salute
door salute Aug 27, 2009 om 14:24
Vrije tijd & tuin

Foto, op cd rom zetten

ik heb foto's op een cd rom gezet, met de bedoeling deze via een dvd speler, op de TV te bekijken. ik heb daarvoor cd's van Nashua dvd-rw en tdk cd-r80 voor gebruikt.  Mijn fototoestel is een Olympus x-845, mijn dvd afspeler is een eenvoudige STEIN (gekregen) een voor mij onbekend merk. Helaas worden de foto's niet op TV weergegeven, wat doe ik fout?? dvd afspeler of cd's niet goed?  m.a.w kan cd niet vinden.         WIE KAN MIJ WAT INLICHTEN HIEROVER?

Alvanst bedankt, Salute

5274 21 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 27, 2009 om 14:29
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Om welk type DVD-speler gaat het?

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 27, 2009 om 14:30
1163 Antwoorden / 60 Vragen

...en weet u zeker dat de foto's wel op de CD staan? Als u de CD ondersteboven in het licht houdt kunt u zien of de cd gebrandt is aan de lichte verkleuring van de onderkant.

aurora1
door aurora1 - Aug 27, 2009 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

.... en kijk ook in de gebruiksaanwizjing van de dvd speler welk type schijfjes erop kunnen worden afgespeeld en of dat overeenkomt met de door u gebruikte schijfjes.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2009 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Het ligt er waarschijnlijk aan HOE je de foto's op de cd hebt gezet. Ik zou het eens via WMM proberen: Ga naar Start > Windows Movie Maker en gebruik dit programma eens, óf bv. via Nero (als dat je brandprogramma is).

@deinert: dvd = STEIN (staat in de vraag!)

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2009 om 18:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nog wat info over je dvd-speler:

De door jou gebruikte schijfjes zijn dus prima. Het ligt dus aan de manier waarop je de foto's overgezet hebt. Ik zou de -rw schijf eens leeg maken en het nog eens proberen.

Artikelcode: Stein dvd speler

Enjoy playback of your entire DVD library, including titles purchased in Europe and Asia, with the region-free Nexxtech EDP3110 progressive scan DVD player that can handle DVD movie discs from region zones 1-6. It also has a PAL/NTSC converter, enabling you to watch PAL movies on an NTSC television (the format used in the U.S.) and vice versa. And, when combined with a digital TV, this DVD player delivers smooth, enhanced progressive-scan (480p) images.

In addition to DVD movie discs, the EDP3110 is compatible with CD-R/RW, VCD, and SVCD discs and MP3 digital files. It has three aspect ratio modes--16:9 widescreen, 4:3 standard, and 4:3 Pan and Scan. It offers composite and S-Video connections, making it easy to hook up to your TV or receiver, as well as a coaxial digital audio output for 5.1-channel surround sound and Dolby Digital and DTS ecoders. Other features include multi-language display (English, French, Spanish), multi-speed forward and reverse, and slow motion.

Region Free Code
This DVD player requires you to enter a code via remote control to open the region-free feature. Open tray, press on the remote, stop-2-3-7-9, press arrow down until 0, then press OK.

What's in the Box
DVD player, remote control, battery, A/V cable, printed instructions

labren
door labren - Aug 28, 2009 om 12:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat klopt je kan geen foto,s die je op een cd gebrand hebt afspelen op de TV dan moet je ze eerst bewerken met een progammaatje dat is van MAGIX Foto,s op CD & DVD heet dat , als je de foto,s daar mee bewerkt kan je ze gewoon afspelen op de TV of als je daar een kabeltje voor hebt bij je foto toestel kan je ze via je fototoestel ook bekijken op TV maar dan moet je wel een snoertje hebben die je vanaf je fototoestel kan aansluiten op je TV

labren
door labren - Aug 28, 2009 om 13:01
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik vergeet nog wat , als je toevallig nero 7 of 8 of 9 op je computer heb staan daar zit zo,n soort gelijk fotoprogammaatje in als magix dat kan je ook gebruiken.

labren
door labren - Aug 28, 2009 om 13:04
862 Antwoorden / 0 Vragen

en het heeft helaas helemaal niks met de werking van je dvd speler te maken.

ja
door jank - Aug 28, 2009 om 13:21
168 Antwoorden / 8 Vragen

Je hebt helemaal geen Magix of wat nodig. DVD spelers kunnen mappen met foto's, wel in JPG formaat, weergeven. Wel moet je DVD speler dat ondersteunen. Er zijn zelfs TV's die opties bezitten om een dia-show te vertonen.
Vraag blijft: a ondersteunt de DVD speler deze funktie uberhaupt en b, heeft u wel JPG bestanden gebrand en geen BMP of anderszins?

