rc
door rcdeursen Jun 8, 2009 om 14:09
Vrije tijd & tuin

Dierenarts

Ja hoor...overal worden prijzen verlaagd i.v.m. de financiële crisis. Zo niet bij de Dierenarts. Die zijn inmiddels 18% duurder geworden!! Ze zullen wel als volgt redeneren, "mensen hebben alles over voor hun huisdier", dus kunnen we de prijzen ongelimiteerd verhogen. Als er wat met je huisdier aan de hand is, kom je toch wel. Volgens mij 1 van de best betaalde banan... Dierenarts. Na elk bezoek ben je "Totall Loss".

grt. Roekie65

1974 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen week was het duidelijk dat onze kat blaasontsteking had: Ze ging zeer vaak naar de bak, en er lag elke keer maar een druppel in. In tegenstelling tot mensen kun je dan niet gewoon naar een apotheek om daar een geneesmiddel voor te halen. Ik belde dus met de dierenarts om in ieder geval de bezoekkosten (á 50 euro) te besparen. Maar nee hoor, ik moest perse langskomen om de diagnose te kunnen stellen. Ik ben daar precies 10 minuten binnen geweest en was 95 euro armer! Dit bestond uit: een consult á 50 euro, een antibiotica prik (dit had ook in pilvorm gegeven kunnen worden zodat ik niet langs had hoeven komen) een blaasspierontspanner in pilvorm en het urine-onderzoek waar inderdaad uit bleek dat mijn kat blaasontsteking had! Ik had zelf wel dierenarts kunnen worden, daar had ik dat urine-onderzoek niet voor nodig!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus dierenartsen kunnen nu ook in het rijtje van geldkloppers? Banken, verzekeraars, hypothekers, makelaars, incassobureau's, etc...

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn hond had iets gegeten wat niet goed viel. Hij gaf de hele dag over, alles kwam eruit, ook water. Ik naar de dierenarts. Antibioticaspuitje, zei de arts en een doosje met tabletten. Op de rekening stonden 4 tabletten, bij thuiskomst bleken er 3 in te zitten. In de dierenwinkel em op internet bleken het tabletten voor wagenziekte te zijn.De 4 tabletten van de arts kostten €22.18 terwijl er maar 3 inzaten. Goeie verdiensten als hij dat bij iedere patient doet. Het gehele bezoek van 10 minuten kostte mij € 110.00. Mijn hond was dus alleen maar misselijk. Dit is mijn 2e hond van dit ras en de dierenarts kende beide honden maar nu kwam hij plotseling met de mededeling of ik wel wist dat dit ras (Tibetaanse Mastiff) veel mankementen had. Ik heb nooit problemen met dit ras. Behalve dat de arts mijn vorige hond een totale narcose voor een gescheurde knieband had gegeven en de hond daarna epilepsie had overgehouden. Bij de jaarlijkse gezondheidonderzoek moet ik steeds vragen of hij naar oren en tanden wil kijken. Daar heeft hij blijkbaar geen tijd voor maar dure spuitjes geven kost weinig tijd en brengt veel op.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over dierenartsen en hun rekeningen kan een boek vol schrijven. Geldkloppers zijn het. Allemaal! Op een gegeven moment was ik de rekeningen van mijn dierenarts beu, ik denk: ik ga naar een landelijk goed bekend staande dierenarts, dat zal anders zijn! Ten eerste leek het wel een fabriek daar. Ten tweede kreeg ik voor een operatie de keuze: zwart of wit? Hoezo, heb je het over drop of zo? Wit bleek met factuur. Zwart: handje contantje, maar dan wel zonder factuur en natuurlijk ook zonder btw. Let wel: dit was een zeer gerenommeerde dierenarts die zeer goed bekend staat. Verder moet je goed opletten welke producten dierenartsen je mee geven. VOordat je het weet sta je buiten met totaal overbodige zaken (een zogenoemde 'kraag' voor je hond na een operatie (a 10 euro per stuk) is bijvoorbeeld echt niet nodig. De hond blijft toch wel van de wond en zo niet doe je er een sok of een hemd omheen. HOnden hebben ook een vreselijke hekel aan zo'n kraag. Affijn, ik kan eindeloos doorgaan over dierenartsen, mijn advies is: probeer het zoveel mogelijk zelf op te lossen, jij kent je dier het beste!

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ergste van die zakkenvullerij is hier nog niet genoemd.

Veel minder bedeelde, eenzame en alleenstaande mensen hebben zich aan hun huisdier vastgeklampt om zich nog enigszins emotioneel staande te houden in deze steeds harder wordende wereld. Waar voorheen het beroep dierenarts nog een roeping uit dierenliefde was is het hoofddoel tegenwoordig, zoveel mogelijk geld uit de zakken van iedereen zien te kloppen. Niet kúnnen betalen? Jammer voor uw huisdier! Volgende!

Direct gevolg is dat er achter veel voordeuren steeds meer dierenleed zich aan het ontwikkelen is waar de dierenarts rechtstreeks schuldig aan is.

Hebzucht en manipulatie is waar we aan ten gronde gaan en al een eind op weg mee zijn.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben zelf dierenarts en ik moet ook leven. 5 jaar studeren aan de universiteit en een eigen praktijk kost ook zeer veel geld. Wat denkt u van de apparatuur die wij hebben staan om uw huisdier goed te kunnen helpen? Of denkt u dat dat geen geld kost? Eerder werd hier gezegd dat het belachelijk is om langs te komen voor een antibioticum. Wilt u dat wij zomaar dingen gaan voorschrijven die misschien niet eens nodig zijn? Als het voorgeschreven middel niet blijkt te werken en men moet alsnog voor een consult wordt de dierenarts er helemaal slecht op aangekeken.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee hoor is niet flauw. Ik vindt het absurd dat je zoveel moet betalen voor een consult, je bent dan alleen nog maar binnen als dat nou eens verlaagd zou worden dan kunnen er veel meer mensen met een normaal inkomen naar de dierenarts....en zo is het

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja,het is inderdaad een dure aangelegenheid om een huisdier te hebben,althans als je er goed voor wilt zorgen tot in de oude dagen,ook het voer is akelig duur geworden.Maar om nou te zeggen dat dierenartsen geldkloppers zijn,dat vind ik een gevoelige kwestie.Er zijn immers zat andere beroepen waar veel meer geld in te behalen valt,dus wat dat betreft,vul zelf maar in,ik blijf liever neutraal.Zelf ben ik "eigenaar" van mijn 15 jaar oude exkater,gaat momenteel niet zo best met hem,overaktieve schildklier,blaasgruis en tandvlees problemen,ziet er naar uit dat het binnen enkele weken afgelopen is met zijn leven.Je kunt dus nagaan dat hij mij inmiddels flink wat geld gekost heeft aan consulten en medicijnen en speciaal voer.Nee dat vind ik niet leuk en kan het ook bijna niet meer betalen,Maar waar ik van overtuigd ben is dat mijn dierenarts geen dingen doet die niet nodig zijn,dat weet ik zeker.

Je gevoel is je beste raadgever,er zijn best wel "goede" dierenartsen.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2009 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak les ik over dierenartsen en de daaraan verbonden kosten: Minder vaak lees ik, dat je (als je eigen er in verdiept tenminste) je erg veel geld kunt besparen! Als je voor elk piepje en wondje naar de dierenarts loopt, ja, dan kan dat aardig in de papieren gaan lopen. Een teek bijvoorbeeld, niets is zo eenvoudig als een teek verwijderen, velen gaan al sirect naar de dierenarts, nagels knippen: Dat kun je zelf, een opgelopen wond: Die behandel je zelf! Wat diarree, ook dat regel je zelf (vasten!) Maar ja, veel mensen menen, dat ze voor elk klein aandoeninkje direcht naar de dierenarts moeten stappen, en die dierenarts: Die lacht er mee! Je moet maar eens goed kijken, als je in zo'n wachtkamer zit te wachten, voor wat onbenulligheden de mensen daar komen met hun kat, hamster, hond, noem het maar op! Ik betaal een keer per jaar zo'n 50 euro: De jaarlijkse cocotailprik, da's dan ook alles, en vlooien en teken: Controleer je huisdier gewoon dagelijks! En koop alleen in de benodgde maanden wat pipetjes tegen vlooien en teken.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2009 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

quote
[ De jaarlijkse cocotailprik, da's dan ook alles]
De jaarlijkse coctailprik hoeft niet meer en kan met een gerust hart 1 x per 3 jaar gegeven worden. Wel is het raadzaam te enten tegen ziekte van Weil als uw hond in contact met water komt.