Eci
hoe kan het dat een boekenclubje als eci mensen in het openbaar kan afpersen zonder enige conseqensies van justitie of inmenging van den haag heb op de kassa-site medere ver halen gelezen en ben zelf ook slachtoffer geworden wet kan ik hier aan doen zonder dat mij dit kappitalen gaat kosten moet 99.50 bet en wist niet eens dat ik lid was ,ik heb niks getekend en 1 keer iets besteld een jaar geleden wie helpt ons aan wat gratis advies zonder ongevraagt lidmaatschap natuurlijk l .v. elburg
Helaas,
slecht nieuws voor u.
Als u bij ECI wat besteld gaat u daar ook een lidmaatschap aan voor minimaal 1 jaar waarbij u zich verplicht om eens per kwartaal een artikel uit hun catalogus te bestellen (en uiteraard te betalen!)..
Het is dan ook zaak om dat ECI per aangetekende brief te laten weten dat u na dat lidmaatschapsjaar géén verlenging wil.
In mijn tijd was het nog zo dat men uit die catalogus het meest goedkope artikel kon bestellen.
Tegenwoordig schijnt men ook verplicht te zijn om het z.g. kroonboek daarbij ook af te nemen, een boek overigens dat nu niet bepaald topliteratuur was..
Dus, betaal nu maar en schrijf die brief want anders wordt uw lidmaatschap stilzwijgend verlengt en gaat het u nog meer kosten.
Voortaan beter opletten bij het aangaan ven verbintenissen.
De Vrije Vogel
Bij ECI geldt alleen de verplichting om per jaar 4 VIP boeken te kopen. Alleen dan mag ECI volgens de Wet bepaalde kortingen op de (wettelijk vastgestelde) boekenprijzen geven.
Gelukkig krijg je tegenwoordig niet meer automatisch een "kroonboek" in je maag gesplitst maar, als je niet aan voornoemde verplichting hebt voldaan, een (soort) boekenbon (die je zelf moet betalen) waarmee je een of meer boeken (naar eigen keuze) kan bestellen bij ECI.
Als je een dergelijke verplichting niet wilt aangaan moet je dus geen lid worden van ECI ook als is dat de enige mogelijkheid om een bepaald boek goedkoper te kunnen kopen.
@leon40
Excuus voor de late reactie. Om exact te kunnen nagaan waarom deze herinnering naar u is verzonden heb ik uw gegevens nodig. Ik verzoek u vriendelijk het klantnummer of adres per e-mail naar ons toe te sturen. U kunt dit sturen naar webcare@eci.nl
Ik wacht uw reactie af en probeer daar zsm op te reageren
Met vriendelijke groet,
Kathinka
ECI Webcare
Schande, en nog eens schande.
Toen ik lid werd enkele jaar geleden werd mij verzekerd dat er geen verplichting was om per kwartaal te bestellen. Eens per jaar zou genoeg zijn, meer mocht natuurlijk ook. Nu ontvang ik een rekening (let op een rekening ) Voor een vrije keuze bon, dat ik niet eens heb gekregen!!!
Ik vraag om op te zeggen en de telefoniste zegt: ja, zodra u de resterende 2 boeken heeft besteld en betaald. Dit lijkt steeds meer op de reklame over de meneer dat bij de sportschool komt opzeggen met zijn been in de gips. Aan de balie krijgt hij te horen "Jazeker, over een half jaar" .....
Trek mijn leer hier uit. Ik luister nooit naar telefonichs verkoop, laat staan dat ik ooit een toezegging doe..... voor je het weet zit je diep in de problemen en heel wat eurootjes armer....
Die zaken spelen al zolang op niet goed kijken naar de regeltjes, ook van hun kant proberen ze alles zo te regelen dat u haast niet meer ziet wat de gevolgen zijn als u 1 maal bij hun heeft gekocht.
[quote=lourdes schreef op maandag 29 okt 2012, 14:53]Schande, en nog eens schande.
