ma
door manus59 Apr 20, 2015 om 21:29
Vrije tijd & tuin

Afval laten staan?

Onze buurvrouw is opgenomen in een ziekenhuis op 83 jarige leeftijd en misschien vandaar weer naar een andere zorginstelling. De huishoudelijke hulp was bij haar toen ze met de ambulance is vervoerd. Nu staan er een 7 zakken vol afval en incontinentiespul te stinken op het balkon. Precies de zonkant. De stichting waar de h.h. werkt vind het niet de taak om het afval op te ruimen en zo zitten we nu al bijna een week in de stank als we op balkon willen zitten. Gemeente doet niets, Woningstichting zegt al een week dat ze het zullen bekijken, maar er gebeurt niet. Onze vraag is: Wat moeten we hier aan doen?

2434 26 Rapporteer

user123
door user123 - Apr 20, 2015 om 21:57
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf opruimen ?

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2015 om 22:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Neem aan dat buurvrouw een vertrouwenspersoon al een huissleutel had gegeven aan iemand? Dus probeer man/vrouw te achterhalen (als er geen kinderen zijn) en de zakken even van balkon te halen. Woningstichting kan heel gemakkelijk (mocht er geen sleutel zijn) even een kraanwagen sturen om te zakken van balkon te halen. Bezopen dat niemand in deze situatie niets onderneemt.

emcede
door emcede - Apr 20, 2015 om 23:25
960 Antwoorden / 4 Vragen

Bezoek de buurvrouw in het ziekenhuis en stel haar voor dit voor haar op te lossen. Leen haar sleutel of vogel de contactgegevens uit van iemand die haar sleutel heeft.

pi
door pieterwolters - Apr 21, 2015 om 09:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En neem dan meteen een bloemtje voor de buurvrouw mee. Eigenlijk te raar voor woorden dat hier een vraag over wordt gesteld op een internetforum. Gezien de details die TS beschrijft is de buurvrouw niet echt onbekend voor hem. Dus waarom zo moeilijk doen over iets dat simpel kan worden opgelost?

ma
door manus59 - Apr 21, 2015 om 10:09
61 Antwoorden / 35 Vragen

Dank voor de antwoorden. Ik zal het even wat duidelijker maken. Buurvrouw is 83 jarige Iraanse vrouw die meer dan 55 jaar in Nederland woont en de taal zeer gebrekkig kent. Ik woon al 20 jaar naast haar. Ik heb haar 2 jaar geleden heel wat keren naar het ziekenhuis gebracht als ze naar een specialist moest. Uiteindelijk is ze in een verzorgingshuis terecht gekomen waar wij ook nog iedere week haar gingen bezoeken. Ze had het daar erg slecht naar haar zin omdat ze geen contact kon maken met andere bewoners die haar niet konden verstaan. Uiteindelijk is ze weer thuis gekomen en kwam er 4 x per dag hulp van betreffende instantie waar ik hierboven al geschreven heb.
Ze is boos op ons geworden omdat ze dacht dat wij ervoor hadden gezorgd dat ze in dat verzorgingshuis was gekomen en wilde niets meer met ons te maken hebben. Bezoek waar ze nu is wil ze absoluut niet, we krijgen zelfs niet te horen waar ze nu verblijft.
Psychisch is ze ook redelijk in de war en kinderen heeft ze in buitenland die nooit komen, waar ze wonen weten we niet. We vinden het erg triest dat het zo is gegaan.
We kennen ook geen contacten als ze die zou hebben!
Dit heb ik geschreven als aanvulling op de vuile stinkende zakken. Wij kunnen ook niet op het balkon komen anders hadden we die zakken allang weggebracht.
Hopend dat het nu wat duidelijker voor u wordt.

ge
door gerboe - Apr 21, 2015 om 10:11
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 21 apr 2015, 09:21]En neem dan meteen een bloemtje voor de buurvrouw mee. Eigenlijk te raar voor woorden dat hier een vraag over wordt gesteld op een internetforum. Gezien de details die TS beschrijft is de buurvrouw niet echt onbekend voor hem. Dus waarom zo moeilijk doen over iets dat simpel kan worden opgelost?

U hebt geen idee wat de relatie van de buurvrouw met wie dan ook in de buurt is. Dat staat nergens. Om dat nu meteen als 'moeilijk doen' weg te zetten is zo maar een mening.
Misschien wilt u dan vertellen wat uw 'simpele' oplossing is, want daar heeft de vraagsteller meer aan.

