la
door laurina2 Aug 15, 2012 om 11:26
Vrije tijd & tuin

Digital camera Lidl

Beste helpers,alweer een vraag!

Ik heb ongeveer 4 jaar terug een Digitale camera gekocht bij de "Lidl ".Dat is 2 jaar in de kast blijven liggen zonder te gbruiken(batterijen uit het toestel).
Gisteren heb ik ontdekt dat je eigenlijk geen garantie of mogelijkheid hebt om onderdelen die stuk zijn bij te kopen.
Mijn oplader voor de lithiumbatterijen is stuk,heb gebeld met "Support Targa"dit is het bedrijf waar je via "Lidl"naar verwezen wordt.
Zij geven aan dat zij uitsluitend voor " Lidl "produceren heb ik zo begrepen?
De spullen liggen dan 3 weken bij "Lidl "waarna ze terug gaan indien niet verkocht.Nu blijkt dat zo'n oplader absoluut niet meer te koop is bij hen en ik kreeg het advies op het internet te zoeken met nummer NP 40 Nytech DS-7010.
Het is niet mijn bedoeling een verlopen garantie af te dwingen maar het is toch wel gek dat je een fototoestel dat overigens perfect heeft gewerkt weg moet gooien plus de batterijen van € 10 per stuk,omdat je ze niet meer kan opladen.
Hier heb ik wel mee geleerd nooit meer non-food bij de "Lidl "te kopen,dat verder voor mij een prima supermarkt is.
Mijn vraag is aan jullie:zou er nog een mogelijkheid zijn zo'n oplader te bemachtigen.
Ik heb natuurlijk wel gezocht op het internet maar kom bij zaken uit waar een oplader al snel boven de €50 komt.
Een nieuw toestel heb ik gezien dat voor mijn huis/tuin gebruik een € 70 kost waar ook weer een oplader en batterijen bij moeten worden aangeschaft.Al met al een sof aankoop.
Ik ben benieuwd of iemand nog een tip voor mij heeft,alvast bedankt,

met groet,Laurina

7176 16 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Aug 15, 2012 om 11:43
740 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe weet je zeker dat de oplader stuk is en niet de accu's? Oplaadbare batterijen en accu's die langer dan een jaar niet gebruikt worden gaan meestal stuk en kunnen dan ook niet meer worden opgeladen.

Verder kan ik zeggen dat de service van de Lidl en Targa prima is mits je nog in de garantie periode van 3 jaar zit!

cathy1
door cathy1 - Aug 15, 2012 om 11:48
125 Antwoorden / 2 Vragen

Voor ongeveer 25-30 kun je een universeel lader kopen voor lithium batterijen. Heb ik ook en werkt prima. Misschien is dat ook een oplossing voor jou?

cathy1
door cathy1 - Aug 15, 2012 om 11:49
125 Antwoorden / 2 Vragen

eh.. 25-30 euro, maar dat begreep je neem ik aan wel

freya
door freya - Aug 15, 2012 om 11:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo laurina2,

Eerlijk gezegd betwijfel ik of de oplader wel stuk is. Je hebt een grotere kans dat de accu stuk is. Dergelijke accu's mag je niet ongebruikt laten liggen en twee jaar 'ongebruikt' is wel erg lang. Zo'n accu is dan zeer diep ontladen en krijg je waarschijnlijk dan niet meer in conditie.

De oplader is met een voltmeter een een kleine aangesloten belasting, door een handige klusser wel na te meten. Als dan blijkt dat de lader goed is, kun je overwegen een nieuwe accu te kope. Als dat al mogelijk is en als de prijs niet te hoog is.....

m.vr.gr. Freya

hereistom
door hereistom - Aug 15, 2012 om 11:51
740 Antwoorden / 1 Vragen

Hier heb ik wel de NP40 accu gevonden; http://www.accu-shop.nl/fuji-np-40-np40.html

tr
door trappist - Aug 15, 2012 om 11:54
240 Antwoorden / 0 Vragen

als ik zoek op Marktplaats met "Nytech" kom ik vergelijkbare toestellen tegen,
maar ik zou gewoon een nieuw toestel kopen omdat waarschijnlijk uw accu niet veel meer zal presteren zoals al beschreven...

