Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ti
tien - 17-05-2021 13:22:04
Huishouden & Energie

Wat meet de netbeheerder wél via de slimme meter als deze op "uit" staat?

In dec. 2019 is er een slimme meter bij mij geplaats. de volgende dag heb ik deze op "uit" gezet zodat de meterstanden niet zouden worden uitgelezen  want dat vind ik niet nodig.
enkele weken later zag ik op de slimme meter dat 1 of 2 keer per week de meter werd uitgelezen door de netwerkbeheerder. ik belde stedin en vroeg waarvoor dat was en kreeg als antwoord dat ze een tijdje moesten checken of de nieuwe meter goed werkt. dat klink logisch. het is nu mei 2021 en de meter werd nog steeds 1 of 2 keer per week uitgelezen. ik belde stedin en ze zouden het nachecken binnen 5 werkdagen. nu 2 weken later  zag ik dat de meteruitlezing élke dag is, op verschillende tijden. ik belde stedin weer en zij gaven als antwoord dat de dagelijkse uitlezing zo blijft, het hele jaar door,  en dat zou te maken hebben met een "piepje" welke ze binnen krijgen. en volgens de medewerker lezen ze níet de meterstanden uit. maar ja, of dat zo is kan ik zelf natuurlijk niet checken. ik vind het maar een vreemd verhaal. ik krijg bijna de indruk dat ze misschien denken dat ik een wietplantage in huis heb ofzo wat ik natuurlijk niet heb. ik vraag mij af of anderen óók deze ervaring hebben. en wát meten ze dan nog steeds elke dag want inmiddels is toch bewezen dat mijn slimme meter goed werkt??