ha
door harry29 Jul 14, 2009 om 14:26
Computers & telefonie

Factuur Vodafone veel te hoog

Hallo mensen,

Op de factuur van Vodafone over april jongstleden worden sms-berichten naar twee 06-nummers in rekening gebracht die door mij absoluut niet zijn verzonden. Rekening was daardoor €100 meer dan normaal. De bezitters van deze 06-nummers kennen mij niet, ik ken hun niet en tevens geven zij aan geen sms-berichten van mij te hebben ontvangen. Na veel heen en weer gemail met Vodafone kom ik echter geen stap verder. Moet me maar schriftelijk aan de "Vodafone Special Services" (klinkt gevaarlijk, James Bond?) in Maastricht wenden.
Iemand hier ervaring mee of tips?

Alvast bedankt, Harry.

3311 13 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 14, 2009 om 20:07
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@harry29

Probeer eens met een mailtje te sturen naar:

vodafonewebrelations.nl@vodafone.com

Jammer dat het een vermeende eigen sms is naar een 06 nummer anders is het kwestie van code/afmelden .... kan je helaas verder niets aan de hand doen. Of misschien .... loopt het vast, zou contact opnemen met Consuwijzer. Per mail bv = binnen 1 wk. antwoord/advies. Of bellen natuurlijk. Succes! Is een vervelende geschiedenis!

Klacht indienen - Consuwijzer

ro
door roefke - Jul 15, 2009 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ook Ik kreeg hoge rekeningen van fodafone.
Als je een klacht in dient zeggen ze dat je binnen 3 werk dagen bericht krijg .het bericht is dan dat ze je vraag kwijt zijn en of je het opnieuw wil aanvragen .
Verder hoor je niets meer ,ik heb zeker al 6 mails opgeslagen van ze.Wens je sterkte en snel over gaan naar een andere profider .

si
door sier - Jul 15, 2009 om 12:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb te maken met de Vodafone betalingen terreur.
Eind vorig jaar is ten onrechte € 78 van mijn rekening afgeboekt, wat ik heb laten storneren. Al mijn correspondentie ten spijt krijg ik nul op rekest om mijn recht te krijgen wat heeft geresulteerd in incassobureau, BKR registratie (!) en een vlak voor de vakantie geblokkeerde creditkaart.
Bedankt Vodafone, prima personeel hebben jullie...

kenwel2
door kenwel2 - Jul 15, 2009 om 13:03
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Harry, het (gratis) nummer (als je een hoger vast abonnement hebt) is: 1200 , kies voor de optie klantenservice, en doe daar je verhaal eerst eens even, mogelijk dat ze je direct een sluitend antwoord op je vraag kunnen geven. En anders inderdaad een aangetekend schrijven naar Maastricht sturen. Daar zijn ze gevestigd. Post-adres staat (als het goed is) op je nota's vermeld.

(Overigens stop ik volgend jaar bij ze,dan loopt m'n contrakt af ,de service is de laatste tijd allerbelabberst te noemen, heb er genoeg van)  ;-(

Bij Vodafone doen ze alles zomaar gewoon....

Groeten. Henri

ro
door ronsas - Jul 15, 2009 om 13:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

Meld u aan bij Boycot.nu. Die hebben goede resultaten bereikt met Vodafone. Dit soort " spooknota's " komen regelmatig voor, ook bij andere aanbieders. Met name het gebruik in het buitenland kan dodelijk zijn. Dit heb ik zelf ervaren en het heeft veel moeite gekost om mijn geld terug te krijgen. Ik kon het gelukkig bewijzen omdat het 2 eigen telefoons waren die met elkaar zouden hebben gecommuniseerd gedurende 20 minuten. Het enige wat was gebeurd, is dat we elkaar gebeld hebben, maar NIET opnamen . Een check uit veiligheidsredenen. Op de een of andere manier werd het signaal geregistreerd en vervolgens werd er een nota aangehangen.

Succes,

Ron

du
door duivens18 - Jul 15, 2009 om 15:28
23 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Harry,

Ik heb net zoiets aan de hand bij Vodafone,

Mijn rekening bleef veel te hoog terwijl ik een sim only heb maar toch werdt er elke maand 40 euro teveel afgeschreven.