la
door laurina2 - Aug 15, 2012 om 12:24
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers,

even een aanvulling:
Ik denk dat de oplader stuk is omdat hij bij de eerste keer direct flikkerend groen licht gaf.Voorheen was het lichtje rood totdat de batterij opgeladen was en dan pas groen.Toch heb ik hem 10 uur de tijd gegeven maar hij is en blijft leeg.Ik ga vanavond de tip van Freya opvolgen en bij een buur vragen of hij de batterijen en/of de oplader kan testen.Ik heb er niet aangedacht dat de batterijen stuk konden zijn:>(
Ik hoop dat dit zo zal zijn,ik heb de tip van hereistom ook opgevolgd maar zie er geen Nytech bij staan.
Omdat Targa mij op het hart heeft gedrukt vooral te kijken naar de afbeelding en maten van de oplader vind ik dit op dit moment tricky,maar hou het wel in gedachten.
Heb de site bij mijn favo's gezet:>)

Met groet Laurina

freya
door freya - Aug 15, 2012 om 12:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=laurina2 schreef op woensdag 15 aug 2012, 12:24]Beste helpers,

even een aanvulling:
Ik denk dat de oplader stuk is omdat hij bij de eerste keer direct flikkerend groen licht gaf.Voorheen was het lichtje rood totdat de batterij opgeladen was en dan pas groen.
....
Als een oplader defect is, doet hij het meestal helemaal niet meer. Het feit dat er een groen lampje flikkert, geeft mij toch het gevoel dat de oplader wel in orde is, maar dat er géén accuspanning wordt gemeten. De accu is waarschijnlijk helemaal dood. Wellicht dat de handige buurman uitsluitsel kan geven....

Freya

la
door laurina2 - Aug 15, 2012 om 17:15
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers,

helaas heeft de buur geen apparaat om lithium batterijen te testen,ik zal daar voor naar een fotozaak moeten.
Wel denkt hij dat het grote euvel is dat de batterij niet genoeg contact maakt met de oplader.
De batterij ligt ook niet echt vast aangeklikt,misschien toch de oplader kapot!
De oplader knippert ook als er geen batterij in zit? ik weet het niet meer,zie morgen wel wat de helper van de fotozaak zegt.
Ik ben wel geschrokken van de prijs van de batterijen,ik had in mijn herinnering € 10 maar dat blijkt nu toch minimaal €22,50 te zijn.
En het is toch handig dat je twee van die dingen hebt,om niet mis te grijpen.

Het lijkt erop dat een nieuw fototoestel de enige optie is,maar dat weet ik morgen.
wat ik wel weet is dat ik nu een gerenomeerd merk neem waar wel altijd onderdelen van zijn aan te schaffen.

Ik laat weten hoe dit afloopt :>)

Met groet Laurina

macwouter
door macwouter - Aug 15, 2012 om 19:36
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ach meiske toch,spendeer geen geld meer aan die camera. Voor een paar tientjes meer heb je al een mooie camera van een goed merk.

la
door laurina2 - Aug 16, 2012 om 09:52
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers,

na een nachtje er over geslapen te hebben heb ik het besluit genomen een nieuwe camera te kopen.
Ik blijf dit kapitaal vernietiging vinden want er mankeert helemaal niets aan de camera zelf.
Zal goed opletten of onderdelen (niet eeuwig )maar wel een redelijke tijd aangeschaft kunnen worden.
Nu nog uitvogelen wat,welk en waar:>)te kopen.
Heeft iemand een suggestie?ik wil niet meer uitgeven dan € 100 ben hier een beetje van geschrokken,dit is een veel duurder toestel dat nu in de afvalbak terecht komt.

Ik hoor graag van jullie,

met groet,Laurina

Gr
door Grunn1 - Aug 16, 2012 om 10:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Redelijk goede simpele cameras zijn er al vanaf 70 euro. Een goede betaalbare camera is bijvoorbeeld de Nikon Coolpix L25 voor € 69,00. Goed merk en beter dan dat onbekende spul.
Digitale cameras worden steeds goedkoper en beter (kwaliteit fotos). De levensduur wordt er niet altijd beter op. Het is een product die je ongeveer elke 3 a 4 jaar kan/moet vervangen. Ook de batterijen hebben geen levenslange gebruikers duur en vervanging is vaak al duurder of net zo duur als een nieuwe camera.
Hou er tegenwoordig wel rekening mee dat de techniek snelle stappen maakt en dat elektronica daardoor sneller aan vervanging toe is dan vroeger.
Het fotorolletje is vervangen door compactflash kaarten (steeds minder te krijgen) en deze zijn alweer vervangen door sdhc kaarten maar ook deze worden inmiddels op grote schaal vervangen door micro sd kaartjes (goedkoper dan sdhc) met nog meer geheugen. Je moet dan ook niet raar opkijken dat over 1 a 2 jaar dit de standaard is.

