Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

an
ankmaxtom - 28-09-2022 19:39:27
Huishouden & Energie

Eneco tarieven met terugwerkende kracht verhoogd

 


hallo,
ik ben klant bij eneco. op 15 september een mail over fikse tariefverhoging per 27 september. dat is erg laat, zoals bekend.

echter, sinds gisteren zie ik in zowel de app als ook online dat de verhoogde tarieven met terugwerkende kracht voor de hele maand september al zijn toegepast.
en dat niet alleen, ook met terugwerkende kracht voor alle maanden t/m januari 2022

ik heb mails van maandelijkse energierapporten van eneco bewaard. (en met de telefoon ook regelmatig screenshots gemaakt van div data in de app, m.n. verbruiksdata).
daarin staan heel andere bedragen (laag, want ik ben extreem zuinig geweest met zowel gas als elektra, nu het kouder wordt zal dat lastiger worden).
in de app kreeg ik maandenlang te lezen dat ik goed bezig was, ver onder mijn maandbudget zat en ook herhaaldelijk advies mijn termijnbedrag omlaag bij te stellen. ik heb hier screenshotjes van.

maar ook de online energierapporten zijn nu in bedrag naar boven bijgesteld, zo te zien berekend op basis van de nieuwe hoge tarieven.


dat mag toch niet zomaar?
eneco is vrijwel onbereikbaar,  heb mijn vragen hierover in een webformulier verstuurd, maar kreeg automatische reactie dat antwood tot 20 werkdagen kon duren wegens drukte dus dat kan 3 weken duren.

vandaar mijn vraag hier: heeft eneco dit recht? of zijn de maandelijkse energierapporten die ze me stuurden  en de prijzen/gegevens in de app bindend voor hen?