er
door erli Apr 23, 2006 om 13:41
Vrije tijd & tuin

Fluval 303

wie kan mij helpen aan informatie over een aquariumpomp (de fluval 303) en wel hoe deze in elkaar gebouwd moet worden ik heb er een gekregen maar krijg hem niet aan de praat. of is er iemand die daar een werktekening van heeft ?????

678 5 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Apr 23, 2006 om 16:26
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai erli,

De tekening hierboven is dacht ik wel bruikbaar, maar ik begrijp dat je hem niet aan de praat krijgt.

Vermoedelijk trekt hij alleen maar lucht en dan zal de pomp het water niet kunnen verplaatsen.

Mogelijke oplossing is dat je eerst het filter totaal vult met water, dus de in en uitgang gelijk houden boven het filter, met je vingers afsluiten, dan eerst de ingang in het water hangen en daarna de uitgang. zorg dat er geen lucht meer in komt. Dan het filter aanzetten.

Ik neem aan dat je weet wat voor soort filtermateriaal je moet gebruiken.

Groet en succes,
Hell-Rider

hutch
door hutch - Apr 24, 2006 om 20:29
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Erli,

ik heb wel wat gevonden, echter heel duidelijk is deze niet. Misschien dat u deze zelf wat duidelijk kunt maken, door de tekening op uw pc te zetten..... (beter iets dan niets...).

www.hagen.com/usa/aquatic/manuals/fluve20.cfm

Misschien heeft u hier ook nog wat aan (is wel in Duits): onderdelen

Succes, gr. Hutch

er
door erli - Apr 24, 2006 om 20:30
8 Antwoorden / 15 Vragen

deze tekening had ik ook gevonden maar hij is nogal onduidelijk maar in iedergeval bedankt

er
door erli - Apr 24, 2006 om 20:32
8 Antwoorden / 15 Vragen

bruikbare tip ik ga het proberen maar weet u ook welk fiter er in moet dat weet ik ook niet alvast bedankt

 heeft u geen duidelijke tekening hiervan??????

hell-rider
door hell-rider - Apr 24, 2006 om 23:24
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai erli,

Daar is geen tekening van, de aquariumpomp is de filter, die moet je met bepaalde materialen vullen.

Probeer nu eerst eens dat ding aan de praat te krijgen, lukt het om het water te laten stromen dan geef ik je een tip waarmee je deze kan vullen en een goed helder aquariumwater krijgt.

En let op het water stroomt erin aan de bovenkant en de afvoerslang zit dus onderaan.

Groet en succes,
Hell-Rider