Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

AnnoniempjeE21
AnnoniempjeE21 - 15-12-2020 18:14:27
Geldzaken & Recht

Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!

Hallo,


mijn verhaal gaat over het volgende:


mijn vriend heeft bij een winkel 2 maanden geleden een goedgekeurd slot voor zijn buitenboord motor gekocht. hier was ik bij. hij heeft netjes in de winkel contant betaald en een papiertje meegekregen waarop met grote letters factuur staat. ook staat erop: betalingswijze contant. de werkneemster die ons geholpen heeft, heeft er ook nog een rode stempel op gezet met: dit is een werkplaatsbon. omdat wij de combinatie van factuur, werkplaatsbon en betalingswijze contant niet helemaal snapte, hebben wij gevraagd of ze een handtekening wilde zetten dat het betaald was. dit was niet nodig want het papier wat we mee kregen was ons bewijs dat we betaald zouden hebben omdat er factuur en betalingswijze contant op stond. hier hebben wij dus op vertrouwd en hebben wij de winkel verlaten met het slot, die destijds gewoon contant betaald is.


een aantal dagen geleden kregen wij een mail binnen van deze winkel met de vraag of wij het slot wat we destijds gehaald hebben, zouden willen betalen, omdat hun niet in hun administratie en de kassa kunnen terugvinden dat wij betaald hebben, met een factuur erbij. hierop hebben wij geantwoord dat we wel betaald hebben en hebben we de factuur met de rode stempel en betalingswijze die we hadden toegevoegd aan deze mail en verzonden. hierop antwoorde de winkel dat dit geen geldige kassabon is en geen bewijs is dat we betaald hebben, terwijl er duidelijk factuur op dit papier staat en dat de betalingswijze contant is en dat we het zelf afgehaald hebben.


vandaag zijn we gebeld met nogmaals de vraag of we het willen betalen. dit ging niet zonder stoten. we hebben gevraagd of de werkneemster die ons destijds heeft geholpen, het zich allemaal nog kon herinneren, maar zij gaf aan zich niet te herinneren dat ze ons ooit in de winkel heeft gezien en geholpen. ook hebben we om camerabeelden gevraagd, maar dit had het bedrijf niet. ze konden niet aantonen in hun administratie en kassa dat wij betaald hebben en wij zouden geen geldige bon hebben dat het betaald is, maar het lijkt mij dat er op een werkplaatsbon niet staat dat het een factuur is en dat de betalingswijzeer ook niet op staat? ze gingen niet verder met ons in discussie, we moesten ze betalen, dat is er aan ons verteld en de telefoon werd opgehangen.


wij weten zeker dat we betaald hebben, ik was erbij toen mijn vriend afrekende en zelfs om een handtekening vroeg, maar dat dit niet nodig was omdat het papier wat we hadden al bewijs genoeg was, ik zie het zo nog gebeuren. daarnaast heeft de winkel een datum waarop wij het slot zouden zijn komen halen. echter staat er op de factuur met betalingswijze dat we 5 dagen voor die datum geweest zijn en het gehaald hebben. dus dit klopt al niet.


de winkel kan niet aantonen dat er betaald is in hun administratie, kassa of camera beelden, en wij hebben duidelijk een factuur waarop staat dat de betalingswijze contant was,alleen de rode stempel erop verwart het en zorgt ervoor dat de winkel dit noet als gelsig bewijs ziet. wij hebbe het vermoeden dat de werkneemster die ons gejolpen heeft, het geld zelf in haar zak geeft gestoken, en wij zijn hier de dupe van.


wat zijn onze rechten hierin? wie heeft er gelijk? en moeten wij dubbel betalen terwijl we zeker weten dat we al betaald hebben en volgens ons toch een duidelijk bewijs hebbe dat we betaald hebben? wie kan ons helpen?(hiermee bedoel ik geen loket of kanton rechter, vewone rechter of bemiddelaar, maar gewoon de mensen thuis en hun ervaringen) wij zijn geen wanbetalers en betalen altijd alles gelijk meteen, en als het opgestuurd word altijd uiterlijk binnen 2 dagen. ik hoor graag van jullie! alvast bedankt!