he
door henri1942 Dec 20, 2011 om 09:32
Vrije tijd & tuin

Een slecht vuurtje

Op 20-10-2011 koop ik bij Point Fumée in Almere Buiten een aansteker voor € 2,00.
Binnen twee weken is het ding defect.
Op 9 november wordt ik getroffen door een heftig hartinfarct met spoedoperatie.
Ik kan dus niet terug met de aansteker door deze ingreep, dit kan ik pas ca. drie weken na mijn operatie. Vertel daarbij dat ik dus niet eerder terug kon komen i.v.m. met het voorgaande.
Ik wordt lacherig te woord gestaan en krijg als reactie man wat wil je nu voor een product van € 2,00 krijg je geen garantie.
Gezien deze onbeschofte behandeling was dit voor mij het laatste bezoek aan deze zaak.
Het gaat mij niet om het bedrag maar met name de wijze waarop ik wordt behandeld.

Wie heeft ook dergelijke ervaringen?

Henri1942

1078 19 Rapporteer

freya
door freya - Dec 20, 2011 om 10:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou me inderdaad niet zo druk maken om een aansteker van €2,00.... Is ook veel beter voor je hart..... Volgende keer gewoon een ander merk kopen, of nog beter, koop een fatsoenlijke die je kunt navullen. Is op den duur een heel stuk goedkoper.

Freya

tenormin
door tenormin - Dec 20, 2011 om 11:04
16847 Antwoorden / 108 Vragen

henri1942

Ik neem aan dat u nu bent gestopt met roken? Zo niet, koopt u dan gewoon bij een Primera zaak een slof sigaretten; krijgt u altijd een aansteker cadeau. Ik ga niet adviseren wat beter is; heeft de cardioloog al gedaan. Beterschap!

zwemmer
door zwemmer - Dec 20, 2011 om 11:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het is dan ook wel een beetje weg van de wereld om een aansteker een aantal weken na de koop ervan met een reklamering terug te brengen. Hun verbazing laten de mensen van de winkel op niet al te fijne manier blijken. Wat wil je? Het is echt een beetje buitengewoon en niet iedereen drukt zich even jofel en beheerst uit.

Zwemmer

vladja
door vladja - Dec 20, 2011 om 11:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 20 dec 2011, 11:04]henri1942

Ik neem aan dat u nu bent gestopt met roken? Zo niet, koopt u dan gewoon bij een Primera zaak een slof sigaretten; krijgt u altijd een aansteker cadeau. Ik ga niet adviseren wat beter is; heeft de cardioloog al gedaan. Beterschap!

Chat chat chat, bla bla bla. Weer een dwangmatige geurvlag achtergelaten, omdat je overal op moet regeren. Heeft niets met de kwaliteit van een aansteker te maken.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 20, 2011 om 12:02
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dit topic is toch niet serieus mag ik hopen??!

zwemmer
door zwemmer - Dec 20, 2011 om 12:02
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@Tenormin. Het is voor zover ik begrepen heb de bedoeling om in te gaan op het probleem/de vraag van de TS. Met bemoedering wordt niet aan de dubbele verontwaardiging (= kwaliteit aansteker en gedrag van personeel) van de TS ingegaan.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Dec 20, 2011 om 12:06
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 20 dec 2011, 12:02]Dit topic is toch niet serieus mag ik hopen??!

Denk het wel. Maar de klemtoon zal liggen op het bezwaar tegen de onplezierige omgangsvorm waardoor de TS in de pen klom en zich tot de site wendde. Hij voelt zich wellicht in de zijk gezet en kan met dat gevoel niet omgaan.

Zwemmer

swiveltop
door swiveltop - Dec 20, 2011 om 12:07
12 Antwoorden / 1 Vragen

@henri1942:

uiteraard heeft u gelijk,u koopt een aansteker,die hoort het te doen en dan blijkt hij het niet goed te doen.
Maar zoals door anderen al is genoemd;maak u niet te druk,het gaat om 2 euro,om een produkt wat in massale aantallen wordt geproduceerd en waarbij een misser wel eens voorkomt,dat kan die winkel ook niet altijd weten.

Tijdje terug had ik een pakketje van 5 aanstekers bij een winkel gekocht,voor de spotprijs van 1 euro,ik dacht mooi die wil ik hebben.
En ze deden het allemaal prima,wel een week lang dus na 5 weken zat ik alsnog zonder aansteker :-(

In plaats van ermee terug te gaan bedacht ik mij dat het zinvoller is om diezelfde energie die het kost om dat te doen,beter is om dan maar een andere aansteker ergens anders te kopen.

Het heeft geen zin om u te ergeren aan iets onbetekenends als een aansteker van 2 euro,krijgt die de eer om uw dag te bederven?,ik mag hopen van niet.
Dit soort voorvallen gebeuren elke dag en overal,er zit geen opzet achter,winkels kopen die spullen in zonder verkeerde bedoelingen,niet om u op te lichten voor 2 euro.

Maak u druk om dingen die er echt toe doen,uw gezondheid in de eerste plaats.

Beterschap :-)

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 20, 2011 om 12:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dus na bijna maanden terug gaan met een aansteker van 2 euro moeten we hier serieus nemen??

Sorry maar ik zou je als winkelier ook uitlachen.

zwemmer
door zwemmer - Dec 20, 2011 om 12:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Uitlachen hoeft nu ook weer niet. Misschien een beetje rekening houden met iemand die zelf niet door heeft dat dit vreemd is en die wat overgevoelig reageert. Dan zou je zelfs een briljante winkelier worden, Sonja.

Zwemmer

loreleigil
door loreleigil - Dec 20, 2011 om 12:34
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 20 dec 2011, 11:04]henri1942

Ik neem aan dat u nu bent gestopt met roken? Zo niet, koopt u dan gewoon bij een Primera zaak een slof sigaretten; krijgt u altijd een aansteker cadeau. Ik ga niet adviseren wat beter is; heeft de cardioloog al gedaan. Beterschap! En hoe komt u er bij dat TS rookt? Een aansteker kun je ook kopen om waxinelichtjes of kaarsen aan te steken. Ongefundeerde, zeikerige conclusie!

empyria
door empyria - Dec 20, 2011 om 12:42
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vraag me af of ikzelf m'n gezicht wel in de plooi had kunnen houden als ik daar gewerkt had...;-)

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 20, 2011 om 13:27
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 20 dec 2011, 11:32]...[quote=zwemmer schreef op dinsdag 20 dec 2011, 12:02]...[quote=loreleigil schreef op dinsdag 20 dec 2011, 12:34]...
Jeey, laten we met z'n allen één persoon gaan bashen, da's leuk, gewoon in elk topic volhouden, misschien dat die persoon uiteindelijk wel knapt. Lachen joh!

Jeetje, zitten we hier op de kleuterschool ofzo?

go
door goldensky - Dec 20, 2011 om 15:51
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan mij druk maken over al die mensen die zeggen "wat maak jre je druk over een product van 2 euro" zelfs voor 2 euro mag je een deugelijk poduct verwachten.
Helaas hebben ze wel weer gelijk over de termijn waarnaar geklaagd wordt
Was u niet in de gelegenheid om iemand anders eerder naar de winkel te sturen.
Van de winkeliers van tegenwoordig is ook wel wat te zeggen,de klant is en wordt al lang niet meer als koning behandeld.

macwouter
door macwouter - Dec 20, 2011 om 17:25
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo.
En toch herken ik dit geval van Henry.Hij kan er niets aan doen dat is de aard van het beestje. Ik werk bij een bedrijf waar je 3 zegeltjes kunt sparen en met een kleine bijbetaling krijg je een mooi keukenmes (nu weten de meeste hier op het forum waar ik werk ). Ook kun je buiten die actie via een pasje voor geld sparen en je wilt niet weten wat voor capriolen de mensen uithalen voor hun vergeten punten of zegeltjes.Zijn ze vaak al tien kilometer verder dan komen ze toch terug voor een zegeltje of freebee.s (1 cent p/l ).Ik ben het gewend en lach er niet meer om en heb er meer medelijden mee. Maar een klant uitlachen kun je niet maken en een nieuwe aansteker kost een winkelier ook maar 90 cent en die eet er echt geen boterham minder door.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 20, 2011 om 17:32
1961 Antwoorden / 1 Vragen

En ik kan me druk maken om mensen die werkelijk na 1,5 maand teruggaan naar de winkel voor een aansteker van 2 euro en dan ook nog denken dat ze serieus genomen worden.

En dat nadat je herstellende bent van een hartinfarct.

Geloof geen bal van dit topic.

de eelco
door de eelco - Dec 20, 2011 om 18:42
607 Antwoorden / 92 Vragen

beste henri1942...ik koop mijjn aanstekers bij de zwartemarkt in beverwijk...50 stuks voor 25 euro...ze zijn hervulbaar..ik doe er nu al zo,n 4 jaar mee en heb er nog 13 over..als er 1 stuk gaat gooi ik hem gewoon weg en pak een andere.advies maak je niet zo druk kan een keer voorkomen dat een product stuk gaat in een korte tyd..koop een goede hervulbaren aansteker en je hebt er een lange tyd plezier van..de axion verkoop gasbussen voor een leuke prijs..hoop wel dat deze topic serieus is want ik kan me niet voorstellen dat iemand zich druk maakt om een aanstekertje want dan krijg je het van zelfs wel aan je hart...beterschap

he
door henri1942 - Dec 21, 2011 om 18:36
43 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Kassa Forum Leden,

Ik ben al vrij lang ingescheven als specialist op mijn vakgebied, ik reageer echter niet vaak meer omdat ik doodziek wordt van de niet ter zake doende reacties.

Dat gebeurd nu ook weer Sonjaatje kan niet lezen en rekenen.

Ik vroeg alleen om gelijke ervaringen. En of een aansteker nu 10 cent of twee Euro kost dat maak niets uit voor de wet op de consumentenkoop. Als koper is het mijn recht een goed product te verwachten.

Tenomin, dank voor jouw reactie. Ik rook inderdaad niet meer streng voorschrift Cardioloog.

Ik beëindig hiermee ook de discussie over deze vraag.

Prettige feestdagen voor de positieve reageerders,

Henri1942

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 21, 2011 om 18:58
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan misschien niet rekenen en lezen maar sta gelukkig wel met mn beide benen op de grond en maak me druk om echt belangrijke dingen.

Prettige feestdagen voor de realistische reageerders.

Sonjaatje.