labren
door labren - Aug 28, 2009 om 13:45
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja JANK de DVD speler kan ze wel ondersteunen maar om het af te spelen wordt het toch wel iets anders, daar heb je toch echt wel een foto progammaatje voor nodig, want je kan de gebrande foto,s namelijk niet openen via je DVD speler want het is geen computer

gerardk
door gerardk - Aug 28, 2009 om 14:06
175 Antwoorden / 8 Vragen

STEIN is  een YAKUMO, is ook niets over te vinden.
Ik had het zelfde probleem met een Qmedia / Blokker dvd speler, probeer de foto's eens in een map op de cd of dvd te zetten dat werkt bij mij wel.

gerardk
door gerardk - Aug 28, 2009 om 14:08
175 Antwoorden / 8 Vragen

de brand sessie moet altijd afgesloten worden als je de cd / dvd op een andere cd / dvd speler wilt afspelen.

dirck
door dirck - Aug 28, 2009 om 14:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is het wel handig om eerst eens te vertellen welk type DVD-speler je van STEIN hebt.

De ene speler speelt wel JPEG (Kodak Picture CD) af en de ander weer niet.
DVD-060 leest wel JPEG (Kodak Picture CD)
DVD-062 leest geen JPEG

STEIN is ook hetzelfde als de Q.MEDIA dvd-spelers.

@Labren, de meeste DVD-spelers kunnen gewoon CD's afspelen waar losse foto's of foto's in mappen op geplaatst zijn.
In het menu van de DVD-speler kun je dan instellen hoe je de foto's wilt bekijken, in een dia voorstelling of gewoon plaatje voor plaatje.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Aug 28, 2009 om 14:37
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gerard,

STEIN is óók hetzelfde als de Q.MEDIA dvd-spelers.

labren
door labren - Aug 28, 2009 om 14:39
862 Antwoorden / 0 Vragen

even nog wat aanvullende informatie, als je de map of foto,s naar een DVD of CD brand en je DVD speler ondersteun  het formaat wat je hebt gebrand en je heb de de brand sessie goed afgesloten dan kan de DVD speler de cd of DVD openen en kan je de map of foto,s zien staan maar je kan ze niet aanklikken om ze af te spelen, daar heb je een fotoprogammaatje voor nodig die dat automasche doet, daar kan je of nero 7 of 8 of 9 voor gebruiken want daar staat een foto progammaatje in waar je ze mee kan bewerken om ze af te spelen of je gebruikt MAGIX Foto,s op CD & DVD en als je ze dan bewerkt heb met zo,n progammaatje kan je ze via je DVD speler wel aanklikken om ze af te spelen of stop te zetten.

sucses ermee Labren

al
door albo - Aug 28, 2009 om 15:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik eens eens cd-r of dvd-r, dus geen -rw.

ja
door jank - Aug 28, 2009 om 19:11
168 Antwoorden / 8 Vragen

@ labren

Ik heb mijn JVC nog eens gecheckt, maar als ik mijn schijfje met jpg bestandjes erin doe, krijg ik een overzicht van alle mappen en klik ik op een map, dan zie ik alle foto's. Klik ik op enter dan zie ik een foto, klik ik op next dan ga ik naar de volgende of zo je wilt naar de vorige foto. Klik ik op play, dan speelt de speler alle foto's automatisch af. Dan heb ik het nog steeds over een schijfje met allemaal jpg bestanden. Niks geen programmatje erop.
Labren, je mag misschien veel weten, maar toch ook weer niet alles. Volgende maal iets genuanceerder reageren op antwoorden van derden.

tj
door tjebbedouma - Aug 28, 2009 om 21:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Betse Salute als je verstandig bent download je picasa 3 die is gratis en daar kun je foto,s mee bewerken en beheren en ook daarin kun je een ook een cadeau cd maken je brand ze dan op een cdtje (maakt niet uit welk merk hoor ) en walla je kunt ze bekijken op tv ,dus daarvoor hoef je geen dure programma,s  succes verzekerd .

salute
door salute - Aug 29, 2009 om 12:03
48 Antwoorden / 110 Vragen

ik heb via picassa geprobeerd, cd komt dan uit de lade.

dirck
door dirck - Aug 29, 2009 om 12:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Aangezien je geen antwoord geeft welke STEIN je nou hebt, ga er dan maar vanuit dat hij géén foto's af kan spelen.

Probeer de CD's ook eens in een andere DVD-speler. (familie, buren, kennissen, winkel) dan weet je gauw genoeg of het aan je DVD-speler ligt, of aan de CD's.

Je zou er eventueel nog een video-cd of video-dvd van kunnen maken, die kan je DVD-speler wél afspelen.

Probeer het eens met Windows Movie Maker of Windows DVD Maker, deze zitten al standaard in je Windows.

Groet, Dirck

salute
door salute - Aug 29, 2009 om 12:48
48 Antwoorden / 110 Vragen

Dirk, bedankt voor je reactie.

Het is een eenvoudige dvd player, kan het STEIN 062 zijn, ik kan niets verder ontdekken. gr.