Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

My
Myrthe Kamphuis - 18-01-2021 17:54:47
Geldzaken & Recht

€ 1000 muntgeld kwijt omdat het apparaat veranderd was bij ABN AMRO

mijn vader van 84 heeft als rare hobby dat hij muntstukken van € 1 en € 2 spaart en wanneer het € 1000 is geworden, stort hij het op zijn eigen rekening. dit doet hij al jaren, maar tegenwoordig verdwijnen de apparaten waar je munten in kan gooien mondjesmaat. mijn vader heeft afgelopen vrijdag € 1000 aan muntgeld gegooid in een apparaat waarvan hij dacht dat het een muntwisselapparaat was van de abn/amro. tot voor kort was dit namelijk een muntwissel apparaat. helaas bleek pas, nadat hij de hele zak munten in het apparaat had gegooid, dat dit apparaat ineens niet meer bestemd was voor munten. mijn vader heeft direct het servicenummer van abn amro gebeld om zijn fout toe te geven en te vragen of zijn muntgeld uit het apparaat gehaald kon worden. de mevrouw aan de telefoon vertelde aan mijn vader dat nu het apparaat kapot was en dat hij zeker zijn geld niet kon terugkrijgen. zij kon namelijk niet meer achterhalen van wie de extra muntstukken die nu in het apparaat zaten waren. bovendien waren de kosten van het repareren van het apparaat dermate hoog, dat het geld dat mijn vader er foutief ingegooid had slechts een kleine vergoeding van de kosten zouden zijn van het repareren van het apparaat.


toen ik een paar dagen later dit verhaal hoorde, heb ik direct nog een keer gebeld met het servicenummer van abn amro en kreeg ik hetzelfde verhaal te horen.


ik heb nog gevraagd of er niet uit overwegingen van coulance iets geregeld kon worden voor mijn vader, aangezien het aan alle kanten duidelijk was dat hij het muntgeld a € 1000 had willen omwisselen en storten op zijn rekening. er was geen kwade opzet. maar nee er was niks te regelen.


ik vind dit een heel raar verhaal; als een apparaat kapot gaat dan is een bedrijf daar toch voor verzekerd? verder vind ik het vreemd dat in deze vergrijzende samenleving zo weinig rekening wordt gehouden met ouderen. bovendien denk ik als het apparaat niet voor muntgeld bedoeld is, zorg dan dat er ook geen munten in kunnen! bij welke instantie zouden wij moeten zijn om de mening van abn amro aan te vechten?