Verzekering ongevraagd gewijzigd
Op 31 mei berichtte mijn verzekeringsmaatschappij AON dat men mijn inboedelverzekering heeft uitgebreid met "CyberHulpdekking".
Ik heb daar niet om gevraagd; ik heb een tweetal abonnementen bij programma's als AVG en Norton.
Als ik protesteer kom het antwoord dat ik dan de verzekering maar op moet zeggen.
Raar hè? Rekent men er op dat de meeste klanten de extra premie niet de moeite waard vinden om te reageren?
Maar € 15,24 per jaar maal het aantal opende polissen zal AON geen windeieren leggen, dank ik.
Benieuwd wat u hiervan vindt?
Geachte heer Van Baalen,
U stuurde ons op 5 juni een e-mail/contactformulier over de Cyberhulp. Ik heb u zojuist gebeld maar geen contact met u kunnen krijgen. In deze e-mail geef ik u mijn reactie.
U geeft aan niet gevraagd te hebben om deze aanvullende dekking en al zelf maatregelen te hebben genomen hiervoor.
Helaas is niet mogelijk deze dekking op de inboedelverzekering te verwijderen.
CyberHulp maakt vanaf nu onderdeel uit van alle inboedelverzekeringen die Aon als tussenpersoon aanbiedt. Graag licht ik toe waarom wij dit doen.
Solidariteitsprincipe
Het uitgangspunt van alle verzekeringen is het solidariteitsprincipe: door groot in te kopen kunnen we er met z'n allen van profiteren. Elke verzekering heeft onderdelen waar niet iedereen gebruik van maakt. Zo zit er in een basis Zorgverzekering bijvoorbeeld Kraamhulp, terwijl niet iedereen dit (elk jaar) nodig heeft. Zo verzekert een inboedelverzekering bijvoorbeeld ook vaak de spullen in je tuin, terwijl niet iedereen een tuin heeft.
Waarom bieden we CyberHulp aan?
Cybercriminaliteit is aan het groeien, ook in de particuliere markt. Een op de 7 particulieren krijgt hiermee te maken. Dit percentage stijgt de laatste jaren, en blijft, zo zijn de verwachtingen, stijgen.
Aon vindt het belangrijk om in te spelen op actuele risico’s en risico’s die in de nabije toekomst ontstaan. Iedereen kan te maken kan krijgen met privacyschending, beveiligingsinbreuk en identiteitsdiefstal. Ook wanneer u geen computer of mobiele telefoon heeft kunt u geraakt worden door een cyberincident: uw bankrekening kan gehackt worden, uw (digitale) identiteit kan gebruikt worden, zelfs aan de hand van een kopie paspoort/ID-kaart kunnen kwaadwillenden gebruik maken van uw ID voor allerlei cyberactiviteiten. Ook in dergelijke gevallen staan wij u graag bij.
Voor wie is deze dekking?
Uw hele gezin kan gebruik maken van deze dekking voor ongeveer één euro per maand. Kijk voor preventiemaatregelen op aoncyberhulp.nl of bel 0800 023 30 88.
Wilt u afzien van deze dekking?
De CyberHulpdekking wordt vanaf 06-08-2021 toegevoegd aan uw inboedelverzekering. Wilt u dit niet, dan kan ik u helaas alleen adviseren om een andere verzekeraar of tussenpersoon te kiezen voor uw inboedelverzekering. Om te voorkomen dat uw inboedel onverzekerd is, beëindigen wij uw inboedelverzekering nu niet. U kunt een opzegging telefonisch doorgeven of reageren op deze mail.
Vragen? Mail of bel ons
U kunt contact met ons opnemen via +31 (0)88 810 81 33. Op werkdagen tussen 8.30 - 18.00 uur staan wij u graag te woord.
[edit-redactie]
Geachte Cor,
Deze kwestie (topic) is al eens behandeld op dit forum : zoek even in het menu.
Hallo Cr Van Baalen ,
Lees deze uitspraak eens van Kifid , klik op de rode regel .
https://www.kifid.nl/judgement/uitspraak-2021-0270-bindend/
Ach ja, die cyberdekking. En als je dan leest waartegen je gedekt bent en wanneer en wat je zelf allemaal moet doen en laten, blijkt het gewoon een melkkoetje te zijn. En is er dekking als pasen en pinksteren op één dag valt.
Veel verzekeraars voegen die dekking aan hun verzekeringen toe. Unive bijvoorbeeld aan de inboedel maar ook aan de AVP. Dus twee keer premie extra betalen. Maar die brengen dan nog het eerste jaar geen verhoging van de premie.
