le
door leon40 Oct 22, 2011 om 17:22
Vrije tijd & tuin

Eci

hoe kan het dat een boekenclubje als eci mensen in het openbaar kan afpersen zonder enige conseqensies van justitie of inmenging van den haag heb op de kassa-site medere ver halen gelezen en ben zelf ook slachtoffer geworden wet kan ik hier aan doen zonder dat mij dit kappitalen gaat kosten moet 99.50 bet en wist niet eens dat ik lid was ,ik heb niks getekend en 1 keer iets besteld een jaar geleden wie helpt ons aan wat gratis advies zonder ongevraagt lidmaatschap natuurlijk l .v. elburg

3744 11 Rapporteer

gr
door grootvader_1 - Oct 22, 2011 om 17:40
153 Antwoorden / 44 Vragen

Helaas,
slecht nieuws voor u.
Als u bij ECI wat besteld gaat u daar ook een lidmaatschap aan voor minimaal 1 jaar waarbij u zich verplicht om eens per kwartaal een artikel uit hun catalogus te bestellen (en uiteraard te betalen!)..

Het is dan ook zaak om dat ECI per aangetekende brief te laten weten dat u na dat lidmaatschapsjaar géén verlenging wil.

In mijn tijd was het nog zo dat men uit die catalogus het meest goedkope artikel kon bestellen.
Tegenwoordig schijnt men ook verplicht te zijn om het z.g. kroonboek daarbij ook af te nemen, een boek overigens dat nu niet bepaald topliteratuur was..

Dus, betaal nu maar en schrijf die brief want anders wordt uw lidmaatschap stilzwijgend verlengt en gaat het u nog meer kosten.

Voortaan beter opletten bij het aangaan ven verbintenissen.

De Vrije Vogel

birdies
door birdies - Oct 22, 2011 om 18:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@grootvader: je kunt ook bij ECI bestellen zonder lid te worden *klik*

Weet natuurlijk niet op welke wijze topicstarter heeft besteld.

sw
door swat1500 - Oct 22, 2011 om 20:07
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ECI geldt alleen de verplichting om per jaar 4 VIP boeken te kopen. Alleen dan mag ECI volgens de Wet bepaalde kortingen op de (wettelijk vastgestelde) boekenprijzen geven.

Gelukkig krijg je tegenwoordig niet meer automatisch een "kroonboek" in je maag gesplitst maar, als je niet aan voornoemde verplichting hebt voldaan, een (soort) boekenbon (die je zelf moet betalen) waarmee je een of meer boeken (naar eigen keuze) kan bestellen bij ECI.

Als je een dergelijke verplichting niet wilt aangaan moet je dus geen lid worden van ECI ook als is dat de enige mogelijkheid om een bepaald boek goedkoper te kunnen kopen.

eci webcare
door eci webcare - Nov 2, 2011 om 16:02
13 Antwoorden / 0 Vragen

@leon40
Excuus voor de late reactie. Om exact te kunnen nagaan waarom deze herinnering naar u is verzonden heb ik uw gegevens nodig. Ik verzoek u vriendelijk het klantnummer of adres per e-mail naar ons toe te sturen. U kunt dit sturen naar webcare@eci.nl
Ik wacht uw reactie af en probeer daar zsm op te reageren

Met vriendelijke groet,

Kathinka
ECI Webcare

lo
door lourdes - Oct 29, 2012 om 14:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Schande, en nog eens schande.

Toen ik lid werd enkele jaar geleden werd mij verzekerd dat er geen verplichting was om per kwartaal te bestellen. Eens per jaar zou genoeg zijn, meer mocht natuurlijk ook. Nu ontvang ik een rekening (let op een rekening ) Voor een vrije keuze bon, dat ik niet eens heb gekregen!!!
Ik vraag om op te zeggen en de telefoniste zegt: ja, zodra u de resterende 2 boeken heeft besteld en betaald. Dit lijkt steeds meer op de reklame over de meneer dat bij de sportschool komt opzeggen met zijn been in de gips. Aan de balie krijgt hij te horen "Jazeker, over een half jaar" .....

Trek mijn leer hier uit. Ik luister nooit naar telefonichs verkoop, laat staan dat ik ooit een toezegging doe..... voor je het weet zit je diep in de problemen en heel wat eurootjes armer....

valerius-2
door valerius-2 - Oct 29, 2012 om 15:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Die zaken spelen al zolang op niet goed kijken naar de regeltjes, ook van hun kant proberen ze alles zo te regelen dat u haast niet meer ziet wat de gevolgen zijn als u 1 maal bij hun heeft gekocht.

eci webcare
door eci webcare - Oct 30, 2012 om 11:02
13 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lourdes schreef op maandag 29 okt 2012, 14:53]Schande, en nog eens schande.

Toen ik lid werd enkele jaar geleden werd mij verzekerd dat er geen verplichting was om per kwartaal te bestellen. Eens per jaar zou genoeg zijn, meer mocht natuurlijk ook. Nu ontvang ik een rekening (let op een rekening ) Voor een vrije keuze bon, dat ik niet eens heb gekregen!!!
Ik vraag om op te zeggen en de telefoniste zegt: ja, zodra u de resterende 2 boeken heeft besteld en betaald. Dit lijkt steeds meer op de reklame over de meneer dat bij de sportschool komt opzeggen met zijn been in de gips. Aan de balie krijgt hij te horen "Jazeker, over een half jaar" .....

Trek mijn leer hier uit. Ik luister nooit naar telefonichs verkoop, laat staan dat ik ooit een toezegging doe..... voor je het weet zit je diep in de problemen en heel wat eurootjes armer....

Vervelend te vernemen dat er een miscommunicatie heeft plaatsgevonden.
Graag wil ik het voor u oplossen. Stuur een e-mail met uw klantgegevens en telefoonnnummer via webcare@eci.nl en vermeld daarbij de volgende referentie:
ECI-KASSA-Sant19.

In afwachting van uw antwoord.

ECI webcare

eci webcare
door eci webcare - Oct 30, 2012 om 11:06
13 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 29 okt 2012, 15:24]Die zaken spelen al zolang op niet goed kijken naar de regeltjes, ook van hun kant proberen ze alles zo te regelen dat u haast niet meer ziet wat de gevolgen zijn als u 1 maal bij hun heeft gekocht.

eci webcare
door eci webcare - Oct 30, 2012 om 11:11
13 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 29 okt 2012, 15:24]Die zaken spelen al zolang op niet goed kijken naar de regeltjes, ook van hun kant proberen ze alles zo te regelen dat u haast niet meer ziet wat de gevolgen zijn als u 1 maal bij hun heeft gekocht.

Jammer genoeg is het ons niet duidelijk wat u bedoelt in uw bericht. Wij willen u graag van dienst zijn.
Stuur uw klacht/opmerking in een e-mail met uw klantgegevens en telefoonnnummer via webcare@eci.nl en vermeld daarbij de volgende referentie: ECI-KASSA-Sant19.

Met vriendelijke groet,
ECI webcare

lo
door lourdes - Oct 30, 2012 om 12:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=Vervelend te vernemen dat er een miscommunicatie heeft plaatsgevonden.
Graag wil ik het voor u oplossen. Stuur een e-mail met uw klantgegevens en telefoonnnummer via webcare@eci.nl en vermeld daarbij de volgende referentie:
ECI-KASSA-Sant19.

In afwachting van uw antwoord.

ECI webcare

Beste mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Wat leuk dat er hier zo snel wordt gereageerd. Ik heb gisteren nl. al twee e-mails opgestuurd naar ECI met contactgegevens op hun website. Nog steeds geen antwoord. Ook telefonisch contact opgenomen. De telefoniste was onverbiddelijk en leek een streng schoollerares die praat tegen een klein kind :-) maar waarschijnlijk doet ze zo omdat ze haar bevelen opvolgt. Ze heeft mij geprobeerd te manipuleren met schuldgevoel "U heeft destijds een X aantal spullen mogen bestellen tegen een aantrekkelijke prijs, dan doen ze toch niet voor niets?"(Met andere woorden: voor wat hoort wat enz. ) Maar ik ken die manipulatietaktieken (met dank aan Dr. Wayne Dyer en zijn geweldig boek "Het heft in eigen handen") Ik laat me niet manipuleren. Ik heb in het verleden genoeg dingen besteld bij ECI en als ik als klant ben gebleven was het omdat die irritante bestelplicht versoepeld zou worden.
Maar goed..... Ik krijg van haar dus een copie van de Vrije Keuze Bon. En informatie over de nieuwe regels. Gelukkig maar, want ik heb geen informatie over die veranderingen én geen Vrije Keuze Bon (wél de rekening, het allerbelangrijkst)
Ik zal contact opnemen met de door u gegeven code. Ben benieuwd.

Nogmaals bedankt voor uw reatie en vriendelijke groet.

siemoon
door siemoon - Mar 11, 2013 om 06:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

Als bovenstaande niet duidelijk genoeg is dan weet ik het niet meer hoor!
Als ik alles zo hierboven lees is het dus nog steeds een en al ellende. Mijn slechte ervaring is alweer van wat jaartjes geleden maar ik zeg:
"JE KUNT BETER IETS MEER BETALEN VOOR HET BOEK DAT JE WIL HEBBEN DAN DAT JE HET GOEDKOPER BESTELD BIJ ECI EN BESPAAR JEZELF EEN ECI TRAUMA!"
Lees trouwens altijd al de voorwaarden goed door voordat je iets besteld of aangaat bij welk bedrijf dan ook want het zijn een stel oplichters bij elkaar!