Antwoorden gegeven door: dolcevita81
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 15, 2009 om 18:55Factuur Vodafone veel te hoog
Zelf is het mij gebeurd dat ze, nadat ik het abonnement een stap terug had gezet, mijn resterend beltegoed hadden verwijderd. Gebeld met de klantenservice "ja hoor dat klopt, als u uw abonnement terug zet, dan bent u het resterend beltegoed kwijt". Toen ik zei dat ze dat niet zomaar mochten doen moest ik maar een klachtenbrief schrijven. Zo gezegd zo gedaan. Netjes op de Algemene Voorwaarden gewezen, waar het dus NIET in stond en binnen een maand hadden ze het resterende beltegoed verrekend met mijn openstaande factuur. Keurig! Alleen een briefje ter afhandeling van de klacht kon er niet af... Zag het toevallig op mijn factuur dat het opgelost was... Maar het was iig opgelost!
Voor Harry zou ik adviseren om zo veel mogelijk bewijs te verzamelen, een aangetekende brief versturen met je klacht én de mededeling dat je bij geen of niet afdoende antwoord naar de Geschillencommissie Telefonie stapt. Kijk op www.gsc.nl voor meer info. Hele handige instantie waar je voor weinig geld een procedure kunt starten. Als je in het gelijk wordt gesteld, krijg je je procedure geld ook nog eens terug. Succes!
-
Jun 8, 2009 om 19:37Vlucht verzet en welke rechten heb ik nu ?Een vliegmaatschappij heeft tot 2 weken van tevoren het recht om de vliegTIJDEN te wijzigen. Dus niet de vliegDAGEN. Uit uw bericht kan ik niet exact concluderen of de heen- en terugreis op alsnog dezelfde dag worden uitgevoerd (zodat u wellicht extreem vroeg op de dag landt of extreem laat op de dag en u een extra dag vakantie moet nemen) of dat ze de dagen daadwerkelijk hebben opgeschoven. Want dat mag naar mijn weten niet...
-
May 22, 2009 om 13:30Kapot scherm
Helaas hebben fabrikanten er regelmatig een handje van om problemen met het beeldscherm gelijk aan de klant toe te wijzen.
Dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn. Wellicht is er iets anders kapot (bijvoorbeeld het moederboard) wat zich uit door middel van een (half) defect beeldscherm. Als er inderdaad geen aantoonbare schade bij het beeldscherm is (krassen, scheuren, breuken, etc.) , wat door de klant veroorzaakt zou kunnen zijn, heeft zowel de fabrikant als de verkopende partij geen poot om op te staan en zullen zij het product onder garantie moeten repareren. Laat je niet afschepen!!!!
-
May 2, 2009 om 11:38virusscan enterprise
Ik heb gewerkt voor een anti-virus producent. Bij dit merk kwam ook regelmatig de opmerking binnen dat de betaalde versie niet beveiligde of uigeschakeld was, of iets van die strekking. Deze melding werd veroorzaakt doordat het veiligheidscentrum van Windows eerder opgestart wordt dan het andere anti-virus programma. Zo lang het icoontje van (in jullie geval McAfee) nog gewoon rechtsonderin beeld staat, is er niets aan de hand en bent u nog steeds beveiligd. Het grote Microsoft mag andere software namelijk graag overrulen...
Dat McAfee geen fijne scanner is, ben ik met de meeste mensen eens. Zo staat McAfee bekend om de zware systeembelasting. Daarentegen leveren ze weinig false positives. Echter blijkt dat ze ook weinig bedreigingen en trojans opsporen, dus dat zou het lage false positive rate kunnen verklaren. Ook staat de helpdesk niet heel erg positief bekend... Al met al is McAfee een scanner die ik niet zou adviseren.
Ondanks alles wat mensen hier roepen dat het een fabeltje is dat gratis virusscanners niet zo goed zijn als de betaalde, wel ik even kwijt dat dit pertinent ONJUIST is. Een gratis scanner update misschien 1 keer per 2 dagen, een betaalde versie update ongeveer 3 à 4 keer per dag. Daarnaast hebben de gratis scanners vaak geen anti-rootkit en/of anti-spam module. Tot slot, als je een probleem krijgt met je gratis versie, moet je je in het algemeen maar zien te redden, want de helpdesk is alleen voor de betaalde versies.
BETAALDE virusscanners die ik zou adviseren zijn:
- NOD32 (Goedkoop en redelijk goed, alleen installatie is wat lastiger)
- AVG (Goede prijs/kwaliteit verhouding, weinig systeembelasting en erg gebruiksvriendelijk)
- Kaspersky (Goedkoop, pakt veel bedreigingen, maar is wel wat zwaarder voor het systeem)
-
May 2, 2009 om 11:20Prefab Dakkapel wordt traditioneel opgebouwd
Ik mag toch hopen dat je die meerwerkfacturen niet gaat betalen?
Je hebt afgesproken te betalen voor een product. In dit geval een prefab dakkapel. Aangezien de opdrachtnemer dit niet heeft geleverd, zijn jullie niet verplicht de factuur te betalen.
-
Apr 15, 2009 om 15:56verlaging prijs reis na sluitingsdatum vroegboekkorting
Tsja... Helaas voor jullie staat het Corendon vrij om de prijzen te bepalen. Alhoewel het niet bijster chique is wat ze doen. En helaas staat Corendon niet bekend om hun geweldige service... Sommige reisbureaus willen reizen van Corendon al niet eens aanbieden omdat er altijd gedonder is met hen. Wedden dat als je aankomt in Turkije, je hotel is overboekt?
-
Apr 14, 2009 om 12:02Tommy TelecomHeb inmiddels begrepen dat de nieuwe simkaart werkt... Alleen met een nieuw nummer... Het oude nummer overzetten duurt nog enkele dagen... Het zal mij benieuwen!
-
Apr 8, 2009 om 15:28waar vind ik de automatische updates?
Het Conficker virus maakt gebruik van een lek in de oudere versies van XP, namelijk die met SP2 of ouder. Kijk even na of je SP2 of ouder hebt staan op je computer via Startmenu --> Uitvoeren --> "Winver" intypen.
Heb je geen SP2 maar al SP3, is er niets aan de hand.
-
Apr 8, 2009 om 15:25update kan niet geïnstalleerd
Beste,
je huidige versie van je SP kun je checken door Start --> Uitvoeren --> "Winver" intypen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de update naar SP3. Je kunt via www.microsoft.com SP3 alsnog gewoon downloaden. Zelf blijf ik de melding houden dat ik de update voor Office SP3 nog moet downloaden, dat werkt bij mij niet omdat ik de originele cd niet meer bij de hand heb... Wellicht dat iemand hier toevallig nog een idee heeft hoe ik deze melding weg krijg?
-
Apr 8, 2009 om 13:35klacht over betekenis van het woord: voucher
Heel strikt genomen hebben jullie allebei gelijk. Taaltechnisch gezien is er geen speld tussen te krijgen. Het is maar net hoe je het opvat. Je zou het ook kunnen opvatten dat alle 3-gangenmenu's nu maar € 27,50 kosten.
Als er nu had gestaan TER WAARDE VAN € 27,50 dan waren de kosten tot € 27,50 voor het hotel. Maar aangezien bij dit soort vouchers inderdaad een geschenk TERWAARDE VAN €27,50 wordt aangeboden, is het niet geheel onlogisch dat jullie dit ook zo hebben opgevat. De redenering van het hotel kan zelfs als volkomen onlogisch en ongewoon bestempeld worden. Ik kan niet beoordelen of de tekst op de voucher bewust zo misleidend is neergezet of niet, maar ik zou het lekker links laten liggen. Dit is toch geen service!