Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Je
Jeroen van V - 12-05-2022 18:34:31
Garantie & Verzekeringen

Autoverzekering Academica spontaan stopgezet

ik heb vandaag, 12 mei 2022, contact gehad met academica als tussenpersoon voor mijn autoverzekering.
dit gesprek vond plaats rond 16:45u en is (als het goed is) opgenomen door het belsysteem van academica.



n.a.v. dat mijn zoon zijn rijbewijs gehaald heeft, heb ik de vraag gesteld wat er eventueel moest gebeuren als hij ook gebruik zou maken van mijn auto.
hierop werd gevraagd hoe vaak dit voor zou komen.
heel eerlijk heb ik aangegeven, als het kon, dan zou dit ongeveer 3x in de week zijn i.v.m. waterpolo.
hierop kwam als antwoord, dat de huidige verzekering hier niet op ingericht was en dat hier een melding van gemaakt moest worden.
de medewerkster aan de telefoon ging het navragen voor de zekerheid bij een collega van de backoffice.


na een aantal minuten krijg ik dus inderdaad te horen dat als mijn zoon in de auto zou rijden, dat hij niet verzekerd zou zijn.
waarop mijn antwoord is, dat hij dus niet in de auto zal rijden aangezien hij niet verzekerd zou zijn.


tot mijn grote verbazing krijg ik gelijk de mededeling dat mijn verzekering per 20 mei 2022 stopgezet wordt.

dus n.a.v. een vraag of ik mijn zoon extra moet mee verzekeren of dat dit überhaupt kan, wordt mijn eigen verzekering opgezegd zonder mijn toestemming.
als ik vraag waarom mijn verzekering gelijk stopgezet wordt, krijg ik als antwoord omdat academica dit niet kan controleren of mijn zoon wel of niet in de auto rijd...


er is geen alternatief aangeboden, zoals bijvoorbeeld de 2e bestuurder aan te passen.



ik vind het toch wel een hele rare gang van zaken dat een vraag stellen, lijdt tot het opzeggen van een verzekering.


zelf was ik niet van plan de verzekering op te zeggen.