Dat is al vanaf verleden jaar oktober zo dus ben ik eens gaan kijken en wat bleek éne WAAT MEDIA schreef elke keer voor bepaalde diensten 20 euro per maand op terwijl ik niks ontving.

Dus ben ook naar Vodafone gestapt en gevraagd wat is dit??

Nou ik moest een rekening opsturen met hetgeen waar het om ging en dat zouden ze nakijken en evt: terug betalen als het bleek dat het zo was dat ik geblokeerd stond voor bepaalde smsjes.

En ja hoor dat klopte ik was geblokkeerd en het klopte niet dus mooi dacht ik in maart van dit jaar krijg ik nog heel wat terug he??

Maar daar dacht Vodafone blijkbaar anders over want niks terug maar ook de volgende rekening was weer precies hetzelfde dus ik ook consumentenwijzer enz: enz: ingeschakeld maar het hielp niks.

Vodafone doet er niks aan dus ja jammer dan Vodafone maar heb een ander nummer bij een andere provider genomen en verder kunnen ze de boom in bij Vodafone.

Ik ben heel erg lang klant geweest en nooit klachten maar dit ging ook mij wel iets te ver.

Dus bij deze klagen helpt niet bij Vodafone je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en zeer zeker heel leuk dat 1200 nummer maar het kost een hoop geld.

Dus ik zou zeggen dag Vodafone jammer dan maar overstappen naar een andere dat is het beste want je komt niet verder bij Vodafone hoor.

Veel succes,

Marian.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 15, 2009 om 15:53
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Marian: Quote

heel leuk dat 1200 nummer maar het kost een hoop geld.

Zelf heb ik een abonnement met 275 belminuten, en onbeperkt internetten, abonnmentskosten: € 37,50 per maand, maar als ik het 1200 nummer kies, dan kost dit mij echt niets hoor! Mogelijk de wat lagere abonnemetsvormen wel. (dacht het overigens van wel)

In ieder geval: Vodafone is wel slecht bezig zo, dat wel. Daarom heb ik besloten, om tegen de tijd dat het kontrakt daar ten einde loopt, dit (op tijd) op te zeggen..Ik heb de laatste tijd ook wat vreemde zaken daar opgemerkt, vandaar. (Nota's die veel te vlug worden afgeschreven bijv. niet volgens  afspraak:dat was eerst rond de 24e, nu schrijven ze een week eerder al af, en nog wat andere cruciale punten, waar ik niet om heb gevraagd, bij afsluiten kontrakt met ze)

Over dat eerder afschrijven heb ik al gebeld: Zelfs de eigen medewerkers waren er niet blij mee, ze konden er niets aan veranderen: Ik wel, ik stop met Vodafone, einde kontraktdatum is het over..

Groeten

Henri

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jul 15, 2009 om 16:44
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Helaas heb ik dergelijke ervaringen met Vodafone. Bij mij werden SMS'jes in rekening gebracht ondanks dat ik nog veel beltegoed had.

Ik weet niet of ze het bewust doen of niet, maar bij mij werkte het toen ik mijn zoveelste mail afsloot met de woorden dat, na WEDEROM slechte afhandeling van de klacht, de advocaatkosten voor hun zouden zijn. Plots ontving ik een email van een-of-andere hoge manager dat de kosten met een volgende factuur gecompenseerd zou worden. Helaas dient bij Vodafone dus eerst gedreigd te worden voordat ze hun luie billen optillen.

do
door dolcevita81 - Jul 15, 2009 om 18:55
22 Antwoorden / 4 Vragen

Zelf is het mij gebeurd dat ze, nadat ik het abonnement een stap terug had gezet, mijn resterend beltegoed hadden verwijderd. Gebeld met de klantenservice "ja hoor dat klopt, als u uw abonnement terug zet, dan bent u het resterend beltegoed kwijt". Toen ik zei dat ze dat niet zomaar mochten doen moest ik maar een klachtenbrief schrijven. Zo gezegd zo gedaan. Netjes op de Algemene Voorwaarden gewezen, waar het dus NIET in stond en binnen een maand hadden ze het resterende beltegoed verrekend met mijn openstaande factuur. Keurig! Alleen een briefje ter afhandeling van de klacht kon er niet af... Zag het toevallig op mijn factuur dat het opgelost was... Maar het was iig opgelost!

