la
door lapto May 28, 2012 om 16:29
Vrije tijd & tuin

Bestrating

Hallo.

Enige tijd geleden heb ik met iemand een afspraak gemaakt voor het verwijderen van de oude bestrating + planten en het compleet verandere van de tuin.
Aangezien ik er zelf geen verstand van heb heb ik dit een WIT bedrijf laten doen maar had er eigenlijk al snel spijt van.
De eerste werkdag (op een woensdag) werd er redelijk hard gewerkt en zou volgens afspraak de tuin in 3 dagen klaar zijn. De avond om rond 23.00 uur kreeg ik dus een mail dat ze de volgende dag niet zouden komen en dus vrijdag pas weer.
Ik had dus vrijgemaakt en ook vrijdag kwam er niemand opdagen en zo volgde de afspraken dus.
Toen het uiteindelijk gelegd ging worden was ik op dat moment niet thuis en toen ze ongeveer een uur bezig waren met leggen hadden ze redelijk hard gewerkt en zijn begonnen aan de zijkant.
Op dat moment kon ik nog niet goed zijn ( en misschien uit vertrouwen niet op gelet ) dat de bestrating veel te hoog lag.
vervolgens ben ik later in de middag nog eens geweest en heb direct vermeld dat de bestrating te hoog lag.
Mij werd verteld dat de bestrating in de loop van de tijd nog een stuk zou zakken.
En om een idee te geven hoe hoog het ligt kan ik vermelden dat de bestrating 8 MM onder de achterdeur ligt en in de poort heb ik een opstapje van een 5 cm.
Ook ligt de bestrating op de zelfde hoogte van de houten onderdorpel.
Aangezien het vragen om problemen is heb ik nogmaals vermeld dat de bestrating te hoog ligt naar mijn idee en dat dit vragen om problemen is voor de onderdorpels als ik die niet kan behandelen.
Ik heb vervolgens gemeld dat ik deze goed in de verf wil zetten omdat ik een tijdje er niet bij zou kunnen komen.
Nu heb ik het idee dat de tegels helemaal niet zoveel zakken als mij belooft is en als oplossing voor het probleem hebben ze de randen die open waren bij het kozijn aangegooit met fijn grint en daarop een laagje componenten en dan tot de onderkant van de dorpel.
Nu heb ik dus een gleuf zitten waar vuil in waait omdat het tegelwerk 5 cm te hoog ligt.

En om een idee te geven van hoe lang dit alles al duurt 25april zouden ze beginnen en momenteel is door de zeer slechte afwerking en dergelijke nog geen einde aan gekomen

Weet iemand wat ik hier tegen zou kunnen doen?

4307 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is een WIT bedrijf?

Als het niet naar jouw zin is en ze nog bezig zijn kan je ze toch nog dingen laten veranderen.

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 28 mei 2012, 16:35: Wat is een WIT bedrijf?

Als het niet naar jouw zin is en ze nog bezig zijn kan je ze toch nog dingen laten veranderen.

Een wit bedrijf is geen zwart bedrijf. ;-)
Dus geen beun de haas.

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lapto,

Aangezien het een WIT bedrijf is mag ik aannemen dat je een offerte hebt laten maken waarin je je wensen vermeld hebt.
De 'aannemer' zal zich toch aan jouw wensen moeten houden.
Als je vindt dat werkzaamheden niet goed zijn uitgevoerd moet je op 'herstel' aandringen en anders de betaling voor dit gedeelte in iedere geval opschorten.
Kom je er mondeling niet uit schrijf dan een brief waarin je een datum stelt waarvóór de werkzaamheden naar jouw tevredenheid moeten worden uitgevoerd.

Suc6

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 28 mei 2012, 17:56: Hallo lapto,

Aangezien het een WIT bedrijf is mag ik aannemen dat je een offerte hebt laten maken waarin je je wensen vermeld hebt.
De 'aannemer' zal zich toch aan jouw wensen moeten houden.

Klopt ik heb van tevoren een wensenpakket samen gesteld maar ik heb het dus nooit over de hoogte van het straatwerk gehad uitgaande van dat dit bij mij weten standaart zou worden.( de oude hoogte wat het eerst ook was )
En overal bij wie dan ook zie je gewoon duidelijk dat het nergens zo hoog ligt als bij mij.

Ik heb het al mondeling 2 keer aangegeven dat ik het hoog vind toen hij bezig was en word gezegt dat het dus nog zakt.( tegen de baas zelf )

Volgens mij hebben ze gewoon het zand uitgevlakt en vergeten een tegeldikte af te halen.

Is het dan niet zo dat ik al die kosten van opnieuw leggen voor mijn rekening zal krijgen omdat ik dit dus mondeling tegen de baas heb vermeld en niet zwart op wit heb staan ?

Alvast bedankt voor uw hulp

Greetings Lapto