la
door laurina2 - Aug 16, 2012 om 10:57
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers na een paar uurtjes zoeken op het net denk ik de keuze te maken voor de Samsung Digitale camera ST66+Tas+2 lithium accu's ad.€99,95.
En hier is ook een oplader bij,ik heb dat speciaal gevraagd:>)
Ik weet inmiddels dat dit niet de perfecte camera zal zijn als je echt prof. wilt fotograferen.
Maar voor de huis/tuin en keukenkiekjes denk ik hier voldoende aan te hebben.

Heeft iemand ervaring met dit toestel?

Met groet,Laurina

Gr
door Grunn1 - Aug 16, 2012 om 11:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=laurina2 schreef op donderdag 16 aug 2012, 10:57]Beste helpers na een paar uurtjes zoeken op het net denk ik de keuze te maken voor de Samsung Digitale camera ST66+Tas+2 lithium accu's ad.€99,95.
En hier is ook een oplader bij,ik heb dat speciaal gevraagd:>)
Ik weet inmiddels dat dit niet de perfecte camera zal zijn als je echt prof. wilt fotograferen.
Maar voor de huis/tuin en keukenkiekjes denk ik hier voldoende aan te hebben.

Heeft iemand ervaring met dit toestel?

Met groet,Laurina

Zoals je zelf al zeg "het is niet de perfecte camera". In deze prijsklasse zijn de meeste cameras geschikt voor simpele huis/tuin kiekjes. Verwacht geen uitmuntende fotos en een levensduur van 10 jaar en zoals ik al eerder heb gemeld zal een (goedkope) camera zeker na 3 a 4 jaar wederom aan vervanging toe zijn. Laat ook de batterijen niet weer jaren ongebruikt in de kast liggen en wissel beide dan ook regelmatig voor gebruik.

la
door laurina2 - Aug 16, 2012 om 12:09
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste epcot,

natuurlijk heb ik mijn les geleerd!
Ben nog eens extra gaan zoeken kwam op de site "kieskeurig"uit waar een heleboel uitgelegd word waar je op moet letten bij de aanschaf digitale camera.
Wat ik gevonden heb is toch dat die van de Block het beste qua prijs is ,plus de mogelijkheden die het heeft.
Ik heb hem inmiddels besteld en zal zien of het oke is,ik heb mijn twijfels over de oplader dat staat nergens vermeld?
Ik heb wel een mail van de Block waarin duidelijk gezegd wordt dat die erbij zit,afwachten dus.
Ik laat van mij horen als het zover is.

Iedereen bedankt voor de reacties ik heb daar veel aan gehad :>)en.......... heb dus met schade geleerd alles te gebruiken haha! en niet in de kast te laten liggen!

Met groet Laurina

la
door laurina2 - Aug 20, 2012 om 09:15
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste helpers,

na een eerste fiasco,voor de tweede keer geprobeerd modern te zijn om via het internet te kopen,dat blijkt voor mij niet weggelegd.
Na zaterdag het transport te hebben gevolgd(ging goed tot levering)was er opeens de melding "geadresseerde onbekend op dit adres".
Heb tot 's avonds zes uur gewacht,kan foutje zijn toch? maar geen fototoestel afgeleverd.
Heb de boel dus geannuleerd, heb geen zin weer dagen te wachten met het risico dat ik een pakketje ontvang dat een wereldreis heeft ondergaan met alle mogelijke gevolgen.
Heb inmiddels van de Block bericht gekregen dat zij de koop annuleren en uit gaan zoeken wat Post NL aan het doen is.
Dit is dus het relaas ik had het leuk gevonden door te kunnen geven hoe het nieuwe toestel etc.is,maar hier houd voor mij dit topic op.

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken,

met groet Laurina