Heb ik recht op annulering van een bestelling als de leveringstermijn wordt overschreden zonder melding?
Ik heb op 28 december iets besteld bij Kwantum. Toen ik de bevestiging kreeg, stond daar pas dat de levertijd kon oplopen naar 15 - 25 dagen. Dat vond ik niet prettig, maar het was niet anders. Drie dagen later krijg ik een automatische mail of ik tevreden ben over het contact met Kwantum. Ik heb toen meteen geantwoord dat ik dat nog niet kon zeggen omdat ik nog geen product had ontvangen én, dat ik het niet prettig vond dat ik niet vóór het bestellen en betalen kon lezen dat het wel 25 dagen kon duren.
Vervolgens heb ik vorige week (laatste week van 25 WERKdagen) gemaild naar Kwantum, maar geen reactie. Vervolgens via Facebook een privé bericht gestuurd en daarop alleen reactie dat het even kon duren en dat ik vooral niet moest helpen herinneren want dan kwam ik weer onderaan te staan.
Bellen: drie keer in de wacht gestaan, minimaal 10 minuten en de laatste keer 18 minuten.
Inmiddels via Twitter - openbaar en DM - diverse berichten gestuurd en volledig genegeerd. Als ik de timeline bekijk, hebben ze grote problemen. Maar er wordt niet op mijn berichten gereageerd, en ook niet op mijn mail om de bestelling dan maar te annuleren, aangezien ook de termijn van 25 werkdagen al afgelopen maandag is verstreken.
Mijn vraag: heb ik er recht op om mijn bestelling nu te annuleren? Ik wil eigenlijk niets meer van een organisatie die zo met klanten omgaat. Ben ook heel boos, maar krijg nergens de kans om 'verhaal te halen'. En volgens hun leveringsvoorwaarden kan ik niet annuleren, wel terugsturen. Wat betekent dat ik nog een tijd moet wachten op terugbetaling van het bedrag dat ik betaald heb. Plus dat ik de moeite moet doen om het terug te sturen.
Het is coronatijd met een lockdown de PostNL kan de drukte niet aan. Dat betekent dat je niet op je wenken kan worden bediend en geduld moet hebben. Dat is nu eenmaal zo.
Nu krijg je een bericht dat je niet meer moet helpen herinneren en je trekt je er niets van aan en gaat rustig door met bellen en berichten sturen.
Wat denk je hier nu mee te bereiken? Je moet lang wachten en nu wil je het allemaal weer terugsturen.
Kwantum heeft leuke spullen.Hier op wachten is toch wel de moeite waard.
iedereen komt maar met het verhaal , het is Coronatijd , en Post.nl kan de drukte niet aan. Dat is de meest onzinnige flauwekul. Ik bestel regelmatig spullen via internet , en heb het twee dagen later in huis. Dus Coronatijd is flauwekul , tenzij je bij een dropshipper bestelt
Kwantum schijnt de hoeveelheid bestellingen ook niet aan te kunnen. Lees dit artikel en je bent weer op de hoogte.
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/overspoeld-met-klachten-over-kwantum-wachten-tot-je-een-ons-weegt/
Het is u misschien ontgaan, maar vanwege de corona hebben veel bedrijven momenteel problemen met leveringen.
Ik weet niet wat u bij Kwantum besteld hebt, maar als voorbeeld, de levertijd op witgoedapparatuur van grote bekende merken is momenteel 3½ maand. Ook krijgen bedrijven niet of nauwelijks onderdelen geleverd.
Bij mij ging er vorige week ook een witgoedapparaat stuk en ben 2 dagen met diverse leveranciers in de weer geweest om aan een nieuw apparaat te komen en heb uiteindelijk de allerlaatste bij Bol kunnen kopen, voor de rest kreeg ik overal nul op rekest, tenzij ik boven de € 1.000,- ging zitten.
Dus, u kunt annuleren, maar hoe lang gaat het duren bij andere winkels/leveranciers?
Hallo Caroline10 ,
Lees ook hier , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/overspoeld-met-klachten-over-kwantum-wachten-tot-je-een-ons-weegt/
Kwantum is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , maar of dit zoden aan de dijk zet , is een ander verhaal .
https://www.thuiswinkel.org/leden/kwantum.nl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
U kunt iedere bestelling die u via internet plaatst annuleren mits het artikel niet speciaal voor u gemaakt wordt. We zien u wel weer terug als uw geld niet prompt teruggestort krijgt.
Als al gezegt, u kunt annuleren als er sprake is van een wanprestatie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en de wetgeving gaat voor op leveringsvoorwaarden.
U kunt dus een ingebrekestelling doen met bijv. deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ maar hoe dan ook is er nu wel sprake van heel veel bedrijven met leveringsproblemen, o.a. door het zelf niet geleverd krijgen en zal men zich bij Kwantum kunnen beroepen op overmacht op basis van ook Covid-19 problematiek (herhaald mogelijk zelf niet geleverd krijgen door import/fabricage problemen) En dat kan dan uiteidelijk reden zijn dat u er geen recht aan kunt ontlenen. Een brief zenden kan als genoemd maar het is dan m.i. van groot belang om dan toch maar eerst de reactie af te wachten.
Hoe dan ook: niet viua twitter etc. Een klacht indienen via Thuiswinkel.nl als al aangegeven is ook een mogelijkheid en dan geldt ook: reactie afwachten.
Topantwoord
Tja , op de eerste plaats vind ik het dom dat je online bestellingen gaat plaatsen in Coronatijd waar al vanaf het begin is verteld dat bezorgen van bestellingen veel langer kan duren dan normaal . Komt nog bij dat in deze tijd er geen één bedrijf / organisatie is die wel op tijd zoals het moet bezorgen . Maar vraag je vooral af of het nou echt zo noodzakelijk is om in deze vervelende tijd bestellingen moet doen op internet , en dat het niet kan wachten tot je gewoon weer naar een fysieke winkel kan gaan , wat ik je beter kan aanraden . Met Coronatijd of zonder , ga liever naar een fysieke winkel toe , dan help je die winkeliers ook om weer boven Jan te komen . Al dat gezeik en gezeur met bestellingen heb ik zelf niets mee !
1) als Kwantum slechts 15 tot 25 dagen zegt en niet expliciet werkdagen, dan zijn gewoon kalenderdagen dus iets van 2 tot 4 weken.
Als Kwantum zegt dat u nog langer moet wachten na 25 werkdagen, dat is dus vijf weken, dan kunt u ze in gebreke stellen en het contract eenzijdig ontbinden en uw geld terugeisen.
En Henk de Zevende, u kuntniet alles annuleren, ook niet als het niet op maat is gemaakt. Wat kan is retourneren binnen veertien dagen na ontvangst, maar daarvoor moet het wel eerst geleverd zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer