pg
door pgardenier Jun 4, 2014 om 18:42
Vrije tijd & tuin

Betalen op een cruiseschip

Op een cruiseschip krijg je op de laatste dag een eindfactuur, die de cruisemaatschappij via je credit card in rekening brengt. Thuis zie je dan dat ze meer incasseren, dan de eindfactuur aangeeft. Wie heeft dit ook meegemaakt ? Nu was dit bij het schip Eclipse van Celebrity Cruises. Het was nu voor de 2e maal, dat dit gebeurde, vorig jaar was dit ook al het geval. Hoe kan je dit voorkomen en bij wie laten corrigeren ?

4711 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de afschrijving incorrect is dan contact opnemen met de uitgever van de CC en de transactie laten onderzoeken en betwisten. Indien u gelijk heeft krijgt u geld terug. Wat zegt de boekingsmaatschap of de rederij zelf

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo peter.gardenier,

Je hebt toch een duplicaat van de rekening die je voor akkoord getekend hebt.
Als er meer afgeschreven wordt dan er op die rekening staat meld je dit bij je bank.
Die zorgen dan dat het in orde gemaakt wordt.
Zou dit trouwens wel aankaarten bij de rederij en om opheldering vragen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan kloppen, voor zover dit woord van toepassing is. Bij ons, al jaren geleden, was de rekening hoger dan...Werd ons verteld dat het naar de fooienpot ging. Ik geloof(de) er weinig van want we tipten de crew regelmatig. Heb 't er maar bij gelaten; te jammer om over door te gaan over een nogal fantastische (laatste) cruise. Maar 't kan niet echt juist zijn. Als u er 'de puf' voor heeft: zoek het eens verder uit.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik heb de rederij gemeld, maar ik wacht al maand op antwoord.
Als je de eindfactuur krijgt op een cruiseschip, dan teken je daar niet voor.
Ik wil hiermee eigenlijk ook de mensen, die met een cruiseschip weggaan, waarschuwen hun rekening goed te controleren met de afschrijving.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het een willekeurig bedrag of een "logisch" bedrag (bijvoorbeeld 10% hoger)?

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de eindfactuur ook echt de eindfactuur? Zijn er nog onbekende kosten die wel gemaakt worden maar na vertrek ontstaan? Is dat inclusief fooien?

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u met het onderstaande rekening gehouden?
Celebrity Cruises
Fooien worden aan boord voldaan. Een bedrag van US$12 p.p.per nacht (Concierge en Aqua Class hutten US$12,50 en suites US$15,50) wordt automatisch op uw boordrekening bijgeschreven. Indien u kiest voor My Time dining moeten de fooien vooraf worden betaald. Deze bedragen € 10 p.p.p.n. (€ 12 voor Concierge klasse en hoger). Drankjes worden op de eindafrekening met 15% servicetoeslag verhoogd. Wanneer het schip zich in Spaanse wateren bevindt, is een extra (Spaanse) BTW van 8% van toepassing op alle producten en diensten.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar al die extra toestanden staan dan al op de eindafrekening.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke reacties. Maar na 42 cruises weet ik best wel hoe het werkt. Ik vind alleen schandalig, dat een cruisemaatschappij niet reageert op een verzoek van de klant. Ik vind het ook onnodig, dat de credit card maatschappij moet bloeden voor missers van een cruisemaatschappij. Eindafrekening is echt de definitieve rekening. En ik weet ook wel, of ik wel of niet een drankje of uitgaven heb gemaakt. En fooien staan altijd al op de eindafrekening.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2014 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was de eindafrekening in Euro's of in een andere valuta (b.v. Dollars). In het kaatste geval zou er extra worden gerekend voor de omwisseling van valuta.
nooit cruises gemaakt, maar wel veel zeezeilreizen gemaakt, waarbij je gewoon bij de schipper alles ter plekke aan de reis afrekende en dat ging gewoon handjecontantje.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2014 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u al een maand op antwoord wacht bel dan even op.Mailen en chatten kan ook. Klik

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben vorig jaar september een 15/daagse cruise gemaakt via MSC. Ook wij kregen te maken met de fooienpot bij de afrekening. Van tevoren wisten we wel dat het 12 euro per hut per dag kostte. Het misleidende bij het boeken daarvan is dat de prijs bij het boeken EXCL die fooienpot is. Ik vind het eerlijker en duidelijker dat de prijs INCL. fooienpot moet zijn. Een fooitje achterlaten voor je steward, mag dus niet.

De drankenafrekening klopte exact, natuurlijk moet je voor zelf goed bijhouden wat je gebruikt heeft.
De prijzen van drankjes vielen overigens wel mee aan boord. Geef vooral geen rondjes, loopt het snel op!!!!.

Wat vervelend is, dat men een VISA creditcard iod MOET hebben. We hebben gemerkt dat de meeste Duitse gasten geen creditcard hadden, dus zij moesten CONTANT afrekenen. Snel aan wal om geld te pinnen en afrekenen contant. Dus pinnen aan boord ging dus niet.

Kortom, het was een hele leuke ervaring zo´n cruise, het eten viel tegen, maar voor de rest was uitstekend, brandschone hut-saniteur, vriendelijk personeel.

Een TIP boek als het financieel even kan, een balkonhut, dit om je je lekker terug te trekken, als je rust en frisse lucht wilt. We hebben van diverse gasten gehoord dat zij spijt hadden van een binnenhut. Geen frisse lucht, alleen maar airco. Niet echt aangenaam.