@manus59: is er familie bekend waar u terecht kunt?

user123
door user123 - Apr 21, 2015 om 10:22
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Woningbouwvereniging lijkt mij de aangewezen partij voor actie.

ma
door manus59 - Apr 21, 2015 om 10:43
61 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=gerboe schreef op dinsdag 21 apr 2015, 10:11][quote=pieterwolters schreef op dinsdag 21 apr 2015, 09:21]En neem dan meteen een bloemtje voor de buurvrouw mee. Eigenlijk te raar voor woorden dat hier een vraag over wordt gesteld op een internetforum. Gezien de details die TS beschrijft is de buurvrouw niet echt onbekend voor hem. Dus waarom zo moeilijk doen over iets dat simpel kan worden opgelost?

U hebt geen idee wat de relatie van de buurvrouw met wie dan ook in de buurt is. Dat staat nergens. Om dat nu meteen als 'moeilijk doen' weg te zetten is zo maar een mening.
Misschien wilt u dan vertellen wat uw 'simpele' oplossing is, want daar heeft de vraagsteller meer aan.

@manus59: is er familie bekend waar u terecht kunt?

ma
door manus59 - Apr 21, 2015 om 10:44
61 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=gerboe schreef op dinsdag 21 apr 2015, 10:11][quote=pieterwolters schreef op dinsdag 21 apr 2015, 09:21]En neem dan meteen een bloemtje voor de buurvrouw mee. Eigenlijk te raar voor woorden dat hier een vraag over wordt gesteld op een internetforum. Gezien de details die TS beschrijft is de buurvrouw niet echt onbekend voor hem. Dus waarom zo moeilijk doen over iets dat simpel kan worden opgelost?

U hebt geen idee wat de relatie van de buurvrouw met wie dan ook in de buurt is. Dat staat nergens. Om dat nu meteen als 'moeilijk doen' weg te zetten is zo maar een mening.
Misschien wilt u dan vertellen wat uw 'simpele' oplossing is, want daar heeft de vraagsteller meer aan.

@manus59: is er familie bekend waar u terecht kunt?

Ook niet, er kwamen weleens mensen van buitenlandse afkomst bij haar maar daar hadden wij geen contact mee

ma
door manus59 - Apr 21, 2015 om 10:47
61 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=user123 schreef op dinsdag 21 apr 2015, 10:21]Is het balkon bereikbaar met een ladder ?

Wanneer worden de ramen gewassen ?

Wij wonen 5 hoog en de ramen worden van beneden gewassen met een stok met slang er aan en osmose water

Hoogwerker doen ze niet, is te duur!

user123
door user123 - Apr 21, 2015 om 10:51
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Is het balkon bereikbaar met een ladder ?

Wanneer worden de ramen gewassen ?

ma
door manus59 - Apr 21, 2015 om 10:55
61 Antwoorden / 35 Vragen

Misschien zijn mijn antwoorden wat verwarrend maar ik ben helemaal niet bekend met forums en weet ook niet wat quote en preview betekenen. Iemand kreeg zelfs de melding dat het een topantwoord was...Dat ging ook per ongeluk

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 11:00
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Bel uw woon consulent en leg de situatie duidelijk uit, dat het geen goede gedachte is, om af te wachten wanneer en of mevrouw nog terugkomt. Het kan een duidelijke overlast worden voor ongedierte en claim desnoods vermindering woongenot, gezamenlijk met uw buurtbewoners. Onderneem nu actie, straks is te laat.

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2015 om 11:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=manus59 schreef op dinsdag 21 apr 2015, 10:55]Misschien zijn mijn antwoorden wat verwarrend maar ik ben helemaal niet bekend met forums en weet ook niet wat quote en preview betekenen. Iemand kreeg zelfs de melding dat het een topantwoord was...Dat ging ook per ongeluk

Over topantwoord maar niet druk maken, u heeft gewoon op verkeerde knop gedrukt. Maar vind het wel raar dat Woningbouw er niets aan doet. Zij zijn wel verantwoordelijk voor hun eigendommen en als die stinkende vuilniszakken daar nog langer blijven staan, met de kans dat er "beestjes" zullen komen, komt ze dat op veel meer kosten te staan. Want die verspreiden zich een snel tempo. Als ik u was zou ik nogmaals, met drang en "dwang" het probleem aankaarten. Zeg ze nogmaals dat zij, als goed huisvader, hun bezittingen moeten beschermen en onderhouden.

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2015 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 21 apr 2015, 11:00]Bel uw woon consulent en leg de situatie duidelijk uit, dat het geen goede gedachte is, om af te wachten wanneer en of mevrouw nog terugkomt. Het kan een duidelijke overlast worden voor ongedierte en claim desnoods vermindering woongenot, gezamenlijk met uw buurtbewoners. Onderneem nu actie, straks is te laat.

Straks is het te laat? Je verwacht een cholera-, pest- of tyfus uitbraak?

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2015 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@manus59: de wbv moet (en kan) dit oplossen, dus net zo lang blijven 'zeuren' totdat het is opgelost.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 12:38
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Carola,
Straks is het te laat? Je verwacht een cholera-, pest- of tyfus uitbraak?
Overdrijven is ook een vak, maar 'beestjes" vermenigvuldigen zich sneller als wij wensen en zelf vliegjes zijn al een bron van ergernis ........... en vogels gaan ook vrij snel de zakken open pikken ..........

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2015 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Overdrijven is ook een vak....... Precies! Dat vond ik dus van jou 'straks is het te laat'.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 12:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Lees het dan zo: NU kan je de zakken nog "gewoon" naar buiten brengen, straks ben je uren bezig om het balkon op te ruimen.

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2015 om 13:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@manus59, heeft jullie Woningbouw dan geen huismeester of zo? Hier heet hij complexbeheerder. En in die taak zou hij de opdracht moeten krijgen de vuilniszakken te verwijderen. Ik snap er werkelijk niets van: hoe moeilijk kan het zijn. Heeft die huishoudelijke hulp een sleutel? Weet u via wie zij de dame kwam helpen of was het een privé mevrouw? Zou gewoon zoveel mogelijk bewoners optrommelen en stampij gaan maken bij de WBV. Of allemaal voor de ingang gaan staan met een laken met daarop geschreven: ZAKKEN WEG! Misschien denken ze daarbinnen wel dat u hen bedoelt maar dat maakt niet uit ? !

ma
door manus59 - Apr 21, 2015 om 16:01
61 Antwoorden / 35 Vragen

Wij hebben geen huismeester of wat dan ook. Er is in het verleden een bewonerscommissie geweest maar door overlijden is dat er ook niet meer. Andere bewoners die lager of hoger wonen maken zich er niet druk om, alleen als het henzelf betreft.

zoekster
door zoekster - Apr 21, 2015 om 16:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ook wel eens helpt (klinkt misschien vreemd) is het Leger des Heils hiervoor inschakelen. Ik heb zelf zo'n 20 jaar geleden met een soort gelijke klacht te maken gehad. WBV voerde toen ook geen moer uit, (dat vinden ze rotklusjes) maar via het Leger de Heils is er toen ingegrepen.
Of het nog zo werkt kan ik u niet beloven.

U kunt misschien ook een klacht bij de GGD indienen wegens de onhygiënische situatie die nu gaande is.

ma
door manus59 - Apr 21, 2015 om 17:01
61 Antwoorden / 35 Vragen

Leger des Heils kan er ook niet bij en de zakken zitten vol met viezigheid. Ik kan er zelf niet bij anders had ik ze allang zelf wel weggehaald

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 17:02
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Is de wijkagent een optie?

ge
door gemmagb - Apr 22, 2015 om 14:35
12 Antwoorden / 15 Vragen

manus,
dat de WBV zich zo ongeinteresseerd en onverantwoordelijk gedraagt is heel vervelend. in uw geval zou ik de gemeente bellen en vragen hoe nu te handelen; ik neem aan dat een telefoontje van de gemeente ervoor kan zorgen dat de WBV zijn werk gaat doen: de zakken verwijderen.
anders kunt u de redactie van een plaatselijke krant of een wijkkrant bellen en uw verhaal doen: allicht levert dit een aardig stukje voor de krant op.
u bent duidelijk geweest op deze site wat er speelt dus zou ik nu de overlast wat steviger gaan aanpakken en de WBV nu bellen of mailen en een termijn stellen voor het verwijderen van het vuil. ik zou nu voor 26 april as. eisen dat het verwijderd wordt.
ik denk dat u instanties wat steviger/dwingender moet benaderen en u niet laten wegsturen met loze toezeggingen.
krijgt u deze per telefoon (naam van de persoon vragen) en per mail bevestigen.
succes!

ge
door gemmagb - Apr 22, 2015 om 14:36
12 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 21 apr 2015, 17:02]Is de wijkagent een optie?

lijkt mij een goed voorstel.