. Je abonnement is direct aangepast.

Je OV-chipkaart na opzegging

Na verwijdering van je NS-abonnement van je OV-chipkaart kun je je kaart gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders, zolang je OV-chipkaart geldig is. Stap je over naar een ander abonnement van NS, dan kun je dit nieuwe abonnement eenvoudig op je OV-chipkaart plaatsen

 https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html 

Klacht indienen , 

https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html 

Of plaats uw klacht op Community van NS , daar reageren moderators ,

 https://community.ns.nl/

Ro
door Rob Schenau - Nov 24, 2020 om 17:25
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Beste MARITA5 ,
zie bijgevoegde foto van de mail die ik heb ontvangen. Hier wordt niet gesproken over het beeindigen op de automaat van de traject vrij. er staat alleen activeren van flex abonnement. Ik ben daarop naar de automaat gegaan. Heb daar geen activitiet gezien voor het beeindigen maar alleen het activeren. 
En leuk al die links. maar ik moet toch gewoon goed geinformeerd worden en niet zelf op zoek moeten hoe ik dit evt. zou kunnen doen. Daarnaast de link naar klachten procedure is ook een farce. Omdat hier helemaal niets mee wordt gedaan (woorden van NS medewerkers klantenservice).


diumenge
door diumenge - Nov 24, 2020 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Erg onduidelijke mail inderdaad, ik begrijp ook niet dat je voor een beeindigingsdatum van 3 augustus dat uiterlijk 2 september in de automaat moet verwerken. Op basis van de beschikbare gegevens lijkt het mij dat je wel een kans maakt bij die geschillencommissie, maar ja daar moet je dan wel zin in hebben. Mooie casus voor de belbus?

sw
door swat1500 - Nov 24, 2020 om 21:00
3779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zit de mail over het beëindigen van het andere abonnement niet toevallig in je spam email box?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 24, 2020 om 22:33
1765 Antwoorden / 31 Vragen
4

Geachte Rob, 

Ik raad u aan om naar de Geschillencommissie te gaan met uw klacht.

marita5
door marita5 - Nov 24, 2020 om 22:45
11512 Antwoorden / 15 Vragen
2

@rob schenau , 

N.a.v uw reactie , 

1 ) Mijn links zijn leuk en goed ;-)) 
2 ) De bijlage ( foto van de mail ) heb ik gelezen en komt niet overeen met wat op de site van NS staat .
3 ) U gelooft de klantenservice op hun blauwe ogen , kunnen veel zeggen . 

 Wanneer u , uw doel wilt bereiken en uw geld terug wilt krijgen , dien dan een klacht in , niks doen zet ook geen zoden aan de dijk .
 Hoe u een klacht kunt indienen , vind u terug bij mijn leuke links ;-)) 


Ro
DOOR ROB SCHENAU - 24 NOV. 2020 OM 17:25
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
1

Beste MARITA5 ,
zie bijgevoegde foto van de mail die ik heb ontvangen. Hier wordt niet gesproken over het beeindigen op de automaat van de traject vrij. er staat alleen activeren van flex abonnement. Ik ben daarop naar de automaat gegaan. Heb daar geen activitiet gezien voor het beeindigen maar alleen het activeren. 
En leuk al die links. maar ik moet toch gewoon goed geinformeerd worden en niet zelf op zoek moeten hoe ik dit evt. zou kunnen doen. Daarnaast de link naar klachten procedure is ook een farce. Omdat hier helemaal niets mee wordt gedaan (woorden van NS medewerkers klantenservice).

panter22
door panter22 Nov 25, 2020 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt nu wel mopperen tegen Marita5, maar daar schiet je niets mee op. 
Je hebt een klacht en je geeft bij het voorbaat al op.
Dan ben je uitgepraat.
Als je wat wilt veranderen, dan moet je dat zelf doen.
Durf je dat niet, laat het dan.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 25, 2020 om 09:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen
1

Als je  sinds  augustus niet je bank afschriften  3 maanden lang niet controleerde?

Ook  is per 3 augustus pas actief als je voor 2 september naar automaat ging en die automaat datum is echte datum voor deze.
Controleer ook elke maand je bank en elke 4 weken je spambox,  zoals ik op  G mail heb,  doe het elke 2 weken...!

Ik vermoed dat  de omzetting  en bevestinging in de automaat is fout gegaan.
Dat is Uw verantwoording en niet controleren of het  na de automaat bezoek is  omgezet is uw verantwoording...
Als je 1 september naar die automaat ging heb je nauwelijks tijd voor fouten corrigeren dus  doe dit altijd zo snel mogelijk,
en controleer of het  werkelijk omgezet is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer