varatje
door varatje Mar 31, 2009 om 17:09
Computers & telefonie

Waar vind ik de automatische updates?

Ik gebruik windows xp. Ik wil graag kijken wanneer mijn laatste automatisch update van Microsoft heeft plaatsgevonden ivm convictor worm. Wee iemand waar ik een ovefrzicht van die updates kan vinden?

2873 20 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 31, 2009 om 17:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

o.a. via start - configuratiescherm - software. Vinkje zetten bij 'updates weergeven'.

birdies
door birdies - Mar 31, 2009 om 17:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

2e optie: open windowsupdate en klik links in het scherm op 'update geschiedenis weergeven'.

varatje
door varatje - Mar 31, 2009 om 17:24
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ik heb geprobeerd om windows opdate te gebruiklen maar daar krijg ik een foutmelding zal het nog even met de vorige info proberen. alvast bedankt

qp
door qpc - Apr 1, 2009 om 13:00
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geprobeerd om windows opdate te gebruiklen maar daar krijg ik een foutmelding zal het nog even met de vorige info proberen. alvast bedankt

In dat geval zou het zomaar eens kunnen zijn dat je het virus al op de pc hebt staan, daar dit 1 van de dingen is die dit virus doet.

ko
door konsalik - Apr 1, 2009 om 13:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar Start, dan naar Alle Programma's, Klik daarna  op Windows Update, ( haast boven aan de ladder ). en dan op het volgende scherm wat dan zichtbaar word onder de kop Opties op ( op de linker kant van het scherm )
"Updategeschiedenis weergeven ". klikken.
En Uw vraag is beantwoord, Succes.

enrique
door enrique - Apr 1, 2009 om 13:50
68 Antwoorden / 17 Vragen

Als je een legale versie van Windows gebruikt is er niets aan de hand. Dan ga je gewoon naar: Windows Update dat bij je programmas staat. Heb je een ilegale versie, dan heb je pech. Je kunt dan niet uploaden. En wat dat virus betreft, dat is een één April geintje.

poltol
door poltol - Apr 1, 2009 om 14:14
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Al een poging gewaagt via deze route?

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/

Succes, poltol

kl
door klink210 - Apr 1, 2009 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

U gaat naar START, ALLE PROGRAMMA'S dan ziet u linksboven staan MICROSOFT UPDATE, klink hier op, op het tabblad dat u dan ziet staat : UPDATEGESCHIEDENIS WEERGEVEN, als u hierop klikt ziet u alle WINOWS UPDATE'S. Succes !

Peter

varatje
door varatje - Apr 1, 2009 om 15:13
237 Antwoorden / 144 Vragen

dat heb ik natuurlijk al gedaan. Ik heb het symantec tooltje er overheen laten gaan en die heeft niets gevonden. Ik ga er nu van uit dat de pc schoon is, bedankt allemaal

audb
door audb - Apr 1, 2009 om 15:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

"Ik heb het symantec tooltje er overheen laten gaan"

Nou gezien het feit dat dat norton/symantec nou niet (meer) de beste virus checker is kan ik u aan raden om naar super antispyware op zoek te gaan.

En een goede virus scanner zou u moeten gaan denken aan avg(free ware) of de koop versie of panda, nod32 of avast! deze weken hoe dan ook beter dan Symantec/norton.

En wat de update`s betreft,

start>uitvoeren> au of au.inf intyppen dan au/au.inf aanklikken en daarna opnieuw op starten hierna zou u gewoon weer naar de updates moeten kunnen gaan (au staat natuurlijk voor automatische update(s)).

En wrat de 1 april (virus) grap betreft, helaas bestaan er wel degelijk trojans en virusen die juist op 1 april gaan werken ...

be
door benno30 - Apr 1, 2009 om 20:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

overzicht van automatische updates

kenwel2
door kenwel2 - Apr 1, 2009 om 21:18
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@enrique: Als je een legale versie van Windows gebruikt is er niets aan de hand. Dan ga je gewoon naar: Windows Update dat bij je programmas staat.

Niets (meer) aan toe te voegen....

Gr. Henri

varatje
door varatje - Apr 2, 2009 om 16:01
237 Antwoorden / 144 Vragen

ik heb de betaalde full version van AVG en die vindt niets, ook dat Norton tooltje dus niet. Maar ik kan nog steeds niets met Microsoft updates. Meld dat de update geschiedenis niet kan worden weergegeven.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 16:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag varatje, Werkt het eerste voorstel van birdies ook niet? Via start naar configuratiescherm sofware aanklikken en dan moet een lijst van updates bij de software staan als u bovenaan updates weergeven aangevinkt heeft.

Laat anders voor de zekerheid het gratis porgramma MBAM (malwarebytes) nog eens uw pc scannen (wel eerst updaten voordat u gaat scannen).

Als u vermoed dat u dat virus heeft kunt u nog via de kassasite via een link een onlinescan daarvoor laten doen.

vr.gr.

varatje
door varatje - Apr 2, 2009 om 22:52
237 Antwoorden / 144 Vragen

ik heb met norton tool, vga en mcafee gescand en geen gevaarlijke infecties gevonden. Maar het update overzicht blijft niet bereikbaar.

dirck
door dirck - Apr 2, 2009 om 23:34
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Toch lijkt het mij niet onverstandig om je computer eens met MBAM te scannen, dit is een spywarescanner en vindt infecties die Norton, AVG en McAfee niet zullen vinden.

users.telenet.be/marcvn/spyware/1781812.htm

elenay
door elenay - Apr 2, 2009 om 23:47
1031 Antwoorden / 142 Vragen

De enige goede link om het Conficker virus op te sporen is volgens radio BNR (vanmorgen verteld) deze link:

Conficker virus

Gebruik geen andere websites, want dan bestaat de kans dat u juist het Conficker virus krijgt.

Groetjes, Elena

varatje
door varatje - Apr 3, 2009 om 11:28
237 Antwoorden / 144 Vragen

Dat is een geweldig programma Dirck ik kan het iedereen aanraden. Vindt meer dan ad aware etc.
Convictor niet gevonden dus zal er niet op zitten. Bedankt voor je advies

do
door dolcevita81 - Apr 8, 2009 om 15:28
22 Antwoorden / 4 Vragen

Het Conficker virus maakt gebruik van een lek in de oudere versies van XP, namelijk die met SP2 of ouder. Kijk even na of je SP2 of ouder hebt staan op je computer via Startmenu --> Uitvoeren --> "Winver" intypen.

Heb je geen SP2 maar al SP3, is er niets aan de hand.

varatje
door varatje - Apr 9, 2009 om 09:36
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ik heb SP 3. Vreemd dat convictor niet bij sp 3 voorkomt want het komt bijvoorbeeld wel voor in Vista. Maar goed, het probleem is uit de wereld alhoewel ik nog steeds geen inzicht heb in mijn update geschiedenis. Toch bedankt.