Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Verzekering ongevraagd gewijzigd

Op 31 mei berichtte mijn verzekeringsmaatschappij aon dat men mijn inboedelverzekering heeft uitgebreid met "cyberhulpdekking".
ik heb daar niet om gevraagd; ik heb een tweetal abonnementen bij programma's als avg en norton.
als ik protesteer kom het antwoord dat ik dan de verzekering maar op moet zeggen.
raar hè? rekent men er op dat de meeste klanten de extra premie niet de moeite waard vinden om te reageren?
maar € 15,24 per jaar maal het aantal opende polissen zal aon geen windeieren leggen, dank ik.
benieuwd wat u hiervan vindt?



geachte heer van baalen,


 


u stuurde ons op 5 juni een e-mail/contactformulier over de cyberhulp. ik heb u zojuist gebeld maar geen contact met u kunnen krijgen. in deze e-mail geef ik u mijn reactie.


 


u geeft aan niet gevraagd te hebben om deze aanvullende dekking en al zelf maatregelen te hebben genomen hiervoor.


 


helaas is niet mogelijk deze dekking op de inboedelverzekering te verwijderen.


cyberhulp maakt vanaf nu onderdeel uit van alle inboedelverzekeringen die aon als tussenpersoon aanbiedt. graag licht ik toe waarom wij dit doen.


 


solidariteitsprincipe


het uitgangspunt van alle verzekeringen is het solidariteitsprincipe: door groot in te kopen kunnen we er met z'n allen van profiteren. elke verzekering heeft onderdelen waar niet iedereen gebruik van maakt. zo zit er in een basis zorgverzekering bijvoorbeeld kraamhulp, terwijl niet iedereen dit (elk jaar) nodig heeft. zo verzekert een inboedelverzekering bijvoorbeeld ook vaak de spullen in je tuin, terwijl niet iedereen een tuin heeft.


 


waarom bieden we cyberhulp aan?


cybercriminaliteit is aan het groeien, ook in de particuliere markt. een op de 7 particulieren krijgt hiermee te maken. dit percentage stijgt de laatste jaren, en blijft, zo zijn de verwachtingen, stijgen.


 


aon vindt het belangrijk om in te spelen op actuele risico’s en risico’s die in de nabije toekomst ontstaan. iedereen kan te maken kan krijgen met privacyschending, beveiligingsinbreuk en identiteitsdiefstal. ook wanneer u geen computer of mobiele telefoon heeft kunt u geraakt worden door een cyberincident: uw bankrekening kan gehackt worden, uw (digitale) identiteit kan gebruikt worden, zelfs aan de hand van een kopie paspoort/id-kaart kunnen kwaadwillenden gebruik maken van uw id voor allerlei cyberactiviteiten. ook in dergelijke gevallen staan wij u graag bij.


 


voor wie is deze dekking?


uw hele gezin kan gebruik maken van deze dekking voor ongeveer één euro per maand. kijk voor preventiemaatregelen op https://aon.mycybercentre.com/nl/" target="_blank" data-saferedirecturl="https://www.google.com/url?q=https://aon.mycybercentre.com/nl/&source=gmail&ust=1623944912572000&usg=afqjcnenhl_pp8lqsrbsi7kv9xheo5bcyw">aoncyberhulp.nl of bel 0800 023 30 88.


 


wilt u afzien van deze dekking?


de cyberhulpdekking wordt vanaf 06-08-2021 toegevoegd aan uw inboedelverzekering. wilt u dit niet, dan kan ik u helaas alleen adviseren om een andere verzekeraar of tussenpersoon te kiezen voor uw inboedelverzekering. om te voorkomen dat uw inboedel onverzekerd is, beëindigen wij uw inboedelverzekering nu niet. u kunt een opzegging telefonisch doorgeven of reageren op deze mail.


 


vragen? mail of bel ons


u kunt contact met ons opnemen via +31 (0)88 810 81 33. op werkdagen tussen 8.30 - 18.00 uur staan wij u graag te woord.


 


[edit-redactie]