Voor Harry zou ik adviseren om zo veel mogelijk bewijs te verzamelen, een aangetekende brief versturen met je klacht én de mededeling dat je bij geen of niet afdoende antwoord naar de Geschillencommissie Telefonie stapt. Kijk op www.gsc.nl voor meer info. Hele handige instantie waar je voor weinig geld een procedure kunt starten. Als je in het gelijk wordt gesteld, krijg je je procedure geld ook nog eens terug. Succes!

gotzone
door gotzone - Jul 15, 2009 om 19:12
7 Antwoorden / 3 Vragen

Geweldig nu moeten wij de bedragen
nachecken die op de nota staat.
Ik heb in februari 2009 bij
Vodafone afgemeld, omdat ik bij een ander aanbieder mijn
telefoonabonnement heb, maar kreeg van Vodafone niets te horen, in
juli zou ik overgaan naar de andere aanbieder, maar Vodafone gaat
gewoon lekker door met een nota versturen. Heb meteen gereageerd (1
juli) en een kopie van de brief van februari gezonden, hierover nog
geen antwoord ontvangen. Worden onze brieven wel gelezen, is mijn
vraag, kunnen ze het wel lezen, want Vodafone is niet de enige die
geen brieven beantwoord.

Wat is hier aan te doen, want ik heb nu dubbele nota's?

ha
door harry29 - Jul 15, 2009 om 19:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mensen,

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie reacties. Aan het aantal reacties te zien in zulke korte tijd zijn er behoorlijk veel ontevreden Vodafone klanten.

Ik heb in eerste instantie vanmiddag een mail gestuurd (met dank aan Kiran) naar: vodafonewebrelations.nl@vodafone.com  Tot mijn verbazing kreeg ik al vrij snel een telefoontje (echt waar hoor) van een medewerkster van webrelations. Heb daar mijn verhaal gedaan en wederom de toezegging gekregen dat men eea gaat uitzoeken.

Wacht dus nu maar weer even af. Dankzij jullie tips heb ik weer genoeg stappen die ik eventueel zal kunnen ondernemen. Ik houd jullie op de hoogte, wordt vervolgd.

Groetjes, Harry.

sjaanbaan
door sjaanbaan - Jul 23, 2009 om 23:01
10 Antwoorden / 4 Vragen

ik hoop voor je dat het opgelost wordt. zelf heb ik ook zoiets gehad met vodafone. toen ik een abbonement had, verdwenen er belminuten en werden er kosten bijgeteld. ook ik ben hier tegen in verweer gegaan maar kreeg als eerste te horen, ons systeem is feilloos, het is een computer. na veel gedoe zou het uitgezocht worden door het callcenter en moest ik oa afwachten. wat bij mij inderdaad ook heeft geresulteerd in een bkr melding!! belachelijk. vodafone, top! en proberen het weg te krijgen, ho maar. prima dat bkr bestaat bij bepaalde bedrijven, maar bij dit soort bedrijven wordt het toch tijd dat ze die macht intrekken.

dus houd goed vinger aan de pols, zodat dit je niet overkomt!

ha
door harry29 - Aug 3, 2009 om 16:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mensen,                                                                        Heb weer contact gehad met vodafonewebrelations.nl@vodafone.com, maar kom helaas geen stap verder met hun. Helaas werken ook de twee bezitters van die 06-nummers niet echt mee. Heb hun gevraagd of zij een schriftelijke verklaring wilden ondertekenen waarin staat dat zij van ons geen sms-berichten in betreffende periode hebben ontvangen. Men wil zich nergens mee bemoeien.

Weet dus nu niet hoe verder met Vodafone, maar één ding weet ik wel zeker: zowel privé als zakelijk komt er zsm een eind aan mijn relatie met Vodazooi.

Groetjes, Harry.