su
door susaneggen Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte manier ontvangen.
Boeking ging dus niet door. Maar mijn geld heb ik tot op heden niet terug gekregen!!!

Via de hulplijnen wordt ik niet geholpen. Want ze zeggen dat ze het geld nooit hebben ontvangen omdat de link niet gebruikt ik.
Ik heb een bewijs van betaling naar het betreffende rekeningnummer. Maar ze blijven zeggen dat ze het geld niet gekregen hebben.

Mijn bank heeft 12 weken lang contact gezocht met de betreffende Ierse bank van AIRBNB, maar ze geven geen gehoor.

Rechtsbijstand kan weinig doen, het gaat om "slechts" 206,65 euro.

Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen?

Susan Eggen

293 6 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Oct 1, 2024 om 12:36
7362 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt erop dat de betaalknop niet kan worden overgeslagen.

https://www.airbnb.nl/help/article/199

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 1, 2024 om 13:03
2259 Antwoorden / Vragen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Het geld zou op een bestaande rekening van Airbnb moeten staan en die zouden het als in verschuldigd dan terug kunnen boeken maar dan moet je eerst maar eens iemand moeten spreken die er op dat niveau ook bij kan. Heb je het zelfs niet naar Airbnb geboekt of is het daar om wat voor reden niet terechtgekomen dan is je enige contact de bank en die lijkt weinig met je te maken te willen hebben. Ik zou ook niet weten tegen wie je zou kunnen klagen, wie heeft er dan iets verkeerd gedaan? Ja jij, maar dat helpt je niet verder. Rechtsbijstand gaat ook geen duizend euro uitgeven om tweehonderd te recupereren.

ti
door tilpend - Oct 1, 2024 om 13:11
144 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe bent u aan het rekeningnummer van AirBnB gekomen om het geld op over te boeken?
Weet u 100% zeker dat het het rekeningnummer van hun is of heeft de verhuurder van de accomodatie u gevraagd het daar naar over te boeken?

sira
door sira - Oct 1, 2024 om 13:27
2535 Antwoorden / 24 Vragen

Een oplossing heb ik niet voor u. Stuur ze een mail of brief met daarin het betaalbewijs.

U had, voor u handmatig ging overboeken, beter eerst contact kunnen opnemen toen bleek dat de betaalknop niet werkte, of in het vervolg een creditcard gebruiken voor dergelijke betalingen.

ro
door ronny530 - Oct 1, 2024 om 14:37
2889 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u wel bij airbnb een boeking gedaan want het is wel heel vreemd dat de betaalknop niet werkte en u wel een Iers rekeningnummer wist.
Bij mijn weten werkt de betaalmethode van de echte Airbnb website niet op deze manier want in Nederland is overschrijving per bankrekening niet mogelijk.

sw
door swat1500 - Oct 1, 2024 om 15:22
3856 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je 100% zeker dat je op de echte site van Airbnb zat? Ik kan op de echte site nergens een bankrekeningnummer vinden. Heb je het geld uit eigen beweging overgemaakt of werd vanuit de door jou gebruikte site die suggestie gedaan?
In het laatste geval ben ik bang dat je opgelicht bent en is jou geld bij een oplichter beland en ja dan kan Airbnb jou betaling inderdaad niet traceren. Je zal dan aangifte van oplichting moeten gaan doen en hopen dat er een politie onderzoek wordt ingesteld.