Maar het staat de verzekeraars vrij hun dekking uit te breiden en daarvoor een hogere premie te berekenen.
Kijk eens bij een prijsvergelijker, zoals Independer of u niet beter terecht kunt.
Ik raad u ten strengste af om 2 antivirus te gebruiken op 1 computer.
want de 2 antivirus kunnen elkaar tegenwerken. en Flink veel false positive's geeft. waarbij je preformance problemen krijgt.
ik raad u dus om 1 van de antivirus op te zeggen indien u deze gebruikt op dezelfde pc
https://www.kaspersky.com/resource-center/preemptive-safety/running-more-than-one-antivirus-program
---------------
MBT de Cypberhulp. dit is een dienst die u dekt bv:
indien u een Cryptolocker krijgt op uw computer. waarbij u moet betalen om uw bestanden terug te krijgen.
Of indien u per ongeluk op die malefiede sms link hebt geklikt en ineens 20K kwijt bent. dan helpt AON u met alle zaken die erbij komen, om zo het geld proberen terug te krijgen.
Nou, geloof dat maar niet.
@miennaamishaaz , lees hier eens , wat wel en niet vergoed wordt , https://doc.aon.nl/?c=16LjJX8Nqe
@MIENNAAMISHAASZ, hoewel uw opmerking off topic is regageer ik ook omdat bij ingeven van de zoekterm 'gebruik twee virus scanners er veel verwijzingen komen zoals deze: https://www.seniorweb.nl/tip/een-antivirusprogramma-is-genoeg
Dus gelijk aan hetgeen waar u naar verwijst: Bijzonder is dat ik tussen de veelheid van de gelijksoortige info die aangeeft: 'beter van niet' ook nog deze zie maar dan valt het wel op dat die al uit 2005 dateert: https://www.security.nl/posting/11000/Twee+virusscanners+niet+voldoende
Off Topic > vraagsteller heeft het niet over problemen bij gebruik van zowel Norton als AVG.
(Zie de aanvulling die ik iets later gaf)
Gelet op de BINDENDE uitspraak die er al is zijdens het KiFiD lijkt het mij duidelijk dat degene die u vanuit AON deze reactie heeft gegeven niet op de hoogte is van deze bindende uitspraak en dit te melden bijv. via hun klachtenprocedure Omdat ik niet uitsluit dat men deze uitspraak mogelijk uitsluitend als bindend opvat voor alleen ook de partij die deze klacht indiende is het ook zinvol om de ombudsman van het KiFiD hier over te berichten: https://www.kifid.nl/de-ombudsman-biedt-effectieve-hulp-bij-financiele-klachten/ omdat, indien dat zo is, de uitspraak in uw casus niet anders zal zijn.
Het staat u uiteraard geheel vrij om de verzekering bij AON op te zeggen.
RE: De verzekering heeft overigens op zich niets met het wel of niet benutten van virus applicaties te maken maar zoals ik het begrijp met eventueel gevolgen van cybercriminaliteit waar een securityprogramma ook geen 'redmiddel' is. Zie daarom de info die @MARITA5 al in een reactie op @MIENNAAMISHAASZ gaf https://doc.aon.nl/?c=16LjJX8Nqe waarin wordt aangegeven welke vergoedingen en waarvoor er plaats vinden. Nadat ik dit heb doorgenomen kan het toch zinvol zijn, afhankelijk van uw situatie om deze verzekering wel aan te gaan. Herhaald, men kan u niet verplichten.
Tenslotte: indien uw verzekering via een tussenpersoon loopt, benader die dan ook.
Wat voor bindende uitspraak?
Tja, verzekeraars mogen de voorwaarden wijzigen zolang u de kans hebt per direct en kostenloos op te zeggen. Kiezen of delen.
Ook Unive bied deze onzin aan.
Ik werk als Linux gebruiker alleen nog met gratis Scanner die versprijding moet voorkomen.
Deze opzeggen moet tijdig gebeuren en bij ontvangst van de brief had je de kans die op te zeggen.
Nog liever ga ik weg bij dergelijke ongewenste zooi aanbieders.
1e jaar gratis bij Unive maar als ik verplicht word, wegwezen!
Maar €15,24 om een klant kwijt te raken?
Ik heb een heel pakket bij mijn verzekeraar en dan is alles weg in 1x en nooit meer terug!
Ze vergeten dat er ook digibeten zijn met normale telefoon een geen computer!
Dit verplichten is broodje aap verhaal....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer