md
door mdbonne Dec 11, 2007 om 13:31
Vrije tijd & tuin

Bedenktijd concert kaartjes?

Gisteren heb ik onnadenkend 2 kaartjes gekocht voor Bruce Springsteen, STOM! Ik kan dan helemaal niet. Heb je als consument geen recht om binnen een bepaalde termijn alsnog van de aankoop af te zien? Zoals bij hoegenaamd alle transacties mogelijk is?

In het regelement staat helaas wel beschreven dat tickets niet retour worden genomen. Dekken zij zich daarmee voldoende in? Of zijn er regels die daar boven staan. Je kunt immers alle soorten producten toch ruilen of terug brengen?

Wie kan mij daar antwoord op geven? Ik moet ik hopen dat ik ze op een verkoopsite kwijtraak?

15791 9 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 11, 2007 om 13:42
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe heeft u de kaartjes gekocht. Bij een verkooppunt, via internet, etc.?
Bij wie?

Vladja

md
door mdbonne - Dec 11, 2007 om 14:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de kaartjes via Ticketservice via internet gekocht gisteravond.

labswans
door labswans - Dec 11, 2007 om 15:13
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Terugbetalingen en Omruilen van Tickets

Controleer voordat u uw reservering bevestigt altijd goed of u de juiste tickets heeft gereserveerd. ( heeft u dat wel gedaan op dat moment ? Door te bevestigen  is uw antwoordt Ja ) Het is Ticket Service Nederland niet toegestaan eenmaal verkochte tickets terug te nemen of om te ruilen. Indien uw ticket zodanig is beschadigd dat het niet meer op echtheid te controleren is, kunt u contact opnemen met info@ticketservice.nl. Vervolgens wordt u geïnformeerd omtrent de verder te nemen stappen.

Als wordt getwijfeld aan de juistheid van de gegevens die u heeft ingevoerd bij uw bestelling, kan Ticket Service Nederland contact met u opnemen met behulp van de gegevens die u heeft ingevoerd. Als Ticket Service Nederland u niet kan bereiken en de gegevens dus niet kan controleren, kan Ticket Service Nederland ertoe overgaan de reservering te annuleren en de tickets alsnog te verkopen aan een andere klant.

Tickets worden verzonden naar het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling. Bij grotere bestellingen worden de tickets per aangetekende post verzonden.

Bij dit bedrijf is het beleid : besteld is besteld. Dekken ze zich goed in ? Ja ,zeker weten. U had van te voren goed moeten checken of u kan of niet. Er is geen bedenktijd voor dit soort transactie. Bevestigd is bevestigd helaas voor u. Of wel u kan het nog een proberen ticketservice te benaderen en dan kan u proberen eronderuit te komen met deze reden die u al eerder opgaf : u kan niet. Dan is het aan ticketservice om het te anuleren en eventueel geld terug te geven of de incasso in te trekken.

De bal ligt eerst bij u om in contact te treden naar Ticketservice en te onderhandelen voor een goede afloop

Groetjes en veel succes, labswans

brynnar
door brynnar - Dec 11, 2007 om 20:24
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo,

Het klopt wat er op hun site staat. Concertkaartjes kun je niet retourneren. Er bestaan weliswaar duidelijke regels m.b.t. koop op afstand, waarbij je doorgaans binnen 7 dagen de aankoop kunt retourneren, maar helaas voor u vallen gekochte kaartjes onder de uitzonderingen, waar deze regelgeving niet van op toepassing is. Concetrkaartjes vallen volgens de regels onder tijdsgebonden artikelen (zoals bijvoorbeeld ook kranten en tijdschriften) met een beperkte geldigheid.

Overigens denk ik dat kaartjes voor Springsteen best wel goed zullen verkopen op Marktplaats of eBay. Ik denk dat dit concert wel spoedig uitverkocht zal zijn en je hebt sowieso nog een half jaar.

Mvgr - B

stacey
door stacey - Dec 11, 2007 om 20:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Helaas geen bedenktijd;

--Kan ik een koop op afstand ongedaan maken?

Zichttermijn
De zichttermijn geldt echter niet voor alle producten die u op afstand koopt.
De uitzonderingen zijn: ( oa)

·                       ·                                 producten die tijdsgebonden zijn, zoals tijdschriften of gereserveerde kaartjes voor een concert;

Postbus51.nl - Koop op afstand

Succes,

md
door mdbonne - Dec 11, 2007 om 20:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik hoop maar dat ik ze alsnog kwijt ga raken.

Ik voel me een enorme domkop, terwijl ik normaal zo secuur met dingen ben. Dit overkomt me niet nogmaals.

kl
door kleintjens - Dec 12, 2007 om 12:46
4 Antwoorden / 5 Vragen

Als je de kaartjes hebt gekocht via internet, dan moet je ze afhalen op het postkantoor.

Ga je ze niet halen, worden ze weer verkocht.

Tenminste zo was het vorig jaar nog wel, met de kaartjes van de Rolling Stones, en voorheen ook met andere concerten.

Dus dan haal je ze niet , op het postkantoor en worden ze weer doorverkocht.

ct
door ctheunissen - Dec 12, 2007 om 12:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wanneer zijn die kaarten, dan koop ik ze wel over. Ik wil toch met mijn zwager gaan.

Chris

md
door mdbonne - Dec 14, 2007 om 19:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

De kaartjes zijn voor het concert van 18 juni 2008 in de Amsterdam ArenA. Ze waren 81 euro ps, inclusief alle reserveringskosten moest ik 177,19 betalen.

Chris, wil je me je adres laten weten zodat we contact op kunnen nemen of jij mijn kaartjes over kan nemen? Ik stuur ze op mijn kosten naar je toe.