Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Sy
Syl_Asosprobleem - 07-04-2022 14:01:42
Winkels & Webshops

Geld verdwenen na retourbetaling... wat nu?

 


 


ik heb een probleem met kledingwebshop asos.com, hopelijk kan iemand advies geven. 


 


op 13 en 14 februari plaatste ik 2 bestellingen bij asos vanaf één van mijn rabobankrekeningen. omdat ik de rekening hierna niet meer zou gebruiken, liet ik hem door rabobank opheffen en dezelfde dag was hij verdwenen. 


 


kort daarna stuurde ik de bestellingen retour naar asos. zij hebben de retourbetalingen rond 24 februari uitgevoerd (of laten uitvoeren door tussenpartij worldpay), maar deze zijn nooit aangekomen bij rabobank. logisch, want het rekeningnummer dat gekoppeld was aan deze retourzendingen/bestellingen bestond inmiddels niet meer. wat er dan gebeurt is dat rabobank de betalingen automatisch en volgens protocol terugstuurt naar de webshop. ze hebben immers geen rekeningnummer meer om de betalingen te accepteren. dat heeft rabobank dus ook gedaan.


 


asos geeft echter aan dat de betalingen nooit zijn aangekomen. en dat ze het geld dus niet over kunnen maken naar een ander, huidig rekeningnummer (wat nu de vervolgstap zou zijn). dat betekent dat de betalingen onderweg, tussen rabobank en asos, zijn blijven hangen. asos en rabobank geven het volgende aan:


 


- rabobank (na intern onderzoek): wij hebben de bedragen automatisch 'teruggekaatst', neem contact op met asos. 


- asos: wij hebben de 'teruggekaatste' terugbetalingen nooit ontvangen, neem contact op met ideal.


- ideal: zonder transactiegegevens van de betalingen (die ik niet meer kan inzien, want de rekening is verdwenen) kunnen we niks, neem contact op met asos, asos is de enige die dit kan en moet oplossen (typten ze letterlijk zo)


 


op dit alles zegt asos al 2 maanden:


- wij hebben de terugbetalingen niet ontvangen, neem contact op met je bank of met worldpay of ideal.
... wat ik dus heb gedaan, maar dat levert niets op.


 


hebben jullie enig idee wat ik hieraan kan doen? het geld lijkt bij worldpay in de lucht te zijn blijven hangen maar dat is een onbereikbaar bedrijf... asos moet toch contact met hun op kunnen nemen? het is immers hun samenwerkingspartner?

kijk, dat ik die rekening heb laten opheffen voordat ik de retourbetalingen heb teruggekregen was destijds mijn fout. maar dit lijkt me iets wat op te lossen valt. ergens hangt mijn geld nog in de lucht... iemand is hier 130 euro rijker van geworden. :-(

dank alvast!