Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ca
Caroline10 - 05-02-2021 17:55:27
Winkels & Webshops

Heb ik recht op annulering van een bestelling als de leveringstermijn wordt overschreden zonder melding?

Ik heb op 28 december iets besteld bij kwantum. toen ik de bevestiging kreeg, stond daar pas dat de levertijd kon oplopen naar 15 - 25 dagen. dat vond ik niet prettig, maar het was niet anders. drie dagen later krijg ik een automatische mail of ik tevreden ben over het contact met kwantum. ik heb toen meteen geantwoord dat ik dat nog niet kon zeggen omdat ik nog geen product had ontvangen én, dat ik het niet prettig vond dat ik niet vóór het bestellen en betalen kon lezen dat het wel 25 dagen kon duren.
vervolgens heb ik vorige week (laatste week van 25 werkdagen) gemaild naar kwantum, maar geen reactie. vervolgens via facebook een privé bericht gestuurd en daarop alleen reactie dat het even kon duren en dat ik vooral niet moest helpen herinneren want dan kwam ik weer onderaan te staan.
bellen: drie keer in de wacht gestaan, minimaal 10 minuten en de laatste keer 18 minuten.
inmiddels via twitter - openbaar en dm - diverse berichten gestuurd en volledig genegeerd. als ik de timeline bekijk, hebben ze grote problemen. maar er wordt niet op mijn berichten gereageerd, en ook niet op mijn mail om de bestelling dan maar te annuleren, aangezien ook de termijn van 25 werkdagen al afgelopen maandag is verstreken.

mijn vraag: heb ik er recht op om mijn bestelling nu te annuleren? ik wil eigenlijk niets meer van een organisatie die zo met klanten omgaat. ben ook heel boos, maar krijg nergens de kans om 'verhaal te halen'. en volgens hun leveringsvoorwaarden kan ik niet annuleren, wel terugsturen. wat betekent dat ik nog een tijd moet wachten op terugbetaling van het bedrag dat ik betaald heb. plus dat ik de moeite moet doen om het terug te sturen.