Ca
door Caroline10 Feb 5, 2021 om 17:55
Winkels & webshops

Heb ik recht op annulering van een bestelling als de leveringstermijn wordt overschreden zonder melding?

Ik heb op 28 december iets besteld bij Kwantum. Toen ik de bevestiging kreeg, stond daar pas dat de levertijd kon oplopen naar 15 - 25 dagen. Dat vond ik niet prettig, maar het was niet anders. Drie dagen later krijg ik een automatische mail of ik tevreden ben over het contact met Kwantum. Ik heb toen meteen geantwoord dat ik dat nog niet kon zeggen omdat ik nog geen product had ontvangen én, dat ik het niet prettig vond dat ik niet vóór het bestellen en betalen kon lezen dat het wel 25 dagen kon duren.
Vervolgens heb ik vorige week (laatste week van 25 WERKdagen) gemaild naar Kwantum, maar geen reactie. Vervolgens via Facebook een privé bericht gestuurd en daarop alleen reactie dat het even kon duren en dat ik vooral niet moest helpen herinneren want dan kwam ik weer onderaan te staan.
Bellen: drie keer in de wacht gestaan, minimaal 10 minuten en de laatste keer 18 minuten.
Inmiddels via Twitter - openbaar en DM - diverse berichten gestuurd en volledig genegeerd. Als ik de timeline bekijk, hebben ze grote problemen. Maar er wordt niet op mijn berichten gereageerd, en ook niet op mijn mail om de bestelling dan maar te annuleren, aangezien ook de termijn van 25 werkdagen al afgelopen maandag is verstreken.

Mijn vraag: heb ik er recht op om mijn bestelling nu te annuleren? Ik wil eigenlijk niets meer van een organisatie die zo met klanten omgaat. Ben ook heel boos, maar krijg nergens de kans om 'verhaal te halen'. En volgens hun leveringsvoorwaarden kan ik niet annuleren, wel terugsturen. Wat betekent dat ik nog een tijd moet wachten op terugbetaling van het bedrag dat ik betaald heb. Plus dat ik de moeite moet doen om het terug te sturen.

3701 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2021 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard kunt u nu al annuleren.  Maar u zult elders ook een tijdje moeten wachten.

panter22
door panter22 - Feb 5, 2021 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Het is coronatijd met een lockdown de PostNL kan de drukte niet aan. Dat betekent dat je niet op je wenken kan worden bediend en geduld moet hebben. Dat is nu eenmaal zo.
Nu krijg je een bericht dat je niet meer moet helpen herinneren en je trekt je er niets van aan en gaat rustig door met bellen en berichten sturen.
Wat denk je hier nu mee te bereiken?  Je moet lang wachten en nu wil je het allemaal weer terugsturen.
Kwantum heeft leuke spullen.Hier op wachten is toch wel de moeite waard.

simon55
door simon55 Feb 8, 2021 om 11:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

iedereen komt maar met het verhaal , het is Coronatijd , en Post.nl kan de drukte niet aan. Dat is de meest onzinnige flauwekul. Ik bestel regelmatig spullen via internet , en heb het twee dagen later in huis. Dus Coronatijd is  flauwekul , tenzij je bij een dropshipper bestelt

panter22
door panter22 Feb 9, 2021 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

Kwantum schijnt de hoeveelheid bestellingen ook niet aan te kunnen. Lees dit artikel en je bent weer op de hoogte.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/overspoeld-met-klachten-over-kwantum-wachten-tot-je-een-ons-weegt/

sira
door sira - Feb 5, 2021 om 18:50
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Het is u misschien ontgaan, maar vanwege de corona hebben veel bedrijven momenteel problemen met leveringen.

Ik weet niet wat u bij Kwantum besteld hebt, maar als voorbeeld, de levertijd op witgoedapparatuur van grote bekende merken is momenteel 3½ maand. Ook krijgen bedrijven niet of nauwelijks onderdelen geleverd.
Bij mij ging er vorige week ook een witgoedapparaat stuk en ben 2 dagen met diverse leveranciers in de weer geweest om aan een nieuw apparaat te komen en heb uiteindelijk de allerlaatste bij Bol kunnen kopen, voor de rest kreeg ik overal nul op rekest, tenzij ik boven de € 1.000,- ging zitten.

Dus, u kunt annuleren, maar hoe lang gaat het duren bij andere winkels/leveranciers?

marita5
door marita5 - Feb 5, 2021 om 19:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Caroline10 ,

Lees ook hier , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/overspoeld-met-klachten-over-kwantum-wachten-tot-je-een-ons-weegt/

Kwantum is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , maar of dit zoden aan de dijk zet , is een ander verhaal .

https://www.thuiswinkel.org/leden/kwantum.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 5, 2021 om 20:17
2095 Antwoorden / Vragen

U kunt iedere bestelling die u via internet plaatst annuleren mits het artikel niet speciaal voor u gemaakt wordt. We zien u wel weer terug als uw geld niet prompt teruggestort krijgt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2021 om 10:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegt, u kunt annuleren als er sprake is van een wanprestatie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en de wetgeving gaat voor op leveringsvoorwaarden.
U kunt dus een ingebrekestelling doen met bijv. deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  maar hoe dan ook is er nu wel sprake van heel veel bedrijven met leveringsproblemen, o.a. door het zelf niet geleverd krijgen en zal men zich bij Kwantum kunnen beroepen op overmacht op basis van ook Covid-19 problematiek (herhaald mogelijk zelf niet geleverd krijgen door import/fabricage problemen) En dat kan dan uiteidelijk reden zijn dat u er geen recht aan kunt ontlenen. Een brief zenden kan als genoemd maar het is dan m.i. van groot belang om dan toch maar eerst de reactie af te wachten.

Hoe dan ook: niet viua twitter etc. Een klacht indienen via Thuiswinkel.nl als al aangegeven is ook een mogelijkheid en dan geldt ook: reactie afwachten.

Topantwoord

Dave lubeck
door Dave lubeck - Feb 8, 2021 om 12:07
88 Antwoorden / 2 Vragen

Tja , op de eerste plaats vind ik het dom dat je online bestellingen gaat plaatsen in Coronatijd waar al vanaf het begin is verteld dat bezorgen van bestellingen veel langer kan duren dan normaal . Komt nog bij dat in deze tijd er geen één bedrijf / organisatie is die wel op tijd zoals het moet bezorgen . Maar vraag je vooral af of het nou echt zo noodzakelijk is om in deze vervelende tijd bestellingen moet doen op internet , en dat het niet kan wachten tot je gewoon weer naar een fysieke winkel kan gaan , wat ik je beter kan aanraden . Met Coronatijd of zonder , ga liever naar een fysieke winkel toe , dan help je die winkeliers ook om weer boven Jan te komen . Al dat gezeik en gezeur met bestellingen heb ik zelf niets mee !

mo
door mof - Feb 8, 2021 om 14:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) als Kwantum slechts 15 tot 25 dagen zegt en niet expliciet werkdagen, dan zijn gewoon kalenderdagen dus iets van 2 tot 4 weken.

Als Kwantum zegt dat u nog langer moet wachten na 25 werkdagen, dat is dus vijf weken, dan kunt u ze in gebreke stellen en het contract eenzijdig ontbinden en uw geld terugeisen.

mo
door mof - Feb 8, 2021 om 14:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En Henk de Zevende, u kuntniet alles annuleren, ook niet als het niet op maat is gemaakt. Wat kan is retourneren binnen veertien dagen na ontvangst, maar daarvoor moet het wel eerst geleverd zijn.