Toen ik lid werd enkele jaar geleden werd mij verzekerd dat er geen verplichting was om per kwartaal te bestellen. Eens per jaar zou genoeg zijn, meer mocht natuurlijk ook. Nu ontvang ik een rekening (let op een rekening ) Voor een vrije keuze bon, dat ik niet eens heb gekregen!!!
Ik vraag om op te zeggen en de telefoniste zegt: ja, zodra u de resterende 2 boeken heeft besteld en betaald. Dit lijkt steeds meer op de reklame over de meneer dat bij de sportschool komt opzeggen met zijn been in de gips. Aan de balie krijgt hij te horen "Jazeker, over een half jaar" .....
Trek mijn leer hier uit. Ik luister nooit naar telefonichs verkoop, laat staan dat ik ooit een toezegging doe..... voor je het weet zit je diep in de problemen en heel wat eurootjes armer....
Vervelend te vernemen dat er een miscommunicatie heeft plaatsgevonden.
Graag wil ik het voor u oplossen. Stuur een e-mail met uw klantgegevens en telefoonnnummer via webcare@eci.nl en vermeld daarbij de volgende referentie:
ECI-KASSA-Sant19.
In afwachting van uw antwoord.
ECI webcare
[quote=valerius-2 schreef op maandag 29 okt 2012, 15:24]Die zaken spelen al zolang op niet goed kijken naar de regeltjes, ook van hun kant proberen ze alles zo te regelen dat u haast niet meer ziet wat de gevolgen zijn als u 1 maal bij hun heeft gekocht.
[quote=valerius-2 schreef op maandag 29 okt 2012, 15:24]Die zaken spelen al zolang op niet goed kijken naar de regeltjes, ook van hun kant proberen ze alles zo te regelen dat u haast niet meer ziet wat de gevolgen zijn als u 1 maal bij hun heeft gekocht.
Jammer genoeg is het ons niet duidelijk wat u bedoelt in uw bericht. Wij willen u graag van dienst zijn.
Stuur uw klacht/opmerking in een e-mail met uw klantgegevens en telefoonnnummer via webcare@eci.nl en vermeld daarbij de volgende referentie: ECI-KASSA-Sant19.
Met vriendelijke groet,
ECI webcare
[quote=Vervelend te vernemen dat er een miscommunicatie heeft plaatsgevonden.
Graag wil ik het voor u oplossen. Stuur een e-mail met uw klantgegevens en telefoonnnummer via webcare@eci.nl en vermeld daarbij de volgende referentie:
ECI-KASSA-Sant19.
In afwachting van uw antwoord.
ECI webcare
Beste mevrouw,
Bedankt voor uw reactie. Wat leuk dat er hier zo snel wordt gereageerd. Ik heb gisteren nl. al twee e-mails opgestuurd naar ECI met contactgegevens op hun website. Nog steeds geen antwoord. Ook telefonisch contact opgenomen. De telefoniste was onverbiddelijk en leek een streng schoollerares die praat tegen een klein kind :-) maar waarschijnlijk doet ze zo omdat ze haar bevelen opvolgt. Ze heeft mij geprobeerd te manipuleren met schuldgevoel "U heeft destijds een X aantal spullen mogen bestellen tegen een aantrekkelijke prijs, dan doen ze toch niet voor niets?"(Met andere woorden: voor wat hoort wat enz. ) Maar ik ken die manipulatietaktieken (met dank aan Dr. Wayne Dyer en zijn geweldig boek "Het heft in eigen handen") Ik laat me niet manipuleren. Ik heb in het verleden genoeg dingen besteld bij ECI en als ik als klant ben gebleven was het omdat die irritante bestelplicht versoepeld zou worden.
Maar goed..... Ik krijg van haar dus een copie van de Vrije Keuze Bon. En informatie over de nieuwe regels. Gelukkig maar, want ik heb geen informatie over die veranderingen én geen Vrije Keuze Bon (wél de rekening, het allerbelangrijkst)
Ik zal contact opnemen met de door u gegeven code. Ben benieuwd.
Nogmaals bedankt voor uw reatie en vriendelijke groet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer