Gr
door GrootRotterdam Apr 8, 2004 om 07:42
Vrije tijd & tuin

Beveiligde CD's niet afspeelbaar

Onlangs heb ik de laatste CD van Norah Jones (Coming Home) en Chris Rea aangeschaft. Thuisgekomen stop ik de CD in de lade van mijn DVD-speler. De DVD-speler gaf echter aan dat deze disc niet af te spelen is (NO DISC in het display)
Als ik nu dezelfde CD in mijn 12 jaar oude Discman stop, draait deze gewoon af. Stop ik de CD in mijn computer, draait de CD gewoon af.
De DVD-speler die ik gebruik is van het merk SONY en heeft normaal geen enkele moeite met CD (of DVD of SACD of CD-R)
Omdat de apparatuur die aangesloten is op de DVD speler een behoorlijk beter geluid geeft dan mijn computer of Discman, besloot ik te proberen de beveiligde CD's van Norah Jones en Chris Rea te kopiëren.
Wat bleek! Geen enkel probleem! Alle tracks werden moeiteloos overgenomen en gebrand op een CD-R. Zodoende kon ik toch nog genieten van de sound van Norah vanuit mijn audio-installatie.
Dus koop je legaal (en veel te duur) een CD dan wordt je verplicht om deze te kopiëren, maar daartegen is die beveiligd?
Deze CD is beveiligd tegen afspelen lijkt het wel. Zijn er meer mensen die hiervan last hebben?

1245 5 Rapporteer

disneymania
door disneymania - Apr 16, 2004 om 13:12
8 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo
Ik ken het probleem! Dat gebeurt wel vaker en zeker met cd's die dat Copy Protected logo hebben. En branden kan gewoon! Ik denk dat het heeft te maken met een progamma dat op de cd staat, die niet te lezen is door sommige dvdspelers en autocdspelers.
Neem maar een voorbeeld aan de ophef rond die cd van Celine Dion 2 jaar geleden.
Suc6

Gr
door GrootRotterdam - Apr 16, 2004 om 13:12
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had al een vermoeden dat het daaraan kan liggen. Ik denk dat het te voorkomen is met een DVD speler die ook MP3 kan afspelen. Die is gewend om met software om te gaan.

vr
door vriendje - May 5, 2004 om 20:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het komt inderdaad veel vaker voor maar het ligt toch echt aan je dvd speler. De meest goedkope dvd spelers spelen alles af. Mijn partner werkt in een cd winkel en het blijft zo dat de fabrikanten ervan uit gaan dat iedereen de cd nog in een cd speler afspelen. Erg vevelend. Gr
<SCRIPT language=javascript>postamble();

acjzr1
door acjzr1 - May 7, 2004 om 22:50
295 Antwoorden / 3 Vragen

Het is natuurlijk BULLSHIT om te zeggen dat het probleem bij de DVD-Speler ligt. De CD die U noemt voldoet duidelijk niet aan de CD-Standaard.Het probleem zit dus in de CD.Copieeren m.b.v. b.v. Clone-cd lost deze problemen over het algemeen wel op, maar het blijft zo dat men U een ondeugdelijk product heeft verkocht! U hebt dus recht op vervanging(door een onbeveiligd exemplaar)of op geld terug.

ge
door gebakje - Mar 29, 2005 om 14:17
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook ooit zoiets gehad, ik heb toen contact opgenomen met de uitgever/publisher en ze hebben mij toen een onbevijligde versie gestuurd.

Lijkt me geen probleem in de meeste gevallen.