di
door dirkbelg1 Mar 22, 2005 om 21:56
Vrije tijd & tuin

Cdvd club

In Juli vorig jaar bestelde ik net voor vakantie een minolta camera bij deze club.. betaalde tot december 04. Maar stopte met deze betalingen omdat er nog niets geleverd was.. gemaild naar hen en hoefde voorlopig niet meer te betalen en zij zouden een onderzoek instellen. Eind maart 05 een aantal maal gebeld en kontaktpersoon bij deze club zou terugbellen..niet dus..vandaag opnieuw gebeld en gevraagd wat de status is.. men vertelde mij dat volgens het onderzoek de minolta geleverd is bij mij (nooit ontvangen) en dat de rest van de betalingen sinds 2 maart bij een incassobureau ligt.. Hoe kan ik nu bewijzen dat dit fototoestel nooit is geleverd? Ligt de bewijslast bij mij of die club??

507 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 22, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zij zullen een verzendbewijs moeten kunnen overleggen en aangezien een fototoestel niet door de brievenbus kan moet die dus minimaal via pakketpost verzonden zijn. Dus heeft de club als afzender een bewijs en zullen ze het pakje via TPG moeten traceren. Daarbij lijkt me dat een fotocamera op z'n minst wel aangetekend is verstuurd waar de ontvanger dan voor had moeten tekenen. Allemaal niet gebeurt dus mij lijkt dat de club een probleem heeft en niet U.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2005 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer Belg,

De bewijslast ligt bij hun, maar niet zozeer in de vorm van een verzendbewijs, maar in de vorm van een ontvangstbewijs. Het lijkt me dat u zou moeten tekenen voor ontvangst, zeker bij dergelijke waardegevoelige producten.

Laat ze aantonen, dat u de camera inderdaad ontvangen heeft.

Brynnar

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou ten eerst moet je hand tekening zetten en dat moeten hun dan kunnen bewijzen want hun krijgen daar  heb alleen hun kunnen het dan een bericht van dat het gene bij jou is afgeleverd zo lang ze dat niet doen ga in hoge beroep bij de recht beurou

die zijn gratis en geven u alle info die moet hebben dat is wel echt gene wat ik heb gezeg alleen hun kunnen de juriche kant bekijken en meschien maar dat weet ik haast wel zeker dat u al u geld terug krijg

a.petersen uit nieuwegein

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ondertussen mijn geld terug gekregen maar uit de club gezet.

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo brynnar, i.v.b. met de verbouwing overtreed ik even de regels (sorry vragensteller /ster) Ik denk dat je plaatje op de redactie tafel van Kassa ligt! Mochten ze je (mooie plaatje) gaan gebruiken voor de nieuwe Kassa site let op Octrooi !! en als ze het gaan gebruiken als lichtreclame op het  gebouw dan fred.Nou Ton ??

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dompvloed,

Fred, ik heb je vorderingen gezien, maar nog geen echte animatie van de site's die ik gaf. Nog wel een tip: maak spaarzaam gebruik van deze vaardigheid (plaatjes zetten) en alleen als het er echt leuker op wordt. Collegiale groet, Ton.