Br
door Brko Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan alleen één dakpan, hierop is er contact geweest met kantoor en werd aangegeven dat herstel € 2500 zou bedragen.

Nu valt er een rekening op de mat:
€ 200 euro voor het rechtleggen van een dakpan.

Vreemd, want de dakpan is niet rechtgelegd, er is niet gesproken over voorrijkosten.

Deze factuur zal niet betaald worden. Wat is jullie advies hierin?

112 5 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 21, 2024 om 22:32
1371 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is er vooraf afgesproken?
Hoe hebt u dit bedrijf gevonden?

mahadma
door mahadma - Sep 21, 2024 om 22:46
11708 Antwoorden / 51 Vragen

Als u geen incassokosten wil hebben zou ik maar snel betalen.Tenzij dit "foute" dakdekkers zijn en u die (vermoedelijk) via google gevonden heeft als top adv. Voorrijkosten betaal je trouwens altijd. Plus arbeidsloon en eventuele onderdelen die betaald moeten worden.

sira
door sira - Sep 21, 2024 om 23:11
2522 Antwoorden / 24 Vragen

Het bedrijf is op uw verzoek naar u toegekomen. Ik weet niet waar ze vandaan komen, maar het heeft hun in ieder geval tijd maar ook benzine of diesel gekost. Als ze geen enkele klant daarvoor een factuur sturen, kunnen ze uiteindelijk beter stoppen met het bedrijf. Met liefdadigheid kom je als bedrijf niet ver. De factuur is dus niet onterecht.
Een bedrijf bij u op de hoek had ook kosten berekend.

Het is in ieder geval geen malafide bedrijf, want dan had u direct moeten betalen en niet middels een factuur.

Ik adviseer u ook te betalen, want wanbetalers gaan als een lopend vuurtje rond en kunt u straks niemand meer vinden.

Br
door Brko - Sep 21, 2024 om 23:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er afgesproken?
- bedrijf is gebeld, ze zouden komen kijken.
- ter plaatse bleek dat ze de klus niet konden klaren en zijn onverrichte zaken weer vertrokken
- er is dus geen tegenprestatie geleverd + niet gesproken over voorrijkosten

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2024 om 23:29
16928 Antwoorden / 108 Vragen

"Deze factuur zal niet betaald worden". Warom zou u dan advies willen, u heeft immers zelf de beslissing al genomen. Een onverstandige weliswaar, maar dat komt dan op uw bordje terecht.