to
door torpedo1 Dec 11, 2014 om 18:22
Vrije tijd & tuin

Bestelde niet geleverd

Hallo.
We hebben div oude blikken gekocht eerst betaald12-11-2014 ,daarna opgestuurd door de afzender met trac en trace code maar nooit aangekomen, de afzender heeft div keren contact gehad met post nl , nu10-12-2014 zegt men bij post nl dat het waarschijnlijk kwijt is en kan de afzender een pakket zegel krijgen.
Mijn vraag; is de afzender aansprakelijk voor het niet leveren, kunnen we het bedrag € 95.00 bij de afzender claimen
Met vriendelike groet.
Kees Spruijt

509 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 18:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo torpedo1,

Als je het in een webshop besteld hebt wel.
Maar bij een particulier gekocht op Marktplaats o.i.d. ........
pech, geld is weg.

Lees ook de info hier.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 11, 2014 om 19:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat een risico oem via internet te kopen het ontvangen van goederen die men vooruit moet betalen . Daarom betaal ik nooit voor uit. Dan maar iets duurder ut.

ni
door nikkimcbn - Dec 30, 2014 om 15:48
12 Antwoorden / 0 Vragen

De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending, blijkt ook uit dit forumbericht

Cookies
door Cookies - Dec 30, 2014 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=nikkimcbn schreef op dinsdag 30 dec 2014, 15:48]De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending, blijkt ook uit dit forumbericht

NIET als de verkoper een particulier is.

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2014 om 18:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is een lastige situatie, Arnoud Engelfriet, een jurist die zich hierin heeft verdiept, schrijft het volgende

- Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
- Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.
- Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper.
- Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.
- Als er niets vermeld is en geen navraag is gedaan, dan wordt het moeilijk als het product verloren blijkt te zijn gegaan. Ik zou dan beginnen met nagaan waarom de verkoper het product zomaar heeft verzonden (dat was immers niet expliciet gemeld). En ik hoop dat er dan eens wordt geprocedeerd zodat we weten waar we aan toe zijn.

bron