Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

le
lence - 19-11-2022 16:19:09
Winkels & Webshops

Privacy inbreuk mag dit

De incontinentie levering door hulpmiddelen-bezorgt(hb) moest met 4 pakjes ca 50 stuks/jaar(€ 10.-) verhoogd worden. hiervoor werden door een adm. medewerkster van hb vragen gesteld die absoluut niet relevant waren voor de aanvraag zoals; welke medicijnen gebruikt u, heeft u nog meer ziektes,heeft u een rollator, heeft u mantelzorg, wie is dat. ik heb gezegd dat dit privacy gegevens waren en gevraagd of zij arts was? gezegd werd als ik niet antwoordde er ook niets gedaan werd. de extra pakjes heb ik uiteindelijk wel gekregen.
vervolgens heb ik een klacht ingediend mbt de niet relevante privacy vragen in verband met de avg bij het zilverenkruis. die wimpelde het af met de opmerking dat ieder bedrijf zich aan de avg moet houden en dat zij als opdrachtgever naar hb niet verantwoordelijk zijn en ook geen morele verantwoordelijkheid hierin hebben.
wat mag men nu wel of niet vragen en wie is verantwoordelijk voor schending van de avg?